Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-24, 00:45
  #121
Medlem
tuppruskarns avatar
Det kommer att bli redigt spännande, på både gott och ont, att se vad dem har att bjuda på när betan till BF4 blir tillgänglig. Det var till stor del därför jag var dum nog att förhandsboka Warfighter.

Som en riktig veteran hade jag hoppats på att DICE ville söka sig tillbaka till rötterna i andra världskriget, med en riktigt mörk och smutsig ton utav kriget så som vi sett så många gånger filmatiserats i t. ex Band of Brothers, The Pacific och Rädda Menige Ryan.
Tänk att ännu en gång fått höra knallarna från en Mauser, eller klinget från en Garand när magasinet är tomt.

Men när det istället avslöjades att dem skulle klänga sig kvar och låta fyran utspela sig i modern tid dog allt mitt hopp om Battlefieldseriens framtid.
Trean är i mitt tycke, som många andras, riktigt dåligt. Nästan alla orsakerna har redan nämnts i tråden, så det känns överflödigt att skriva.

Så det ska till ett sju helvetes upplyft till nästa spel för att EA ska få mina pengar. Tacka gudarna för Planetside 2 tills vidare, trots att det utspelar sig i framtiden så är det i min mening allt som BF3 inte blev.
Citera
2013-01-15, 15:25
  #122
Medlem
Tyvärr är Battlefield ett mjölkspel idag. De kommer göra likt andra spelserier som släpper nya spel varje/vartannat år.

Vad dem gör är att adda/ta bort/adda/ta bort ... olika funktioner så att det framstår som nytt hela tiden. Varför tror ni att Commander-funktionen, UAV, artilleri, fordondrop, ammodrop och allt det häftiga från BF2 inte fanns i BF3? Jo så att de kan lägga på dessa funktioner gradvist på BF4, BF5, BF6 samtidigt som de kommer ta bort vissa funktioner, vapen och/eller fordon i BF4, så att dem i framtiden kan lägga på dessa, och så de framstår som "nya"...
Citera
2013-01-30, 11:34
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaidm
Tyvärr är Battlefield ett mjölkspel idag. De kommer göra likt andra spelserier som släpper nya spel varje/vartannat år.

Vad dem gör är att adda/ta bort/adda/ta bort ... olika funktioner så att det framstår som nytt hela tiden. Varför tror ni att Commander-funktionen, UAV, artilleri, fordondrop, ammodrop och allt det häftiga från BF2 inte fanns i BF3? Jo så att de kan lägga på dessa funktioner gradvist på BF4, BF5, BF6 samtidigt som de kommer ta bort vissa funktioner, vapen och/eller fordon i BF4, så att dem i framtiden kan lägga på dessa, och så de framstår som "nya"...

Vad babblar du om? Tryck på "Q" (om du spelar på PC) och du har en stor hög med ropfunktioner (beroende på var du är och vem du är). Från att man behöver ammo till att en lagspelare ska hoppa in i ditt fordon...
Citera
2013-01-30, 11:37
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeViking
Vad babblar du om? Tryck på "Q" (om du spelar på PC) och du har en stor hög med ropfunktioner (beroende på var du är och vem du är). Från att man behöver ammo till att en lagspelare ska hoppa in i ditt fordon...
Han sade ingenting om command-rose, det han klagade på var att man inte längre kan agera commander och släppa ammo-paket och fordon från luften, som man kunde i BF2. Jag håller med honom, BF2 var ett betydligt starkare spel, även fast jag fortfarande gillar BF3.
Citera
2013-02-20, 14:20
  #125
Medlem
Threedots-deads avatar
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=514272
Tror ni det blir reveal av BF4 inatt?
Drar igång kl. 00 (tror jag):https://us.playstation.com/meeting2013/
Citera
2013-02-20, 14:58
  #126
Medlem
Spännande! Trodde inte vi skulle få se BF4 förrän End Game hade lanserats.
Citera
2013-02-20, 15:16
  #127
Medlem
Kashis avatar
Gissar på något i stil med Black Ops 2, dvs något futuristiska vapen.
BF3 utgår från en högmodern setup med det allra senaste och mest klassiska krigsututstyret.
Fyran borde då dra det in i framtiden tio, femton år med överdrivna vapen som kåtar upp tonåringar.

Kan iofs ha fel men att göra en modern fighter känns urmjölkat och dom maxade det vid BF3, varför inte efterkrigstiden, dra till med några fantasisupermakter?
Hoppas på lite info snart så man har en aning
Citera
2013-02-20, 16:22
  #128
Medlem
mphummers avatar
Ännu mer indikerar på att vi kommer att se bf4 på ps4 eventet inatt kolla lite längre ned på denna sidan:

http://www.onlysp.com/2013/02/20/bat...he-sony-event/
Citera
2013-02-20, 16:52
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Det kommer att bli redigt spännande, på både gott och ont, att se vad dem har att bjuda på när betan till BF4 blir tillgänglig. Det var till stor del därför jag var dum nog att förhandsboka Warfighter.

Som en riktig veteran hade jag hoppats på att DICE ville söka sig tillbaka till rötterna i andra världskriget, med en riktigt mörk och smutsig ton utav kriget så som vi sett så många gånger filmatiserats i t. ex Band of Brothers, The Pacific och Rädda Menige Ryan.
Tänk att ännu en gång fått höra knallarna från en Mauser, eller klinget från en Garand när magasinet är tomt. :)

Men när det istället avslöjades att dem skulle klänga sig kvar och låta fyran utspela sig i modern tid dog allt mitt hopp om Battlefieldseriens framtid.
Trean är i mitt tycke, som många andras, riktigt dåligt. Nästan alla orsakerna har redan nämnts i tråden, så det känns överflödigt att skriva.

Så det ska till ett sju helvetes upplyft till nästa spel för att EA ska få mina pengar. Tacka gudarna för Planetside 2 tills vidare, trots att det utspelar sig i framtiden så är det i min mening allt som BF3 inte blev.

Förstår verkligen inte hur du kan vara så kritisk mot Battlefield 3, ty det är nog bland se bästa FPS spelen som har gjorts i modern tid, i alla fall enligt mig.

Det är ju riktigt fascinerande och coolt när det utspelar sig i modern tid! Sedan vet jag att tiden vid andra världskriget också är väldigt fascinerande, jag är till och med ett fan sv Battlefield i1942 spelet...

Tycker att BF 3 är absolut det hetaste Multiplayer spelet på marknaden just nu...
Citera
2013-02-20, 16:56
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mujaheed
Jag tycker BF3 var lite av en besvikelse, inte så stor som många andra verkar tycka, trots att jag var en hardcore BF2-fan.

Dock spelade jag inte något av spelen mellan BF2 och BF3, så jag var svältfödd på BF-lir, kanske därför jag tycker såpass bra om BF3! :D

Hursomhelst så tycker jag man ska fortsätta supporta BF/DICE, även om man tycker 3'an var en besvikelse, våra egna svenska tillverkare (trots EA) som fan i mig gör världens bästa FPS-spel, fortsätta supporta och skicka in kritik/förslag till dom istället, dom lyssnar ändå på communityn.

BF forever!!

Har lirat BF 2 i många år och jag tycker att det spelet på många vis är helt fantastisk och jag lirar även detta spel än idag. Dock så tycker jag att det är riktigt segt att få så pass många poäng så att man låser upp nya vapen med mera. I Battlefield 3 händer det nya saker hela tiden tycker jag, nya vapen, tillbehör, sikten etc låses kontinuerligt upp.

Jag kan inte förstå hur man kan säga att Battlefield 3 är en besvikelse. På vilket sätt skulle de gjort spelet bättre tycker du? Dessutom har de lagts på massa expansioner som gör spelet än mer fascinerande.

Tycker att ni ska sluta att klaga på det bästa FPS spelet som har gjorts i modern tid!
Citera
2013-02-20, 17:49
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Har lirat BF 2 i många år och jag tycker att det spelet på många vis är helt fantastisk och jag lirar även detta spel än idag. Dock så tycker jag att det är riktigt segt att få så pass många poäng så att man låser upp nya vapen med mera. I Battlefield 3 händer det nya saker hela tiden tycker jag, nya vapen, tillbehör, sikten etc låses kontinuerligt upp.

Jag kan inte förstå hur man kan säga att Battlefield 3 är en besvikelse. På vilket sätt skulle de gjort spelet bättre tycker du? Dessutom har de lagts på massa expansioner som gör spelet än mer fascinerande.

Tycker att ni ska sluta att klaga på det bästa FPS spelet som har gjorts i modern tid!

Jag tycker att det som gjorde battlefield roligt var att man, till biss mån, behövde använda vapnen som var för den armén man lirade i. I trean kan man ju lika gärna vara lag röd mot lag blå då alla kan använda varandras vapen och de flesta använder samma vapen ändå. Det känns inte längre som att man är med i ett världskrig, utan snarare att man är inlåst i en inhängnad och så är det en lekledare som säger att man ska skjuta på varandra, och så gör man det.
Citera
2013-02-20, 19:48
  #132
Medlem
mphummers avatar
Tycker det är väldigt mycket prat om bf3 och tidigare versioner, är inte det här tråden om bf4 ;-)


Jag hoppas på stöd för ännu fler spelare online, speciellt på konsoller! Sen även större fetare maps med stöd för ännu mer fordon i luften!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback