Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-12, 12:03
  #1
Medlem
KiaWs avatar
Denna tråd är till för att diskutera falska körkort/ID-handlingar, tex vad är bra/dåligt, vad man ska tänka på, vad är viktigt/mindre viktigt, vad kan vara avslöjande, hur får man tag på falska körkort/ID-handlingar.

Regel 1.01 gäller dock och tråden ska därmed inte användas för marknadsföring, inte heller ska denna tråd vara någon förmedling mellan köpare/säljare.
Det går att länka till sajter där försäljning förekommer, men då för att diskutera något.
Länkar till mailadresser, eller inlägg endast innehållande länk till en sajt där försäljning förekommer kommer oavkortat att raderas och postaren riskerar avstängning.

Användaren Fletch och tillhörande konton är bannlysta för marknadsföring på Flashback, någon fortsatt marknadsföring kommer inte att tillåtas.

/Mod
Citera
2012-07-12, 13:15
  #2
Medlem
anden9301s avatar
vad är dåligt? allt o.O vill man faka sig in på krogen för man är minderårig så får man ju inte ens vara här till att börja med.....

och köra bil så dubbel torskar man ju vid kontroll? bättre att bara köra utan isåfall....

vad ska man med falska körkort och id handlingar till förutom bedrägeri? anybody?
Citera
2012-07-12, 13:21
  #3
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Dåligt. Torskar du med ett falskt körkort åker du inte bara för olovlig körning utan även för urkundsförfalskning. Det sistnämnda kan bli ett hinder vid vissa yrkesval (Försvaret, Polisen, vissa vaktbolag)
Citera
2012-07-12, 13:50
  #4
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anden9301
vad är dåligt? allt o.O vill man faka sig in på krogen för man är minderårig så får man ju inte ens vara här till att börja med.....

och köra bil så dubbel torskar man ju vid kontroll? bättre att bara köra utan isåfall....

vad ska man med falska körkort och id handlingar till förutom bedrägeri? anybody?
Det där sammanfattar väl ungefär hela användningsområdet. Det är dock ingen begränsad ekonomisk sektor vi talar om.
Citera
2012-07-12, 19:51
  #5
Medlem
Bedrägerier. Punkt. Förutom om du har något sjukt behov av att låtsas vara någons försvunna fader eller liknande och dyka upp och dra fram ett falskt körkort som bevis.

Åter till ämnet gott folk, vilken kvalité har ni på leggen ni får? Körkortet är som sagt för mjukt. 2000 kr är väl dyrt, hur är skv med chip? Lyckas ni handla?
Citera
2012-07-13, 08:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe86
Bedrägerier. Punkt. Förutom om du har något sjukt behov av att låtsas vara någons försvunna fader eller liknande och dyka upp och dra fram ett falskt körkort som bevis.

Åter till ämnet gott folk, vilken kvalité har ni på leggen ni får? Körkortet är som sagt för mjukt. 2000 kr är väl dyrt, hur är skv med chip? Lyckas ni handla?

2000 är väl fan inte dyrt om det är bra kvalitet? Men jag skulle gärna betala 2-10 gånger så mycket för ett kort så bra att det inte går att skilja från ett äkta.
Citera
2012-07-17, 10:53
  #7
Medlem
Carders**re.co.cc är en röd scam sida blev lurad på 2500:-
skulle köpa en mobil.
__________________
Senast redigerad av pippin-herstal 2012-07-17 kl. 10:56.
Citera
2012-07-19, 16:03
  #8
Medlem
paprikaflickans avatar
var kan man köpa falska id/kör-kort?

Finns det någon seriös hemsida där man kan beställa? vet att det fanns en för körkort förut, men den verkar nerstängd. Jag orkar inte heller gå och köpa en fotoskrivare och lamineringsmaskin och börja pilla i PS, vore enormt smidigt om man kunde beställa någonstans för ett par hundra. Det enda jag tänker använda det till är bara att hämta ut saker på posten som jag inte riktigt är bekväm med att beställa i mitt eget namn, vet inte riktigt hur noga de är och så.

(För det andra så är jag inte jättesäker på var denna tråden ska placeras så flytta gärna om den passar bättre någon annan stans. Jag VET att det finns en tråd om hur man förfalskar körkort/leg i grafikforat, men den har jag förstått det som bara är till för hur man tillverkar dem och inte om var man kan beställa.)

tacksam för svar
Citera
2012-07-19, 17:49
  #9
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paprikaflickan
Finns det någon seriös hemsida där man kan beställa? vet att det fanns en för körkort förut, men den verkar nerstängd. Jag orkar inte heller gå och köpa en fotoskrivare och lamineringsmaskin och börja pilla i PS, vore enormt smidigt om man kunde beställa någonstans för ett par hundra. Det enda jag tänker använda det till är bara att hämta ut saker på posten som jag inte riktigt är bekväm med att beställa i mitt eget namn, vet inte riktigt hur noga de är och så.

(För det andra så är jag inte jättesäker på var denna tråden ska placeras så flytta gärna om den passar bättre någon annan stans. Jag VET att det finns en tråd om hur man förfalskar körkort/leg i grafikforat, men den har jag förstått det som bara är till för hur man tillverkar dem och inte om var man kan beställa.)

tacksam för svar


Ja det finns sidor (om dom jag vet finns kvar) men där är ingen som kommer se vad det är du har beställt eller från vilket företag (om du beställer från ett seriöst företag) så du kan med godan ro beställa din dildo eller övrig porr i ditt egent namn utan att oroa dig.

Kan vara svårt med falsk namn eftersom det fortfarande måste vara på din adress där det inte finns någon med detta namn... vet inte om posten kan se att där inte finns personer med det namn på den adressen eller vad... hur som helst är det onödigt att skapa sig problem med rättvisan bara pga det du skrev att du skulle ha det till
Citera
2012-07-19, 18:25
  #10
Medlem
jannesvansloss avatar
finns ju massvis med sidor...

typ denna: http://www.fluxcard.com/fake-id-card-range-all.asp
De e bara att låtsas att du har bott i Stor britannien eller nåt.

OT: Får man fråga vad det är du ska hämta ut som är så hemligt?
Citera
2012-07-19, 23:29
  #11
Medlem
paprikaflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phal-o-Fuch
Ja det finns sidor (om dom jag vet finns kvar) men där är ingen som kommer se vad det är du har beställt eller från vilket företag (om du beställer från ett seriöst företag) så du kan med godan ro beställa din dildo eller övrig porr i ditt egent namn utan att oroa dig.

Kan vara svårt med falsk namn eftersom det fortfarande måste vara på din adress där det inte finns någon med detta namn... vet inte om posten kan se att där inte finns personer med det namn på den adressen eller vad... hur som helst är det onödigt att skapa sig problem med rättvisan bara pga det du skrev att du skulle ha det till
jag ska inte beställa en dildo, och varför skulle man beställa porr på posten f.ö behöver jag ju legget just för att slippa problem med rättvisan, och jag är väl medveten om hur posten fungerar, men tack ändå.


Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
finns ju massvis med sidor...

typ denna: http://www.fluxcard.com/fake-id-card-range-all.asp
De e bara att låtsas att du har bott i Stor britannien eller nåt.

OT: Får man fråga vad det är du ska hämta ut som är så hemligt?
tycker korten på den sidan ser ganska dåliga och oseriösa ut, innehåller ju inte ens all den information som ett standardiserat id-kort gör, och innehåller saker som inte finns på riktiga (såsom adress osv). syns på långa vägar att de är falska till och med för mitt otränade öga, och är nog mest till för 14-åriga britter som vill köpa sprit. dessutom har de inte ens kopierat några riktiga id-kort utan bara hittat på egna, det finns inga äkta som ser ut så.

Och nej det får du inte.

aja, blir väl att dra fram fotoskrivaren, lär ju inte lita på någon annan med mina uppgifter vilket fall
__________________
Senast redigerad av paprikaflickan 2012-07-19 kl. 23:43.
Citera
2012-07-20, 09:07
  #12
Medlem
Finns det någon pålitlig sida uppe nu? om det nu finns gör ser dom äkta ut?
skicka gärna ett meddelande till mig.

MVH tobbe!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback