Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-11, 19:09
  #1
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Varför hittar jag ingen tråd om, vad jag tror, denna fantastiska film.

IMDB

Trailer

Annars är jag vädigt intresserad av att få höra era tankar om detta verk av mästaren.
Citera
2012-07-11, 19:18
  #2
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Varför hittar jag ingen tråd om, vad jag tror, denna fantastiska film.

IMDB

Trailer

Annars är jag vädigt intresserad av att få höra era tankar om detta verk av mästaren.

Nu har jag inte sett filmen, och det lär nog dröja, efter att ha sett den här recensionen:
http://thecinemasnob.com/2012/07/06/savages-review.aspx

Men någon gång lär jag nog skaffa mig en egen åsikt om den. Kul att du gillade den i alla fall.


Peace
Citera
2012-07-11, 19:46
  #3
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Nu har jag inte sett filmen, och det lär nog dröja, efter att ha sett den här recensionen:
http://thecinemasnob.com/2012/07/06/savages-review.aspx

Men någon gång lär jag nog skaffa mig en egen åsikt om den. Kul att du gillade den i alla fall.


Peace


Jag hoppas jag kommer gilla den, är rädd för att den kommer vara för mycket WTC och för lite
NBK. Dock är jag intresserad av drogkriget i Mexico och det politiska spelet som orsakar allt våld.
Så riktigt än har jag inte gett upp hoppet.
Citera
2012-07-11, 20:44
  #4
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Jag hoppas jag kommer gilla den, är rädd för att den kommer vara för mycket WTC och för lite
NBK. Dock är jag intresserad av drogkriget i Mexico och det politiska spelet som orsakar allt våld.
Så riktigt än har jag inte gett upp hoppet.

Man ska aldrig ge upp hoppet. Hm, eller man ska snarare inte ha några förhoppningar från början.

Och ursäkta min fel läsning, trodde att du hade sett filmen redan.
Citera
2012-07-12, 19:48
  #5
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Man ska aldrig ge upp hoppet. Hm, eller man ska snarare inte ha några förhoppningar från början.

Och ursäkta min fel läsning, trodde att du hade sett filmen redan.


Det har du helt klart rätt i, dock tycker jag det verkar vara väldigt svalt
intresse för filmen hemma i Sverige, ser väldigt lite om det i media.
Känns lite märkligt då det är ett hög-aktuellt ämne och Mr.Stone
Citera
2012-10-12, 23:53
  #6
Medlem
kuddenchristos avatar
Joel David Moore är med i både "Avatar" och "Savages", och i "Savages" nämns filmen "Avatar". Det här känns ju lite tokigt.
Citera
2012-10-17, 17:54
  #7
Medlem
Faelledparkens avatar
Bästa som Oliver Stone gjort på hundra år. Jävlar vad glad jag blev av att se den , fast allt våld, som jag inte gillar så mycket, så är det här en feel-good rulle med dramaturgi/flyt i toppklass. Benicio Del Toro som Lado är bästa skådisen. Travolta har en bi-roll.
Citera
2012-11-05, 12:23
  #8
Medlem
Ska svara i denna tråden för du startade en för om Savages.

Ja vad ska man säga om filmen mer än att det var tur man inte betalade för den, visst den har sin ljusa stunder som är Benicio Del Toro är i bild för jag tyckte han spelade absolut bäst av de alla.

Tror den var ganska bra filmad men irritationen över de tre i huvudroll drar ner betygen för hon O är inte bra och inte heller Taylor Kitsch och vad den avdankade Salma Hayek gör där vet jag inte heller.

John Travolta ska man inte klaga på för han gjorde en väldigt bra roll som kanske var lite olik de flesta andra roller han gör och det var nog bra, får nog sätta en svag 7 i betyg för jag gillade filmen men den kunde ha gjorts bättre.
Citera
2012-11-07, 21:46
  #9
Medlem
Ledarens avatar
En film som var så dålig att den blev bra. Under filmens gång märker man hur efter Oliver Stone är nu för tiden och det blir mest en parodi.

Voice-overn från Blake Lively dök upp då och då och det var sjukt störande. Väldigt märklig film.
Citera
2012-11-08, 03:08
  #10
Medlem
kirrem4ns avatar
En film med genren crime/thriller/drama med feelgood känsla är inte ofta man ser.
Jag tyckte faktist om filmen men tänkte på att den skulle kunna bli ännu bättre med andra skådespelare men filmen är fortfarande helt klart sevärd!
Citera
2012-11-09, 22:26
  #11
Medlem
Continental Ops avatar
är det bara jag som tycker att salma hayek är galet sexig nuförtiden? hon är fan på sin peak nu

tyckte filmen hade en lite osympatisk ton i sitt blandande av feelgood element med riktigt brutalt våld
Citera
2012-11-10, 00:33
  #12
Medlem
paradigmforcosmoss avatar
Blake Livelys voice over i början av filmen var nog bland det tråkigaste jag har hört.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback