Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-13, 14:25
  #1
Medlem
Hej.

Jag läser nu tredje året (ska starta i höst) till civilingenjör på KTH. Av 120 högskolepoäng klarade jag 60 hittills. Jag tänker att läsa mer under de kommande år, t.ex. 25 poäng mer under varje år för att hinna med allt. Samtidigt sökte jag och fick besked att jag kom in på företagsekonom programmet i Universitetet. Så jag tänker att läsa två utbildningar samtidigt

Min tjej avråder mig av att läsa två utbildningar samtidigt och motiverar det med att jag är redan något efter på civilingenjör, samt att man måste ha självdisciplin för att kunna hinna med båda utbildningar.

Jag tycker att ekonom är väldigt lätt jämfört med ingenjör, så att jag hinner med den utan problem.

Vem har rätt? Har någon provat att läsa två högskoleutbildningar samtidigt?
Citera
2012-07-13, 14:34
  #2
Medlem
Finns många som läser dubbelt, men om du bara klarat hälften av poängen hittills är ju frågan hur du ska lyckas öka ett antal 100 %.
Citera
2012-07-13, 15:02
  #3
Medlem
Varför ligger du efter på din första utbildning? Jag håller med din flickvän, klarar du inte av det första som du ska varför hoppa på en utbildning till?
Citera
2012-07-13, 15:57
  #4
Medlem
Känner en som läste in en jur kand samt civilekonom samtidigt. Skillnaden mellan honom och en vanlig människa är att han är jävligt smart och målfokuserad som få. Under studierna var det varken flickor eller fest, det kostade bara pengar eller fick målet ut fokus .

Nu 10 år senare så drar han in som f*n, lyfter en lön på runt 100 kkr i månaden från sin firma, eller som han säger "tar inte ut mer än jag behöver"...

F*n jag skulle också behöva den lönen!!!
Citera
2012-07-13, 15:57
  #5
Medlem
Det är så att jag var ganska lat och missade en del. Nu läser jag under sommar och tänker att skriva klart alla mina om tentor.
Citera
2012-07-14, 15:21
  #6
Medlem
Ogdens avatar
B&F -> U&S

/mod
Citera
2012-07-14, 15:35
  #7
Medlem
Det låter som en lysande idé, då kan du ju kugga dubbelt så många tentor samtidigt!
Citera
2012-07-14, 15:42
  #8
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karapyzz
Det är så att jag var ganska lat och missade en del. Nu läser jag under sommar och tänker att skriva klart alla mina om tentor.
Du har alltså lyckats att läsa i 50% takt i 2 år och vill nu upp till 200%. Lägger man till att du ska läsa 25hp extra varje år för att ta igen ska du öka ditt tempo med 483%. Börja med att klara av att läsa i normal takt. Tomte.

Vad ska du med en FEK-examen till egentligen?
Citera
2012-07-14, 15:49
  #9
Medlem
19109216s avatar
Haha! Kör på
Citera
2012-07-14, 15:52
  #10
Medlem
Tycker du ska köra på!
Bara för du misslyckats med hälften av din utbildning hittills innebär det inte att du inte kan läsa ikapp och dubbelt!
Fan, när du ändå är igång, varför inte läsa till en juridikexamen också? Ska väll inte vara några problem för en sådan lirare som dig!
Citera
2012-07-14, 17:28
  #11
Medlem
Jag ansluter mig till kören:

Klara av dina civilingenjörsstudier först TS, innan du funderar på att läsa dubbelt.
Citera
2012-07-14, 18:05
  #12
Medlem
VonFanderblads avatar
Jag håller med de andra, man bör gå innan man börjar springa. Eller i ditt fall krypa innan man börjar gå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback