Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-11, 01:18
  #1
Avstängd
Tjena.. Detta är ingen till-salu tråd, men har läst lite om ämnet och jag tänkte höra hur svårt/lätt det är och sälja Oxycontin?

Använder ingen benzo själv, ingen drog alls för den delen förutom alkohol, men jag har hört av polare att den är eftertraktad.

Min Mormor dog i Cancer för ca 2 veckor sedan och när vi städade hennes lägenhet hittade jag 2 paket med ca 30 - 40 Oxycontin 80mg.

Vad tror ni man kan få för dessa vid snabb affär och hur stor är risken för att torska om man frågar någon på stan? Känner nämligen ingen som använder dessa mediciner/droger!
Citera
2012-07-11, 01:47
  #2
Medlem
LightClouds avatar
De är tämligen eftertraktade, så ja, du kommer bli av med dem fort om du hittar köpare. Det kommer säkerligen ramla in PM här på Flashback med.
Citera
2012-07-11, 01:48
  #3
Medlem
KimNicoles avatar
De går absolut att sälja. De flesta hade köpt 80mgare för runt 2-4kr /mg, dvs 2-300 per tablett. Lycka till!
Citera
2012-07-11, 02:05
  #4
Avstängd
Tack för svar grabbar.. Men hur gör man för att sälja dem diskret utan att behöva bli inblandad i massa skit?

Har ingen erfarenhet av detta så svar på det uppskattas ganska hårt alltså!
Citera
2012-07-11, 03:40
  #5
Avstängd
d-bolls avatar
Tror inte polisen skulle prioritera att de hört någon gå runt och säga sig sälja piller, så du kan nog vara ganska lugn.

Du får kolla på omgivningen. Brukar alltid finnas någon kompis-kompis som håller på, annars brukar alkisarna (som även är blandmissbrukare oftast) vilja ha.
__________________
Senast redigerad av d-boll 2012-07-11 kl. 03:47.
Citera
2012-07-11, 06:50
  #6
Medlem
Du kommer att åka dit stenhårt så gör det inte !

Med så här starka tabletter i hemmet så har både utskrivande läkare och hemsjukvården
superkoll på hur mycket tabletter som hon tagit/dag och hur mycket som är kvar.

Med risken för att medicinen ska hamna i orätta händer, och speciellt då hos barn, gör
att de kommer att kräva tillbaka den medicin som finns kvar.

Och då åker du dit för stöld av opiater och för att ha sålt, du kommer alltså i en langar-
position.

Min syster jobbar inom hemsjukvården så även om hon har tystnadsplikt så har hon
bara rent allmänt nämnt detta med opiater som de efterlevande stjäl och hur det sedan
blir dryga böter och som sagt t om fängelsestraff.

Jag är inte ute efter att vara moraltant men eftersom jag har fått veta hurdan koll det
är så vill jag bara berätta för dig.

Samma sak när min farmor dog. De räknade ut och antecknade vad som skulle finnas
kvar och begärde tillbaka och det var underskrifter än hit än dit.

När de begär tillbaka medicinen så kommer det att kännas skönt att den finns kvar
och att du inte hamnar hos Polismyndigheten.

Så ta det lugnt !
Citera
2012-07-11, 07:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Du kommer att åka dit stenhårt så gör det inte !

Med så här starka tabletter i hemmet så har både utskrivande läkare och hemsjukvården
superkoll på hur mycket tabletter som hon tagit/dag och hur mycket som är kvar.

Med risken för att medicinen ska hamna i orätta händer, och speciellt då hos barn, gör
att de kommer att kräva tillbaka den medicin som finns kvar.

Och då åker du dit för stöld av opiater och för att ha sålt, du kommer alltså i en langar-
position.

Min syster jobbar inom hemsjukvården så även om hon har tystnadsplikt så har hon
bara rent allmänt nämnt detta med opiater som de efterlevande stjäl och hur det sedan
blir dryga böter och som sagt t om fängelsestraff.

Jag är inte ute efter att vara moraltant men eftersom jag har fått veta hurdan koll det
är så vill jag bara berätta för dig.

Samma sak när min farmor dog. De räknade ut och antecknade vad som skulle finnas
kvar och begärde tillbaka och det var underskrifter än hit än dit.

När de begär tillbaka medicinen så kommer det att kännas skönt att den finns kvar
och att du inte hamnar hos Polismyndigheten.

Så ta det lugnt !



bla bla bla , går ju inte bevisa vem som tagit tabbletterna ändå.om du sköter det lite snyggt,,du har inget att frukta ................ är man trög nog att torska på det borde man inte begå brott . ta dom,gräver dom i en plastpåse ett tag .. sälj/svälj dom ,

sen finns en moralisk del, att du skäl medicin av en döing ock kommer förmodligen bli hemsökt



lycka till
__________________
Senast redigerad av fattigalappen 2012-07-11 kl. 08:11.
Citera
2012-07-11, 08:02
  #8
Medlem
Man kan också tänka på att tanten var gammal, kanske demensen tagit sitt fäste? De kan inte bevisa att du har tabletterna, kör bara på.
Citera
2012-07-11, 09:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kletat66
Man kan också tänka på att tanten var gammal, kanske demensen tagit sitt fäste? De kan inte bevisa att du har tabletterna, kör bara på.

Om hon var dement så lär hon knappast ha skött medicineringen själv, då hade hon kunnat
stoppa i sig hur mycket som helst.
Med så höga doser så får inte en gammal, sjuk människa sköta en sådan stark medicin själv.
Det gör Hemsjukvården.

Men om du väljer att lyssna på okunniga FB-grabbar så lär du nog åka dit ganska så snart.
Citera
2012-07-11, 10:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Om hon var dement så lär hon knappast ha skött medicineringen själv, då hade hon kunnat
stoppa i sig hur mycket som helst.
Med så höga doser så får inte en gammal, sjuk människa sköta en sådan stark medicin själv.
Det gör Hemsjukvården.

Men om du väljer att lyssna på okunniga FB-grabbar så lär du nog åka dit ganska så snart.



låter som du mest är avundsjuk och paranoid och saknar kunskap... hur fan ska man kunna bevisa vart medicinen tagit vägen ..... går inte bevisa om du inte själv erkänner något , kör på
Citera
2012-07-11, 11:00
  #11
Medlem
qdqdqs avatar
De är lika lätta att sälja som de är att svälja, enligt mig. Vinsten får man avgöra själv, inga pengar i världen får mig att må så bra iaf.
Citera
2012-07-11, 11:23
  #12
Medlem
Agzzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Du kommer att åka dit stenhårt så gör det inte !

Med så här starka tabletter i hemmet så har både utskrivande läkare och hemsjukvården
superkoll på hur mycket tabletter som hon tagit/dag och hur mycket som är kvar.

Med risken för att medicinen ska hamna i orätta händer, och speciellt då hos barn, gör
att de kommer att kräva tillbaka den medicin som finns kvar.

Och då åker du dit för stöld av opiater och för att ha sålt, du kommer alltså i en langar-
position.

Min syster jobbar inom hemsjukvården så även om hon har tystnadsplikt så har hon
bara rent allmänt nämnt detta med opiater som de efterlevande stjäl och hur det sedan
blir dryga böter och som sagt t om fängelsestraff.

Jag är inte ute efter att vara moraltant men eftersom jag har fått veta hurdan koll det
är så vill jag bara berätta för dig.

Samma sak när min farmor dog. De räknade ut och antecknade vad som skulle finnas
kvar och begärde tillbaka och det var underskrifter än hit än dit.

När de begär tillbaka medicinen så kommer det att kännas skönt att den finns kvar
och att du inte hamnar hos Polismyndigheten.

Så ta det lugnt !



Hahah va snackar du om. Visst ja kan inte säga att du har fel. Men tänk om TS mormor knapra piller som om det vore godis på dagarna och de e slut. För att vara helt säker om det som hustlebustle säger är sant. Lämna bara kvar en ensam liten stackare där du hitta dem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback