Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 05:38
  #133
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Flyktingarna i Bangladesh får dock leva som flyktingar traditionellt har fått leva, det vill säga på existensminimun eller mindre. De som kommer till Bangladesh unnas en tillflyktsort, men inte mer. Hade Europa inte erbjudit alla invandrare en förhållandevis lyxig tillvaro, hade det inte varit några problem att hjälpa fler. Men för varje invandrare som erbjuds en lyxtillvaro, är det flertalet som inte får någon hjälp alls.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag förstår. Lägren i Bangladesh är alltså en modell, för dig.

Lägren borde vara en modell för Europa, jajamänsan. Finns ingen anledning att ha ett problem med det.

Det här är ett stickspår du slagit in på, farbror Sven.

Tyvärr är det nog så att massinvandringen krossar Europa. Den avger sådana stora etniska eftertryck att det blir slutet på europeernas Europa. Tragiskt eftersom Europa hört till väst, som varit bäst.
Citera
2018-02-27, 23:37
  #134
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Lägren borde vara en modell för Europa, jajamänsan. Finns ingen anledning att ha ett problem med det.

Det här är ett stickspår du slagit in på, farbror Sven.

Tyvärr är det nog så att massinvandringen krossar Europa. Den avger sådana stora etniska eftertryck att det blir slutet på europeernas Europa. Tragiskt eftersom Europa hört till väst, som varit bäst.

Om det blir slut på något en dag så kanske det förhoppningsvis blir européerna månghundraåriga tid som kolonialister, utsugare och plundrare.
Citera
2018-02-28, 06:18
  #135
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om det blir slut på något en dag så kanske det förhoppningsvis blir européerna månghundraåriga tid som kolonialister, utsugare och plundrare.

Det vi lite sunda pratar om är att hjälpa människor. Det du är ute efter är att förstöra ditt eget land med hjälp av människomassor utifrån. Är du kommunist?
Citera
2018-02-28, 17:54
  #136
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det vi lite sunda pratar om är att hjälpa människor. Det du är ute efter är att förstöra ditt eget land med hjälp av människomassor utifrån. Är du kommunist?

Kommunist?? Neej. Vad har det med saken att göra?

Har du läst historia, vad européerna har gjort utanför Europa i århundraden? Det kan ge dig en hint.
Citera
2018-02-28, 18:06
  #137
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kommunist?? Neej. Vad har det med saken att göra?

Har du läst historia, vad européerna har gjort utanför Europa i århundraden? Det kan ge dig en hint.

Du vill ju se europeernas Europa förstört och jag undrade vad det berodde på. Din världsbild påminner också om den kommunisterna har, där Europa "plundrar och suger ut" tredje världens länder.

Jag skriver: "Tyvärr är det nog så att massinvandringen krossar Europa. Den avger sådana stora etniska eftertryck att det blir slutet på europeernas Europa."

och du svarar: "Om det blir slut på något en dag så kanske det förhoppningsvis blir européerna månghundraåriga tid som kolonialister, utsugare och plundrare."

Jag har läst lite historia, ja i grundskolan bland annat. Historielektionerna avgränsade sig inte till kolonialtiden. Den del av lektionstiden som avgränsade sig till kolonialtiden fick mig inte att förstå tredje världens problem eller få mig att önska Europas död, dåre, bland annat för att Europas död drabbar mig själv personligen eftersom jag bor här.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2018-02-28 kl. 18:09.
Citera
2018-03-06, 14:31
  #138
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du vill ju se europeernas Europa förstört och jag undrade vad det berodde på. Din världsbild påminner också om den kommunisterna har, där Europa "plundrar och suger ut" tredje världens länder.

Jag skriver: "Tyvärr är det nog så att massinvandringen krossar Europa. Den avger sådana stora etniska eftertryck att det blir slutet på europeernas Europa."

och du svarar: "Om det blir slut på något en dag så kanske det förhoppningsvis blir européerna månghundraåriga tid som kolonialister, utsugare och plundrare."

Jag har läst lite historia, ja i grundskolan bland annat. Historielektionerna avgränsade sig inte till kolonialtiden. Den del av lektionstiden som avgränsade sig till kolonialtiden fick mig inte att förstå tredje världens problem eller få mig att önska Europas död, dåre, bland annat för att Europas död drabbar mig själv personligen eftersom jag bor här.

Att JAG vill se Europa förstört är något du får förklara. Jag har inte andats en stavelse om detta. Något perifert ämne i denna tråd dessutom.
Jag hävdar heller inte att allt är svart och vitt men att inte se att det finns en koppling mellan Europa, makt, och övriga världen i ett ca 500-årigt perspektiv visar på vissa grundläggande kunskapsluckor. Eller glömska/ förträngning.
Citera
2018-03-06, 16:55
  #139
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Att JAG vill se Europa förstört är något du får förklara. Jag har inte andats en stavelse om detta. Något perifert ämne i denna tråd dessutom.
Jag hävdar heller inte att allt är svart och vitt men att inte se att det finns en koppling mellan Europa, makt, och övriga världen i ett ca 500-årigt perspektiv visar på vissa grundläggande kunskapsluckor. Eller glömska/ förträngning.

Att det ska vara så svårt att vara konsekvent för du står ju inte för vad du först säger. Du vill ha invandrare hit till Europa, i mängder och då går det åt helvete också. Det du vill.

Europa hade lyckats även utan kolonialtiden, lätt! Kolonialtiden gav ära och bekymmer och inte så mycket mer.
Citera
2018-03-06, 18:41
  #140
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Att det ska vara så svårt att vara konsekvent för du står ju inte för vad du först säger. Du vill ha invandrare hit till Europa, i mängder och då går det åt helvete också. Det du vill.

Europa hade lyckats även utan kolonialtiden, lätt! Kolonialtiden gav ära och bekymmer och inte så mycket mer.

Sorry, men jag antar att du blandar ihop mig med någon annan. Det fetade har jag inte sagt. Punkt.
Citera
2018-05-24, 07:17
  #141
Medlem
arbetets avatar
De Saudi-stödda jihadisterna fortsätter sina härjningar:

Myanmar Rohingya militants massacred Hindus, says Amnesty
Rohingya Muslim militants in Myanmar killed dozens of Hindu civilians during attacks last August, according to an investigation by Amnesty International.

The group called Arsa killed up to 99 Hindu civilians in one, or possibly two massacres, said the rights group. Arsa had denied involvement.

The killings came in the first days of an uprising against Burmese forces, who are also accused of atrocities.

Since August nearly 700,000 Rohingyas and others have fled the violence.

The conflict has also displaced members of the majority Buddhist population in Myanmar (also called Burma) as well as members of the Hindu minority.

Amnesty says interviews it conducted with refugees in Bangladesh and in Rakhine state confirmed that mass killings carried out by the Arakan Rohingya Salvation Army (Arsa) took place in a cluster of villages in northern Maungdaw Township at the time of its attacks on police posts in late August.

The findings also show Arsa was responsible for violence against civilians, on a smaller scale, in other areas.
http://www.bbc.com/news/world-asia-44206372
Citera
2018-10-07, 03:50
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De Saudi-stödda jihadisterna fortsätter sina härjningar:

Myanmar Rohingya militants massacred Hindus, says Amnesty
[indent][i]Rohingya Muslim militants in Myanmar killed dozens of Hindu civilians during attacks last August, according to an investigation by Amnesty International.

The group called Arsa killed up to 99 Hindu civilians in one, or possibly two massacres, said the rights group. Arsa had denied involvement.

Arsa kan nästan jämstallas med IS / Al-Qaida, en våldsam muslimsk terrorgrupp som inte skyr några medel alls.

Ja man kan ju tycka vad fan man vill om Burma men de befann sig i ett trängt läge. Och kanske därför som Burma och nobelprisvinnaren Aung San Kuyi, hellre valde att köra ut rohingyerna ur landet. På det viset så tar ju folkfördrivningen också bort incitamentet att inbördeskriget skulle kunnat fortsätta eller förvärrats.

Finns irritationsmomentet inte kvar ja då blir det ju lugnt i området

Så även om det verkade mycket grymt och hänsynslöst att köra iväg rohingyerna, så sparade det kanhända ett mycket stort antal liv. Som annars troligen hade gått åt inne i Burma.

Så på det viset så var folkfördrivningen kanske det bästa alternativet av alla andra dåliga alternativ som kunnat medföra ännu mera blodsutgjutelse
Nu är väl Burma också multietniskt och det finns många fler grupper som hyser agg och hat emot den sittande burmesiska regeringen, trots att Aung är en nobelprisvinnare.

Så fortsättningen på situationen i Burma lovar inget gott, kan man ju anta.
Burma är liksom inget lättstyrt land om man nu ska uttrycka sig milt,
Även om Aung San Kuyi sagt till sitt folk att sluta slåss, så är det inte så särskilt troligt att de skulle hörsamma detta, ja de hade nog struntat i det rakt upp och ner, kan man ju tro...

Även tex kristna grupper har råkat illa ut där, och blivit slaktade....

Rohingyernas massfördrivning liknar för övrigt den fördrivning av tex tamilerna på Sri Lanka, som också härjades under mycket lång tid av ett lågintensivt inbördeskrig - Men på Sri Lanka så råder numera det lugn, troligen på grund av att tamilerna fick slut på vapen och ammunition...
Citera
2019-12-12, 12:20
  #143
Medlem
Varför skrivs inget i den här tråden ? Är alla mobbare upptagna ? Eller är det så att
man sympatiserar med hennes brutala politik mot muslimer ? Människovärdet
kanske någon borde tänka på.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ti...ekar-folkmord/

Hon är verkligen väldigt aktuell, men det är väl bara Greta som syns i svensk media.
Men alla kan trilla från tronen och så även en (freds)pristagare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback