Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-10, 22:37
  #1
Medlem
PerpetualVoids avatar
Ärade CS-entusiaster!

Det har länge talats om att skapa en klistrad tråd där drogforumets användare kan varna för potentiellt farliga kombinationer av olika preparat – min ambition är att detta ska bli den tråden för CS-forumet. Förhoppningsvis kan vi genom våra samlade erfarenheter hjälpa oerfarna som erfarna användare att undvika obehagliga upplevelser, och kanske i bästa fall rädda några liv.

För att förhindra total anarki i tråden så följer vi en fast mall för hur våra inlägg ska se ut. Allting torde vara uppenbart, annars får ni gärna ställa frågor eller komma med förslag på förbättringar. Ta dock detta via PM till mig eller en mod, så att vi undviker att skapa behov av stora upprensningar i tråden. Med den nedersta faktorn ”källa” är tanken att man kan hänvisa till tidningsartiklar, inlägg här på FB eller andra forum, etc.

Exempelmall:

Kön: X
Ålder: X
Substanser: X och X
Mängd: X
Resultat: Hjärtklappning, panikångestattack, förlust av medvetande

Händelseförlopp: Jag tog X milligram av substans X igår kväll tillsammans med X milligram av substans X. 20 minuter efter intag upplevde jag hjärtklappning, extrema svettningar, och förlorade sedan medvetandet, efter…

Källa: www.flashback.org/...
Citera
2012-07-10, 22:39
  #2
Medlem
PerpetualVoids avatar
Jag inleder med en kombinationsvarning.

Kön: Man
Ålder: Okänt, antagligen 20- till 30-årsåldern.
Substanser: Mirtazapin och 6-APB
Mängd: Okänt
Resultat: Extrem huvudvärk, illamående, förlust av medvetande, möjligtvis döden

Händelseförlopp: En FB-användare berättar om hur hans vän avled till följd av kombinationen alkohol, Imovane, 6-APB och Mirtazapin, exakt dödsorsak är dock inte vederlagd. Andra användare har rapporterat extrem huvudvärk och förlust av medvetande efter att ha kombinerat de två substanserna, även dagar efter varandra. Även 5-IT, som är snarlikt, verkar kunna producera liknande oönskade bieffekter.

Källa: https://www.flashback.org/sp37298679 https://www.flashback.org/sp37298711 https://www.flashback.org/sp37375835
Citera
2012-07-13, 17:07
  #3
Medlem
Psychoramas avatar
Mycket bra initiativ!!!

Det jag kommer på nu är lite allmäninfo mm:
Ethylfenidat kombinerat med amfetaminer är riktigt farligt. Blodtrycket blir läskigt högt..

SSRI mediciner och serotonerga centralstimulerande droger är en dödlig kombo då man KAN råka ut för "serotonergt syndrome".

GHB är väldigt farligt att kombinera med amfetamin (exempelvis) just för att man inte "känner av" GHB;n på samma sätt som om man vart utan amfetamin i blodet. Man tar mer och mer GHB men känner sig "nykter" - sedan kan det bli överdos! Därmed livsfarligt!

Inte heller ska man äta kosttillskottet 5-HTP samtidigt som man har tagit en centralstimulerande serotonerg drog som t.ex Mephedrone, MDMA, Methylone, MDAI, Metamfetamin osv.. Läs helt enkelt på ordentligt om drogen i fråga är väldigt serotonerg eller inte och om du kan bruka den när du tagit 5HTP.. En regel är att man INTE ska ta 5HTP ens samma dag som man tänkt ta drogen i fråga.

Det var lite grann som jag kom på just nu..
Citera
2012-07-13, 17:11
  #4
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Mycket bra initiativ!!!

Det jag kommer på nu är lite allmäninfo mm:
Ethylfenidat kombinerat med amfetaminer är riktigt farligt. Blodtrycket blir läskigt högt..

SSRI mediciner och serotonerga centralstimulerande droger är en dödlig kombo då man KAN råka ut för "serotonergt syndrome".

GHB är väldigt farligt att kombinera med amfetamin (exempelvis) just för att man inte "känner av" GHB;n på samma sätt som om man vart utan amfetamin i blodet. Man tar mer och mer GHB men känner sig "nykter" - sedan kan det bli överdos! Därmed livsfarligt!

Inte heller ska man äta kosttillskottet 5-HTP samtidigt som man har tagit en centralstimulerande serotonerg drog som t.ex Mephedrone, MDMA, Methylone, MDAI, Metamfetamin osv.. Läs helt enkelt på ordentligt om drogen i fråga är väldigt serotonerg eller inte och om du kan bruka den när du tagit 5HTP.. En regel är att man INTE ska ta 5HTP ens samma dag som man tänkt ta drogen i fråga.

Det var lite grann som jag kom på just nu..

Är inte bra att blanda med cannabis heller. Man kan gå djupt in i ett psykosliknande tillstånd.
Är inte läkare så jag säger inte mer än så.
Citera
2012-07-13, 22:01
  #5
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Är inte bra att blanda med cannabis heller. Man kan gå djupt in i ett psykosliknande tillstånd.
Är inte läkare så jag säger inte mer än så.
Det stämmer mycket bra! Denna mix kan utlösa extremt psykotiska tillstånd/psykoser...
Citera
2012-07-14, 00:05
  #6
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det stämmer mycket bra! Denna mix kan utlösa extremt psykotiska tillstånd/psykoser...


Det vill jag påstå enbart kan hända om:

Man varit vaken alldeles för länge på tjacket, dvs minst 4-6 dagar.
Om gräs på något sätt kan slå fel på en normalt, då ska man kanske akta sig.

Utlösa psykoser som vanlig kombo? knappast =/ svårt att tro det.

Jag röker väldigt sällan, men på tjack är röka rätt skönt =)


Tjaa.. vad är det mer som egentligen kan va farligt med tjack?
Citera
2012-07-14, 02:21
  #7
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det stämmer mycket bra! Denna mix kan utlösa extremt psykotiska tillstånd/psykoser...

Tack för att du har förstånd nog att inte säga emot mig, brukar vara typiskt nyfrälsta jävla färskingar att göra det.
Jag har t.om vart tvungen att ringa ambulans vid ett tillfälle (av 3-4 ggr då det varit just den kombinationen). Det var det värsta upplevelsen jag vart med om, och då räknar jag in min fars död osv i det hela.
När det väl sker så får man ett stort uppvaknande, hade aldrig tänkt tanken på att något sådant kunde hända.
__________________
Senast redigerad av SvenEricTheGamble 2012-07-14 kl. 02:26.
Citera
2012-07-14, 02:22
  #8
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Det vill jag påstå enbart kan hända om:

Man varit vaken alldeles för länge på tjacket, dvs minst 4-6 dagar.
Om gräs på något sätt kan slå fel på en normalt, då ska man kanske akta sig.

Utlösa psykoser som vanlig kombo? knappast =/ svårt att tro det.

Jag röker väldigt sällan, men på tjack är röka rätt skönt =)


Tjaa.. vad är det mer som egentligen kan va farligt med tjack?

Seriöst, håll käften!

Ja, jag är för legalisering och bla bla bla, men röka är inte för alla punkt slut.
Citera
2012-07-14, 03:26
  #9
Medlem
Nattskattas avatar
Kombinationen amfetamin och Mdma är neurotoxisk och kan vara direkt farlig och man tar båda i höga doser (men det vet nog redan de flesta vid det här laget) Den mängd som kan finnas kombinerad i vissa knappar är dock ganska "safe"

Opiater blandat med benso och/eller alkohol är också en farlig kombination som i värsta fall kan leda till döden (antar att inte heller detta var någon nyhet?)

Opiater+centralstimulanta är en annan farlig blandning som framför allt frestar väldigt på hjärtat

Benso+alkohol är en kombo jag avråder ifrån,men är syftet att bli helt jävla borta och dum i huvudet och inte ha ett minne av vad man gjort dagen efter så passar det väldigt bra att blanda.Det förstärker varandra hundra gånger om och utrycket "benzombie" är väldigt passande

Kan även avrekommendera kombinationen amfetamin och hallucinogener då amfetaminet gör att man "nyktrar till" och trippen avbryts eller blir mycket svagare (jag kan istället rekommendera att röka en feting istället då det förstärker!!) Att dricka när man tar tjack är också ganska onödigt eftersom man inte blir full (men fortfarande vaknar bakfull dagen efter) men det är inte farligt att kombinera...


Antagligen inga nyheter för er här men eftersom ingen ännu hunnit skriva klassikerna av farliga kombinationer (både gällande cs+annat) passar jag på att nämna det som snabbast
Citera
2012-07-14, 14:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Seriöst, håll käften!

Ja, jag är för legalisering och bla bla bla, men röka är inte för alla punkt slut.
VARNING! Håller med. Asså nu avråder jag alla med lite klent psyke att avstå från droger...egentligen helt men framför allt mdpv. Men kombon mdpv och cannabis är en riktig värsting som kan få den mest erfarna trippare till psykos. VARNING.
Citera
2012-07-22, 07:12
  #11
Medlem
bredbandskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5meter-knark
VARNING! Håller med. Asså nu avråder jag alla med lite klent psyke att avstå från droger...egentligen helt men framför allt mdpv. Men kombon mdpv och cannabis är en riktig värsting som kan få den mest erfarna trippare till psykos. VARNING.


Kön: man

Ålder: ca 20 års åldern.

Substanser: Spice, concerta, retalin och alkohoöl

Mängd: 3 gram själv på 1,5 dygn, 342mg concerta, 20 retalin och ungefär 1,5 liter öl 4,6% (beerpongtävling med polare)

Resultat: ganska grov hjärtklappning, "depression" , tappade känslan i tänderna av ganska mycket alkohol efter ett tag..

Händelseförlopp: Jag tog hela tiden 0,3g under dag 1, sedan då började man under andra dagen på eftermiddagen knapra i sig concerta 342mg plus 20 mg retalin. Efter en timme så känner man effekten av detta.. börjar självklart dricka då. Ganska liten och tanig av mig så blir lätt påverkad. Efter 2 timmar satt jag och började bli överdrivet social samtidigt som jag börja prata med mig själv.. detta blev ju konstigt kände jag, så jag tog fram en Spice bit och rulla, tog lång tid! De kan ni nog förstå minuter efter intag av Spice så blir allt snurrigt, började få en så kallat pschycos, började må riktigt kasst. Spyde ej upp men var nära. Konstigt nog under morgonen hade böla polare lagt sig och jag var den enda dom drack i mig sprit ( var det enda som var kvar ).. ja var helt enkelt full, spela musik och mådde kasst! Concertan gjorde mig allmänt pratglad, alkoholen gjorde mig lite skum och sedan slutligen Spicet som fick mig att snea ut grovt ! Så testa inte röka något samtidigt som man har Concerta i blodet.. ps.. ganska erfaren rökare sen lång tid tillbaka !
Citera
2012-07-24, 21:54
  #12
Medlem
Blanda INTE Estacy/MDMA med Jacuzzi. Kan gå riktigt åt helvete.

Det blir varmt i hjärnan.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback