Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-10-31, 10:12
  #25
Medlem
Xeliouss avatar
Bra nyheter, Kanada är en bra allierad mot vår ryska fiende och mer handel med Kanada betyder ett starkare Europa. Kanada har mycket naturresurser som gas, olja som kan ersätta den ryska i stigande grad. Mer handel med Kanada!
Citera
2016-11-02, 04:32
  #26
Avstängd
Tirpizs avatar
Att bara politikerna ens överväger att diskuterar dessa "avtal" (olagliga hemliga korruptions överenskommelser) visar att de inte företräder oss, utan andra skumma sjuka personer.

Allt går mot värre och värre...tills folket slutar stödja dessa korrupta missfoster till politiker. De har redan trasat sönder våra länder totalt med allt muslimskt manshelvete, så räcker inte det?
CETA och alla dessa skunk-avtal är bara ett ytterst bevis på korruption!
Citera
2016-11-03, 01:46
  #27
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Bra nyheter, Kanada är en bra allierad mot vår ryska fiende och mer handel med Kanada betyder ett starkare Europa. Kanada har mycket naturresurser som gas, olja som kan ersätta den ryska i stigande grad. Mer handel med Kanada!


Fast det är inget som säger att vi inte kan ha handel utan detta avtal. Det sker redan idag handel mellan EU och Kanada.
Jag tror dock att detta avtal kommer att stoppas och inte gå igenom till slut, mycket tack vare TTIP.
Så på ett sätt kan man tacka TTIP om man nu är motståndare till frihandelsavtalen.
Citera
2016-11-03, 06:52
  #28
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast det är inget som säger att vi inte kan ha handel utan detta avtal. Det sker redan idag handel mellan EU och Kanada.
Jag tror dock att detta avtal kommer att stoppas och inte gå igenom till slut, mycket tack vare TTIP.
Så på ett sätt kan man tacka TTIP om man nu är motståndare till frihandelsavtalen.
Om TTIP går igenom är det såklart mycket större, jag ser inte hur du tänker där. CETA och TTIP är bra för alla parter. Europa och USA, Kanada stärks.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2016-11-03 kl. 07:20.
Citera
2016-11-03, 07:15
  #29
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om TTIP går igenom är det såklart mycket större, jag ser inte hur du tänker där. CETA och TTIP är bra för alla parter. Europa och USA, Canada stärks.

Nja vet inte ifall jag håller med dig helt och hållet, TTIP är för mycket som är fört i dunkel.
Det som jag sätter mig emot är inblicken i avtalen och att den fråntar länders egenbestämmande.
Nu är visserligen inte CETA så inskränkande på så viss.
Däremot så öppnar CETA dörren för TTIP, Sverige har varit ett av få länder där stödet för dessa avtal faktiskt har ökat, men det tror jag beror på att det förts väldigt lite diskussioner och kritiskt granskande av dessa avtal, det vi fått har varit i form av notiser och sporadiskt nämnt och då i stort sett endast i positiv anda.

Med det sagt så har jag inte sagt att jag är helt emot dessa typer av avtal, det jag motsätter mig är insynen i vad det är man egentligen skriver på.
TTIP lär dock inte gå igenom oavsett vem som blir president med tanke på att båda kandidaterna är emot det.
Titta på vad Kanada tycker om NAFTA avtalet med USA, de gick till att Kanada är idag det land som är mest stämt i världen.
Återigen så är det inget som stoppar Kanada och EU att ha handel även fast inte CETA går igenom.
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2016-11-03 kl. 07:21.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback