30 076 besökare online
856 542 medlemmar • 45 801 724 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Politik - Utrikes
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Bluewaves
Medlem
Bluewavess avatar
Man talar ofta om att Danmark är så extrema i sin flyktingpolitik, så jag undrar hur den ser ut?

Vad har dom för lagar och regler som skiljer sig från Sveriges?
Att de har TUT ist för PUT har jag för mig för de har alla länder i Europa utom Sverige. Även någon lag så att tvångsgifte inte ska ske.
Men hur ser det ut i övrigt?

Ola Schubert
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewaves
Man talar ofta om att Danmark är så extrema i sin flyktingpolitik, så jag undrar hur den ser ut?

Vad har dom för lagar och regler som skiljer sig från Sveriges?
Att de har TUT ist för PUT har jag för mig för de har alla länder i Europa utom Sverige. Även någon lag så att tvångsgifte inte ska ske.
Men hur ser det ut i övrigt?

Om du verkligen är intresserad så borde du själv kunna googla fram det. Jag ids inte.

Men min uppfattning är att

de är mer restriktiva vad gäller anhörig-invandring.

Har hårda krav för giftemål med utländsk partner, (därav kärleksflyktingarna som strömmar över till Sverige).

Har någon någon form av språk-krav och introduktionsutbildning för att få medborgarskap.

Däremot så är väl de skärpta gränskontrollerna, även gentemot Sverige, nu avskaffade.

Och något slöjförbud råder heller inte.

Det förra valet visade ganska klart att danskarna är hjärtligt trötta på invandrardebatten och mediernas tidigare totalfixering vid frågan. Det är inte utan att jag förstår danskarna när jag häckat på flashback ganska mycket den senaste tiden.
"I varje ögonblick då vår själ icke blott är en intresselös spegel för verkligheten -vilket den kanske aldrig är, eftersom till och med den objektiva kunskapen bara kan ha sitt ursprung i en värdering av denna kunskap - lever den i en värld av värden, som innesluter verklighetens innehåll i en fullständig autonom ordning."

Simmel, Georg (Ur "Hur är samhället möjligt; primärkälla:Philosophie des Geldes, s.5)

Hs187
Medlem
Hs187s avatar
Varför skriver man att Danmark har extrema flyktingpolitik för de går i annat håll jämfört med andra nordiska länderna?

Sputnicken
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Varför skriver man att Danmark har extrema flyktingpolitik för de går i annat håll jämfört med andra nordiska länderna?
Dom går egentligen bara emot Sverige och Norge. Finland och Island har liknande som Danmark. Däremot har ju Danmark en gång varit väldigt generösa och sen gått till sträng så det är väl därför dom får den skiten.

GulsomSol
Medlem
Någon som vet om den nya sosseregeringen har ändrat nånting, eller om den av Dansk Folkeparti framdrivna migrationspolitiken ligger fast?

Zaedrews
Medlem
Zaedrewss avatar
Varför prata om Danmark. Den enda lyckade i norden är ju Finlands Sveriges är katastrof, Norges också och likaså Danmarks.

Bluewaves
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Någon som vet om den nya sosseregeringen har ändrat nånting, eller om den av Dansk Folkeparti framdrivna migrationspolitiken ligger fast?
Alla i Folketinget är rörande överens om att ha den restriktiva flyktingpolitik som DF slog in på. Dock tror jag inte de sista angående gränskontroller gick igenom och detta är inget de rödgröna genomfört.

Svara på ämne
Topp Dela »