Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-12, 16:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Äh, hon fick säkert skylla sig själv. Hon var antagligen lättklädd och hade säkert dyra saker på sig som lockade till sig förövarna.


OnT: Jag skulle fortfarande vilja ha källan till att pappan sagt som han gjort.
Hur är Bollnäs för övrigt, är det i centrala Bollnäs det skett? Finns det parker, är det upplyst, passerar det mycket folk i det området?


Ja tjejen är ju vid liv så jag tog för givet att det är hon själv som har försett sin far med information!
Citera
2012-07-12, 16:38
  #14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffalumpen
Ja tjejen är ju vid liv så jag tog för givet att det är hon själv som har försett sin far med information!

Cherrykill efterfrågade källan till att pappans uttalat sig så, inte vem pappans källa är.
Citera
2012-07-12, 16:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Cherrykill efterfrågade källan till att pappans uttalat sig så, inte vem pappans källa är.

Eftersom jag berättade det så tog jag för givet att ni förstod att det kom ifrån mig?
Skulle inte skriva om jag inte hade kött på benen
Citera
2012-07-12, 17:00
  #16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffalumpen
Eftersom jag berättade det så tog jag för givet att ni förstod att det kom ifrån mig?
Skulle inte skriva om jag inte hade kött på benen

Det vore inte direkt första gången i forumets historia som någon återger något han inte är förstakälla till. Men okej, i ditt fall är det alltså så? Det var hennes pappa som till dig personligen berättade att de som hade våldtagit henne är "svarta jävlar"?
Citera
2012-07-12, 17:07
  #17
Medlem
RiverStyxs avatar
Onsdagkväll: En gruppvåldtäkt i Bollnäs och 2 i Gävle. Tja, det är väl så att Malmö och Södertälje är fulla nu så berikningen sprider sig i landet.

I Bollnäs har vi tydligen "svarta jävlar" enligt offrets far och i Gävle var det enligt tidningarna "En grupp män som åkte runt i bil med otrevlig jargong och som antastade främst kvinnor". Låter som araber tycker jag. (Och nej, jag vet inte detta, men jag VET att om det varit tal om svenskar så hade alla de större tidningarna haft denna nyhet överst bland nyheterna med utförliga signalementen)
Citera
2012-07-12, 17:14
  #18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Onsdagkväll: En gruppvåldtäkt i Bollnäs och 2 i Gävle. Tja, det är väl så att Malmö och Södertälje är fulla nu så berikningen sprider sig i landet.

I Bollnäs har vi tydligen "svarta jävlar" enligt offrets far och i Gävle var det enligt tidningarna "En grupp män som åkte runt i bil med otrevlig jargong och som antastade främst kvinnor". Låter som araber tycker jag. (Och nej, jag vet inte detta, men jag VET att om det varit tal om svenskar så hade alla de större tidningarna haft denna nyhet överst bland nyheterna med utförliga signalementen)

Det du skriver inom parentes är felaktigt. Medierna brukar överhuvudtaget vara försiktiga med att lämna ut signalement, särskilt i ett så här tidigt skede i en brottsutredning. Antagligen har inte heller polisen gått ut med några sådana uppgifter.

Du kan förstås ändå ha rätt i din tes, men du kan inte styrka den genom ditt konstaterande om hur medierna hittills har behandlat det.
Citera
2012-07-12, 18:00
  #19
Medlem
kopierat från Facebook:

"HÄR KOMMER LITE INFO OM 2 AV DEM SOM "troligen" VÅLDTOG FLICKAN IGÅR..,
Info kommer ifrån ett vittne;

Den ena var en tjock mörk neger, ganska kort, han hade kepsen bak o fram..

Den andre som var med var smal, medellängd och långt sliskigt hår uppsatt i en snodd tydligen. Det var två av dem och det är info av ett vittne som såg dom tidigare under kvällen. sprid, fråga alla ni känner!

Nu tar vi dem jävlarna...."
Citera
2012-07-12, 23:12
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Äh, hon fick säkert skylla sig själv. Hon var antagligen lättklädd och hade säkert dyra saker på sig som lockade till sig förövarna.


OnT: Jag skulle fortfarande vilja ha källan till att pappan sagt som han gjort.
Hur är Bollnäs för övrigt, är det i centrala Bollnäs det skett? Finns det parker, är det upplyst, passerar det mycket folk i det området?
Långgatan är ju promenadstråket rakt igenom centrum, mest asfalt och lite blomkrukor & bänkar. Många prång och portuppgångar dock. Konstigt om det är folktomt 0230 en Onsdagskväll, måste ju finnas vittnen. I ena änden av långgatan ligger stans disco och i andra änden stans polisstation. Typ 20 sekunders bilfärd för blåljusen..!
Konstig formulering i HH "...kvinnan säger sig också ha blivit våldtagen..."
Citera
2012-07-12, 23:39
  #21
Medlem
Att det va svartingar har jag hört av säkra källor så det finns ingen anledning till att ifrågasätta den informationen.


Detta har gått för långt, flickan är 18 år gammal och jag vet mycket väl vem hon är, hon är en riktigt snäll tjej men jag vet också som någon sa tidigare att hon får väll skylla sig själv för hon går lättklätt vilket hon faktiskt gör (förstår att det va ironi det inlägget angående lättklädsel).

Ska det verkligen vara såhär? Att en tjewj inte kan gå mer eller mindre som hon vill? Ska hon behöva bli rånad, misshandlad och våldtagen pga det?

Hoppas verkligen att dessa killar får ett helvete.
Citera
2012-07-13, 07:47
  #22
Medlem
bbqmasters avatar
Så hon blev våldtagen igen...undrar om det var på riktigt den här gången eller påhitt som sist.
Citera
2012-07-13, 07:55
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbqmaster
Så hon blev våldtagen igen...undrar om det var på riktigt den här gången eller påhitt som sist.

Men berätta då istället för att skriva kryptiskt pga en önskan att få en massa frågor... Jag blir så trött
Citera
2012-07-13, 08:06
  #24
Medlem
bbqmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ag3nt0rang3
Men berätta då istället för att skriva kryptiskt pga en önskan att få en massa frågor... Jag blir så trött

Finns väl inte så mycket mer att säga. Men för dom som inte kan läsa mellan raderna så är det inte första gången hon blir "våldtagen".

edit: Kan lägga till att denna tjejen älskar uppmärksamhet och det var hennes pojkvän (nu ex) hon anklagade. Han var riktigt väck, gränsen till utvecklingsstörd måste jag säga. Men tillslut kom det fram att hon hittade på.
__________________
Senast redigerad av bbqmaster 2012-07-13 kl. 08:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback