Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-14, 07:01
  #13
Medlem
Precis likadant som när man tycker att de som är rika kan ge till de fattiga,men när man själv blir rik så är det inte alls säkert att man tänker likadant. Då ska man ha allt själv.

De som har det sämre kommer alltid att vilja ha av de som har det bättre.

Och ja, de flesta vill umgås med de av samma urspung, inget konstigt med det. Är precis därför som vi har olika länder. De är uppbyggda på ''rasism'' som säger att; ''vi ska kriga mot de jävla finnarna bara för att de är finnar. Hade de varit svenskar så hade vi gett fan i det. Nu drar vi gränsen här så håller ni er på er sida och vi på våran''

Konstigt att få verkar ha fattat detta. Om nu så många länder påstår sig gilla olika och tycker att jorde tillhör alla, varför envisas man då med att ha olika länder? Jo, för att de vet att man inte alls gillar olika och dras till sina egna.
__________________
Senast redigerad av galensnubbe 2012-07-14 kl. 07:08.
Citera
2012-07-14, 09:37
  #14
Medlem
birgerburgers avatar
Ni måste begripa att det är inte det minsta dubbelmoral! Det är bara dubbelmoral om man resonerar utifrån ett västerländskt perspektiv.

Alla andra folkgrupper agerar helt förutsägbart och logiskt ; nämligen på ett sätt som gynnar den egna gruppen. Judar vill inte ha invandring till Israel eftersom det missgynnar dem, däremot vill de ha invandring till andra länder - eftersom det gynnar dem. Samma sak kan sägas om flera andra folkgrupper, t.ex. kurder som slåss för ett eget land i Turkiet/Irak, men naturligtvis inte vill att Sverige ska vara svenskarnas land, eftersom det skulle missgynna dem. Därför är de emot allt vad gäller svensknationalism, men för kurdnationalismen.

Dubbelmoral är ett begrepp som möjligen kan beskriva vänstergrupper som bara älskar de utländska gruppernas etnocentrism och nationalism (ex. palestiniernas rätt till ett eget land fritt från judar), och samtidigt upprörs när västeuropeiska länder agerar i nationens intresse.
Citera
2012-07-14, 10:49
  #15
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Det går inte att förneka att det finns ett antal väljare som själva är invandrare som har eller kommer rösta på SD. Jag känner tre st. Men det är som du säger efter skräckpropagandan så tror många invandrare att dom kommer att rösta ut sig själva om dom röstar SD.

Jag går ofta och funderar på hur våra förfäder skulle reagerat om dom såg hur vårt land ser ut idag. Kulturen, traditionerna och allt som har med svenskhet och göra bara spolas bort. Det gör mig skamsen bara tanken på att det här vi gör med vårt land har svenskarna röstat för.

är i samma tankebanor och är det så att sd får under 10% i nästa val, ja då vill gemene svensson ha
det så här helt enkelt, ser de ngt som vi inte ser inom multi kulti, pengar troligtvis.
Citera
2012-07-14, 10:58
  #16
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Ganska enkel, genomskinlig och rättfram egoism. Man värnar om hemlandet, men vill för egen del även ha tillträde till Sverige.
Citera
2012-07-14, 11:41
  #17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Ni måste begripa att det är inte det minsta dubbelmoral! Det är bara dubbelmoral om man resonerar utifrån ett västerländskt perspektiv.

Alla andra folkgrupper agerar helt förutsägbart och logiskt ; nämligen på ett sätt som gynnar den egna gruppen. Judar vill inte ha invandring till Israel eftersom det missgynnar dem, däremot vill de ha invandring till andra länder - eftersom det gynnar dem. Samma sak kan sägas om flera andra folkgrupper, t.ex. kurder som slåss för ett eget land i Turkiet/Irak, men naturligtvis inte vill att Sverige ska vara svenskarnas land, eftersom det skulle missgynna dem. Därför är de emot allt vad gäller svensknationalism, men för kurdnationalismen.

Det är naturligtvis dubbelmoral, eftersom andra folkgruppers företrädare inte skyltar med sin uttalade (grupp)egoism.

Betr. t.ex. Sverige så är de universalister - alla är "världsmedborgare"; alla har rätt att bosätta sig i Sverige. Invandring till Sverige (på svenskarnas bekostnad) är bra och ska vara så stor som möjligt.

Betr. det egna landet så är de nationalister - Begreppet "världsmedborgare" är inte aktuellt; alla har verkligen INTE rätt att bosätta sig i deras land. Invandring till deras eget land (på deras bekostnad) är INTE bra och uteslutet.

-----

En fråga: En irakisk författare framförde till mig, att då vederbörande inte var från den kurdiska delen av Irak, så hade han inte rätt att bosätta sig där. Någon som kan bekräfta uppgiften?
Citera
2012-07-14, 13:37
  #18
Medlem
Freedomprojects avatar
Har bott i flera länder utanför Europa. Ett som Sverige har tagit emot många flyktingar ifrån. I det landet får man som Svensk kvinna inte uppehållstillstånd som sambo till en medborgare. Enbart om man är gift. Tanken att utlänningar skulle komma dit och få gratis bostad och uppehälle är helt omöjligt. Befolkningen skulle anställa blodbad på utlänningar som tog deras bostäder. Dessutom motarbetar man svarta och vill inte ha med dem att göra. Det finns många muslimer i det landet. Men konstigt nog så bär de aldrig niqab eller ens slöja. Karlarna går inte i kaftaner och mössor. Befolkningen skulle hoppa på muslimerna om de gick omkring och såg ut som i Sverige. Muslimerna har stora affärer och egna fotbollslag. Men de prackar inte på värdlandets befolkning sina åsikter. Det finns inget land utanför EU som tillåter dumheter från utlänningar, svarta och muslimer. Eller som tillåter att folk flyttar dit utan försörjning.
Citera
2012-07-14, 13:45
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomproject
Har bott i flera länder utanför Europa. Ett som Sverige har tagit emot många flyktingar ifrån. I det landet får man som Svensk kvinna inte uppehållstillstånd som sambo till en medborgare. Enbart om man är gift. Tanken att utlänningar skulle komma dit och få gratis bostad och uppehälle är helt omöjligt. Befolkningen skulle anställa blodbad på utlänningar som tog deras bostäder. Dessutom motarbetar man svarta och vill inte ha med dem att göra. Det finns många muslimer i det landet. Men konstigt nog så bär de aldrig niqab eller ens slöja. Karlarna går inte i kaftaner och mössor. Befolkningen skulle hoppa på muslimerna om de gick omkring och såg ut som i Sverige. Muslimerna har stora affärer och egna fotbollslag. Men de prackar inte på värdlandets befolkning sina åsikter. Det finns inget land utanför EU som tillåter dumheter från utlänningar, svarta och muslimer. Eller som tillåter att folk flyttar dit utan försörjning.

Ursäkta mig men vilket land är det du menar, jag är nyfiken.
Citera
2012-07-14, 13:45
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomproject
Har bott i flera länder utanför Europa. Ett som Sverige har tagit emot många flyktingar ifrån. I det landet får man som Svensk kvinna inte uppehållstillstånd som sambo till en medborgare. Enbart om man är gift. Tanken att utlänningar skulle komma dit och få gratis bostad och uppehälle är helt omöjligt. Befolkningen skulle anställa blodbad på utlänningar som tog deras bostäder. Dessutom motarbetar man svarta och vill inte ha med dem att göra. Det finns många muslimer i det landet. Men konstigt nog så bär de aldrig niqab eller ens slöja. Karlarna går inte i kaftaner och mössor. Befolkningen skulle hoppa på muslimerna om de gick omkring och såg ut som i Sverige. Muslimerna har stora affärer och egna fotbollslag. Men de prackar inte på värdlandets befolkning sina åsikter. Det finns inget land utanför EU som tillåter dumheter från utlänningar, svarta och muslimer. Eller som tillåter att folk flyttar dit utan försörjning.

Ursäkta mig men vilket land är det du menar, jag är nyfiken.
Citera
2012-07-14, 14:13
  #21
Medlem
Det är sant, de flesta invandrare skulle inte vilja att deras hemländer tar emot tusentals och åter tusentals somalier ex. Dubbelmoral
Citera
2012-07-14, 16:49
  #22
Medlem
Det är som med fester; hemma hos andra eller på krogen kan man ju tycka att det är kul med en massa okänt folk. Men när festen är hemma hos en själv så vill man att gästerna är kompisar eller noga utvalda nya bekanta.
Citera
2012-07-14, 19:09
  #23
Medlem
Jag kommer från Tjeckien (pappa från UA) och bryr mig bara om svenskar när jag är i Sverige och bara om Tjecker när jag i Tjeckien.

Annars bryr jag mig bara om vita människor.
Citera
2012-07-14, 19:18
  #24
Medlem
Heladageniskogens avatar
Att vara mot rasism i Sverige är att stärka icke-svenskarna i Sverige, det vill säga sin egen folkgrupp blir starkare.
Att vara för rasism i hemlandet är att stärka sitt eget folk.

Invandrare är emot rasism av samma orsak de är för rasism och etnisk rensning av valfritt avskytt grannfolk i hemlandet.


Endast fåtalet svennekreolifierade invandrare är faktiskt antirasister på riktigt, annars betyder antirasism helt sonika antisvensk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback