Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-10, 17:24
  #1
Medlem
swimmingpools avatar
Jag har testat att gå med skorna i badkaret i varmt vatten och även fyllt påsar med vatten i skorna och sen lagt in i frysen. Jag har för mig att det sistnämda funka ganska så bra. Men nu var det så kronligt att få i påsar i skora igen så jag undrar om det finns något proffsigt man kan köpa för att töja ut skorna?
Citera
2012-07-10, 17:33
  #2
Medlem
Cokekillers avatar
Jag har ett par slags inlägg som man töjer skor med hemma, vet dock inte vad dem heter. Man lägger in dom i skorna så är det en slags fjäder längst bak som töjer ut skon.
Citera
2012-07-10, 17:34
  #3
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cokekiller
Jag har ett par slags inlägg som man töjer skor med hemma, vet dock inte vad dem heter. Man lägger in dom i skorna så är det en slags fjäder längst bak som töjer ut skon.
Aha, vad smart! Funkar dom bra?
Citera
2012-07-10, 17:42
  #4
Medlem
Cokekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Aha, vad smart! Funkar dom bra?

Dom har funkat rätt bra för mig har jag för mig, har inte använt de på ett tag bara. Men det borde ju gå att köpa i alla möjliga slags skoaffärer kan jag tänka mig
Citera
2012-07-10, 17:55
  #5
Avstängd
onkelkonkelkonkels avatar
Du säger töja ut skorna, att töja ut skor kan du endast göra på bredden längden finns inget att göra åt.
Har du trångt därframme för tårna så får du skaffa nya skor, det är omöjligt att töja skor på längden utan att dessa blir förstörda.
Citera
2012-07-10, 18:01
  #6
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Du säger töja ut skorna, att töja ut skor kan du endast göra på bredden längden finns inget att göra åt.
Har du trångt därframme för tårna så får du skaffa nya skor, det är omöjligt att töja skor på längden utan att dessa blir förstörda.
Jasså?!
Citera
2012-07-10, 18:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Du säger töja ut skorna, att töja ut skor kan du endast göra på bredden längden finns inget att göra åt.
Har du trångt därframme för tårna så får du skaffa nya skor, det är omöjligt att töja skor på längden utan att dessa blir förstörda.

Det går om det är läder eller mocka, men de blir ju deformerade och ja således förstörda.
Citera
2012-07-10, 18:16
  #8
Medlem
swimmingpools avatar
Dom ser ungefär ut så här. (guld ballerinor med rosett) Det är väl nån slags skinnimitation tror jag.
Citera
2012-07-10, 18:27
  #9
Avstängd
onkelkonkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkning
Det går om det är läder eller mocka, men de blir ju deformerade och ja således förstörda.
Japp som jag så då förstörda
Citera
2012-07-10, 18:28
  #10
Avstängd
onkelkonkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Dom ser ungefär ut så här. (guld ballerinor med rosett) Det är väl nån slags skinnimitation tror jag.
Glöm det dessa kan du inte töja på längden.
Citera
2012-07-10, 20:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Dom ser ungefär ut så här. (guld ballerinor med rosett) Det är väl nån slags skinnimitation tror jag.

Ett alternativ kan vara att be en skomakare lästa ut dem.
Citera
2012-07-11, 00:00
  #12
Avstängd
onkelkonkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Ett alternativ kan vara att be en skomakare lästa ut dem.
Fan det går inte att lästa ut skor på längden, de går helt enkelt sönder då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback