Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-02-05, 19:02
  #49
Medlem
Uespindeln-Ivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Vänta här nu? Björnar? Kan man råka på såna där? Skulle vara kul att åka dit, är det svårt att hitta till anläggningen? Hur långt måste man gå? Det där med björnar och övervakning gav mig njaaa vibbar :/

Har varit där två grr aldrig sett björnar å vet många som varit där å inte träffat på björnar sen är de uppmärkt på kartan vid våffel kaféet både berget å fabriken om inte annat kan nog tysken på caféet hjälpa dig säg att du geocachar
Citera
2017-02-06, 00:13
  #50
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uespindeln-Ivan
Har varit där två grr aldrig sett björnar å vet många som varit där å inte träffat på björnar sen är de uppmärkt på kartan vid våffel kaféet både berget å fabriken om inte annat kan nog tysken på caféet hjälpa dig säg att du geocachar

Har en extrem skräck för björnar! Men tack, låter lovande att ingen setts till. Tar med mig grytlock. Och tack för tips gällande hitta dit.
Citera
2017-04-20, 17:20
  #51
Avstängd
d.thomsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Vänta här nu? Björnar? Kan man råka på såna där? Skulle vara kul att åka dit, är det svårt att hitta till anläggningen? Hur långt måste man gå? Det där med björnar och övervakning gav mig njaaa vibbar :/
aldrig sätt bjrönar de två gånger ja varit där. mycke imponerande anläggning. spelade in film med vänner där för längesen
Citera
2017-07-22, 18:23
  #52
Medlem
Finns det någon som kan peka ut vart underjordsdelen ligger?

Kartan som länkats på tidigare sidor har upphört att fungera och pekar på Leksand.

Tack på förhand
Citera
2021-07-24, 20:13
  #53
Medlem
Någon som varit där på senaste tiden? är det värt att åka dit eller är allting larmat?
Citera
2021-08-13, 07:43
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSTL.
Någon som varit där på senaste tiden? är det värt att åka dit eller är allting larmat?

Var där för några veckor sedan, i princip alla ingångar är öppna.
Citera
2021-08-13, 08:23
  #55
Avstängd
det sitter dold kameraövervakning , så gå genom skogen dit och tillbaka , inte efter vägen upp , för då blir ni filmade och bevakningsföretag / polis tillkallas

fördel är att det tar tid för de att nå dit om de inte redan är i krokarna

allt står öppet , och finns även larmpuckar inne i berget på vissa ställen som är aktiva på rörelse


ett mycket intressant ställe att besöka om man håller sej utom räckhåll för vakter , ett tips är att själva ha en vakt som larmar vis komradio när det behövs , då det tar lite tid att ta sej upp även för vakter och då kommer man undan lätt
Citera
2021-08-15, 23:06
  #56
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
det sitter dold kameraövervakning , så gå genom skogen dit och tillbaka , inte efter vägen upp , för då blir ni filmade och bevakningsföretag / polis tillkallas

fördel är att det tar tid för de att nå dit om de inte redan är i krokarna

allt står öppet , och finns även larmpuckar inne i berget på vissa ställen som är aktiva på rörelse


ett mycket intressant ställe att besöka om man håller sej utom räckhåll för vakter , ett tips är att själva ha en vakt som larmar vis komradio när det behövs , då det tar lite tid att ta sej upp även för vakter och då kommer man undan lätt


Skitsnack.

Har spenderat flera timmar där inne/utanför (matlagning osv). Flera andra besökare har kommit och gått (och kört med motorcykel/cross inne i berget) under tiden.

Har varit där massvis med gånger under årens lopp och aldrig stött på några problem. Det är ett ställe jag ofta stannar till på när jag är på väg hem från fjällstugan.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback