Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-07-10, 11:09
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst är det i betraktarens öga att se det omoraliska? Men en kvinna som äter en korv lockar tydligen fram en del accesassioner hos vissa i Simrishamn. Så nu har Håkan Erlandsson (C) som driver Fritid Österlen lovat att reklamaffichenska ska bort. Bara jag som tycker att det är ett nytt exempel på överdriven moralpanik?
http://www.trelleborgsallehanda.se/s...p-kanslor.html
Senast redigerad av Drapåtrissor 2012-07-10 kl. 11:12.
Citera
2012-07-10, 11:11
Medlem
alroberts avatar
Herregud, dom snackar om jämställdhet, gå och lägg er jävla fjollor..

Ha lite humor förihelvete.
Citera
2012-07-10, 11:15
Medlem
drlinkps avatar
Haha, herregud! Ibland undrar man om vi är på väg framåt eller bakåt i tiden...
Citera
2012-07-10, 11:16
Medlem
Shivayas avatar
Suger kvinnor kuk ibland? Tänk det visste jag inte, däremot så gillar dom flesta kvinnor inte att suga på så smal kuk så visst är reklamen vilseledande.

"Vi vill att människor ska flytta hit" HAHA! Finns det människor som ser den där reklamen och tänker nu flyttar jag inte hit?
Citera
2012-07-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaya
Suger kvinnor kuk ibland? Tänk det visste jag inte, däremot så gillar dom flesta kvinnor inte att suga på så smal kuk så visst är reklamen vilseledande.

"Vi vill att människor ska flytta hit" HAHA! Finns det människor som ser den där reklamen och tänker nu flyttar jag inte hit?

I genuspedagogers() förvridna värdlsbild så finns det säkert det, i verkligheten så finns det givetsvis inga som tänker så.
Citera
2012-07-10, 11:40
Medlem
Skewaards avatar
Det skrämmer mig hur rädda vissa människor är för de olika könen. I en perfekt värld finns inga kvinnor eller män, bara människor tydligen. Det intrycket får jag när jag läser detta.

Vissa personen behöver verkligen lära sig att slappna av och inse att sådant här svammel gör mer skada än vad själva bilden gör.
Citera
2012-07-10, 11:59
Medlem
BaalZeBubs avatar
Nakna kvinnor inte förenliga med jämställdhet? Ja, där ser man varför denna form av tokfeminism passar så bra med fanatisk Islam.
Citera
2012-07-10, 12:13
Medlem
Snubben som drev gatuköket hade ju rätt i det han skrev. Man får vara extremt lättstött för att ta illa vid sig av den bilden. Om man nu är rädd att barnen ska få en "snedvriden bild av sex" borde man nog tänka efter lite, tror inte många små barn associerar bilden till att suga kuk.
Citera
2012-07-10, 13:04
Bannlyst
Det kan lika gärna vara en kille med läppstift o smink... Finns inga anatomiska riktlinjer på den bilden. Det går ej att stadga om hur vida den är sexistisk...

Det måste finnas ett genus knuten till det "sexistiska".
Citera
2012-07-10, 13:36
Medlem
birgerburgers avatar
Har kommunpolitikern Håkan något som helst lagligt stöd för att säga att "bilden ska bort"?
Finns det någon kommunal motsvarighet till ministerstyre? Om den är lagvidrig så får han väl polisanmäla bilden. Snacka om lättkränkt!
Citera
2012-07-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Haha, herregud! Ibland undrar man om vi är på väg framåt eller bakåt i tiden...

Sverige är på väg tillbaka i tiden, eller så står vi stilla och inte kommer någon vart!
Citera
2012-07-10, 15:03
Bannlyst
jag kanske är lite efter... men vad är det som är fel med den bilden?

vad har korvätning med jämnställdhet att göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in