Hej här nere! Ville inte göra en ny tråd.
Jo, herr ADD poppade upp och ställde till det. Hade massa olika saker att tänka på, så jag glömde beställa min ena medicin, eller rättare sagt, de brukar skriva ut 100+100+100 tabletter med intervall, men de skrev bara ut 100 denna gång. Min psykklinik är alltid lite eljest och värre sista tiden, de glömmer folks recept, de skriver fel och de återkommer inte om de ska. Så jag vet inte om de kommer skriva recept i tid.
Är ju mitt fel men min hjärna funkar inte optimalt med planering.
Jag hade medicin för över två veckor men sedan bara gick tiden. Glömde bort att jag inte hade fler uttag och glömde bort att förnya.
Så fort jag kom på det förnyade jag. Man "ska" få receptet inom ett visst antal dagar men sedan vet jag att det apoteket jag kommer vara vid vid den tiden inte kommer ha medicinen, så då måste de också beställa.
Har jag tur så hinner jag precis med allt innan medicinen tar slut.
Har jag otur och de laggar på kliniken, så kommer jag stå inför en helg utan medicin och då de inte jobbar på saken.
Ska man bara härda ut då, eller är det OK att åka till psykakuten och berätta att man råkade dampa sig och glömma förnya receptet och kanske få medicin för 3-4 dagar? Det är benso och har gått på det i 19 år så missar man mer än två dagar är man ju ett fullkomligt vrak. Men som sagt, det var ju mest mitt fel.
Skulle ni åkt in? Det är tyvärr inte ens i min region isåfall, så de kanske blir ännu surare.