34 072 besökare online
856 079 medlemmar • 45 781 433 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Vapen och militär
Svara på ämne
Ämnesverktyg
lintott
Avstängd
Hur får alla kriminella tag på "svarta" vapen?
Jag är förvånad över alla skottlossningar och mord runt om i Sverige bland kriminella.
Hur får dom tag på vapen? Finns det en svart marknad och hur fungerar den?

Bannerman
Medlem
Bannermans avatar
På samma sätt som man får jobb - "kontakter"

Pitbull TopDawg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lintott
Hur får alla kriminella tag på "svarta" vapen?
Jag är förvånad över alla skottlossningar och mord runt om i Sverige bland kriminella.
Hur får dom tag på vapen? Finns det en svart marknad och hur fungerar den?

är ingen expert på ämnet men det finns många som gör inbrott på ställen där vapen finns förvarade.. exempelvis så var det inbrott hos en privatperson där ja bor där dom stal massa pistoler och hagelgevär som dom sedan sålde vidare.

Mr.Wolf
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull TopDawg
är ingen expert på ämnet men det finns många som gör inbrott på ställen där vapen finns förvarade.. exempelvis så var det inbrott hos en privatperson där ja bor där dom stal massa pistoler och hagelgevär som dom sedan sålde vidare.
Det är väldigt sällsynt att det sker inbrott hos privatpersoner o tjuven kommer över enhandsvapen eller gevär.Dock så har ju vår polismyndighet sagt i snart 20 år att det förkommer ca 2000 vapen/år från privatpersoner,men dom har aldrig kunnat visa underlag för detta.
Däremot dräller det in vapen från balkan...gamla tokarev o cz mm. Väldigt lätt att gömma i en bil och tullen letar inte vapen alls som det är nu.

Förutom ovanstående så är jag ganska timid och ödmjuk.

BaldiN
Medlem
BaldiNs avatar
Boris är kriminell, Boris har kontakter i sitt gamla hemland Långbortistan som är en liten skithåla i östeuropa. Boris kontakter i Långbortistan tillverkar kopior på div. öststatsvapen och säljer dessa till Boris.
Boris smugglar nu in dessa vapen i Sverige och då den Svenska tullen har samma budget som ett allsvenskt fotbollslag är det inga problem för Boris att få in sin leverans.

Nu så säljer Boris sina öststatskopior till div skubb han känner och eftersom skubb med lite blandmissbruk har svårt att hålla tyst så sprids snart ryktet bland skubben att Boris är en störtskön kille som kränger fin fina makarovs för en billig peng.

Boris tjänar en hel del pengar på detta och vid nästa tripp hem till släckten så tar han med sig kopior på ak47or istället för makarovs.

stengubben
Medlem
Det är bara att titta på en Europakarta så inser du att det som mest tar 2-3 dagar med bil och färja för att ta sig till ställen som Ryssland, Baltikum, f.d. Jugoslavien och sedan hem igen. Lägg där till att det under åren har stulits tusentals vapen från privatpersoner och militära förråd under årens lopp så inser du att det finns tiotusentals illegala vapen på drift i Sverige.

Vapen är precis som vilken vara som helst egentligen. En vanlig Svensson kanske åker ner till Tyskland och köper billig alkohol för att sälja till jobbarpolarna. En kriminell åker ner till Sarajevo och lastar bilen full av vapen som han säljer till folk han känner. Samma princip.

Bannerman
Medlem
Bannermans avatar
Underbart!!! Vi vill ha mer vapen! Östvapen är enkla och funktionsdugliga!!! Bara lite udda kalibrar men det grejar vi. Ös på!!!!

BigIvar
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull TopDawg

De legala vapen som stjäls är så få att de de utgör en försumbar andel av de illegala gangsterpuffrorna. De bössor som svenska jägare och skyttar håller sig med är till allra största del sådana vapen som inte är ett dugg attraktiva på banditmarknaden. För övrigt så kan en privatperson inte hålla sig med "en massa" pistoler och hagelgevär.

lintott
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BaldiN
Boris är kriminell, Boris har kontakter i sitt gamla hemland Långbortistan som är en liten skithåla i östeuropa. Boris kontakter i Långbortistan tillverkar kopior på div. öststatsvapen och säljer dessa till Boris.
Boris smugglar nu in dessa vapen i Sverige och då den Svenska tullen har samma budget som ett allsvenskt fotbollslag är det inga problem för Boris att få in sin leverans.

Nu så säljer Boris sina öststatskopior till div skubb han känner och eftersom skubb med lite blandmissbruk har svårt att hålla tyst så sprids snart ryktet bland skubben att Boris är en störtskön kille som kränger fin fina makarovs för en billig peng.

Boris tjänar en hel del pengar på detta och vid nästa tripp hem till släckten så tar han med sig kopior på ak47or istället för makarovs.

Så hur säkra är dessa kopior? Risken att skada sig måste väl vara rätt överhängande om man köper kopior eller det bra kopior?

Pitbull TopDawg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Det är väldigt sällsynt att det sker inbrott hos privatpersoner o tjuven kommer över enhandsvapen eller gevär.Dock så har ju vår polismyndighet sagt i snart 20 år att det förkommer ca 2000 vapen/år från privatpersoner,men dom har aldrig kunnat visa underlag för detta.
Däremot dräller det in vapen från balkan...gamla tokarev o cz mm. Väldigt lätt att gömma i en bil och tullen letar inte vapen alls som det är nu.

ja vet att några "poolare" stal 3 eller 4 AK47 från en privatperson. det var drf ja tänkte att det gick till så ^^
har även hört att polen ska va ett "bra" ställe att få tag på pistoler

Svara på ämne
Topp Dela »