Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-11, 02:36
  #1
Medlem
Har hört många personer säga att det ska vara gott att dricka sprit annars så låter de bli att dricka. Men jag tror inte det kan stämma. För vem kan med handen på hjärtat säga att sprit smakar gott?

Själv är jag ärlig och dricker enbart för att bli full, det kvittar vad det är för allt med alkohol smakar illa.
Citera
2012-07-11, 02:39
  #2
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patetisk
För vem kan med handen på hjärtat säga att sprit smakar gott?

De flesta. Tycker du inte att det är gott med en kall öl en varm sommardag? Ett glas rött vin till lammet? En konjak efter maten?
Citera
2012-07-11, 02:40
  #3
Medlem
ekkers avatar
Håller totalt med, jag dricker för att bli full inget annat!

Edit; Gäller sprit dock, för öl är fan göttans!
__________________
Senast redigerad av ekker 2012-07-11 kl. 02:45. Anledning: Ändra
Citera
2012-07-11, 02:41
  #4
Medlem
Marimus avatar
Jag är såld på goda drinkar, typ solero

Jag blir sällan jättefull när jag dricker och jag har svårt att dricka alkohol som jag inte tycker smakar gott, såsom de flesta burköl.. Urk!
Citera
2012-07-11, 02:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
De flesta. Tycker du inte att det är gott med en kall öl en varm sommardag? Ett glas rött vin till lammet? En konjak efter maten?
Nej usch.
Citera
2012-07-11, 02:42
  #6
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patetisk
Har hört många personer säga att det ska vara gott att dricka sprit annars så låter de bli att dricka. Men jag tror inte det kan stämma. För vem kan med handen på hjärtat säga att sprit smakar gott?

Själv är jag ärlig och dricker enbart för att bli full, det kvittar vad det är för allt med alkohol smakar illa.
Den här var lite rolig. Måste kommentera.

Jag och en polare satt vid en bardisk med en varsin skummande sejdel framför oss.
Vi drack ett par djupa klunkar åtföljda av ett par ljudliga aaahhhh.
Jag: Fyfan vad det är gott med öl!
Polaren: Gott? Det är bara en kul slump.
Citera
2012-07-11, 02:42
  #7
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patetisk
Har hört många personer säga att det ska vara gott att dricka sprit annars så låter de bli att dricka. Men jag tror inte det kan stämma. För vem kan med handen på hjärtat säga att sprit smakar gott?

Själv är jag ärlig och dricker enbart för att bli full, det kvittar vad det är för allt med alkohol smakar illa.

Det är helt säkert många som ljuger om hur gott det är med sprit. Sen är det klart att det finns många som verkligen njuter när de dricker sprit. Jag har gott om människor omkring mig som smuttar på sina dyra whisky-sorter utan att bli packade. De tar någon centiliter ibland enbart för att de älskar smaken.

Att vodka skulle kunna klassas som gott har jag svårare att förstå. Ju mer läsk man blandar vodkan med desto bättre (läs: mindre illa) smakar groggen. Det skriver nog de flesta under på.
Citera
2012-07-11, 02:43
  #8
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
De flesta. Tycker du inte att det är gott med en kall öl en varm sommardag? Ett glas rött vin till lammet? En konjak efter maten?

Sprit är inte öl eller vin.
Citera
2012-07-11, 02:45
  #9
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Sprit är inte öl eller vin.
Måhända att ts nämner sprit i sitt inlägg men tråden handlar om att dricka för att det är gott, och inte enbart starksprit om vi nu ska märka ord.
Citera
2012-07-11, 02:46
  #10
Medlem
st0ckiss avatar
Jag dricker både för att bli full och för att det är gott.

En kall öl en varm sommardag på stranden sitter aldrig fel, ett stort glas starksprit, outspätt en kväll hemma i trevligt sällskap går ner lika fint det.

Whisky och konjak bland annat dricker man för att det är gott, ofta inte för att bli full. Det fungerar utmärkt att sätta sig med en bra bok, slå upp ett glas konjak eller whisky och bara njuta av det.

De som endast dricker för att bli fulla, trots att de inte gillar vad de dricker är det bara något allvarligt fel på
Citera
2012-07-11, 02:49
  #11
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patetisk
För vem kan med handen på hjärtat säga att sprit smakar gott?

*handen på hjärtat*

Jag dricker skotsk whisky för att det smakar gott. Jag tycker om det i sig självt. Jag tycker även om det tillsammans med cigarr, och det är också väldigt gott när man äter dessert (i synnerhet glass av olika sorter).

Jag dricker vin för att det smakar gott. Jag tycker om vin i sig självt (dock specifika sorter som passar mina smaklökar och jag gillar långt ifrån allt vin). Jag tycker även att det är gott att dricka till maten.

Jag dricker öl för att det smakar gott. Jag tycker om öl i sig självt (Guinness, Mariestads Export, Bourbon Couny Stout och Red Seal tillhör några av favoriterna). Jag tycker även att det är gott att dricka öl till maten (Mariestads Export är mycket gott till många olika maträtter).

Jag dricker vodka för att det smakar gott. Dock har jag inte ätit någon mat som jag skulle säga att vodka passar till, men jag kanske ändrar mig den dag jag provar mer ur det ryska köket.

Varför dricka något man tycker smakar äckligt?
Citera
2012-07-11, 02:54
  #12
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Måhända att ts nämner sprit i sitt inlägg men tråden handlar om att dricka för att det är gott, och inte enbart starksprit om vi nu ska märka ord.

Jag var inte ute efter att märka ord utan läste bara vad ts efterfrågade i sitt första inlägg. Hur ofta säger man sprit och menar öl? Jaja, skit samma.

Om ts fråga inkluderar öl och vin så kan jag intyga att jag dricker öl för att det är gott men vin för att det är "trevligt". Öl kan vara skitgott, men ofta låter jag nog allt jag förknippar alkoholen med (fest, avslappnad stämning, glädje) få bestämma över mina smaklökar. En cola är smakmässigt nästan alltid godare än en öl för min del. Men en kall öl symboliserar ledighet för mig och smakar säkert extra bra för att jag är ledig när jag dricker den. Skulle cola vara en festdryck som jag bara unnade mig när det var semester eller helg och jag dessutom blev full på den så skulle jag köra på ett sexpack cola istället för öl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback