Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-09, 14:13
  #1
Medlem
Davvdas avatar
Hejsan!

Mitt favoritspel sedan flera år tillbaka är Fallout 3 och jag har på nytt börjat spela det efter 2 år och denna gång köpte jag Fallout 3 GOTY edition på Steam eftersom det var en billig deal med alla tillägg.

Tog mig ur Vault 101 och så fort jag startade Enclave Radio eller GNR så märkte jag att musiken på radiokanalerna har ett konstant lagg. Klickar man esc och väntar lite så löser sig problemet framtill det att nästa låt startar. Min dator är det inget fel på eftersom jag maxar spelet utan problem. Mitt ljudkort är förövrigt ett Asus Xonar DX. Har inget problem med ljud i något annat spel och det är endast radiomusiken i spelet som laggar.

Har läst en del trådar om detta men inte hittat någon vettig lösning. Någon som haft samma problem och/eller som vet hur man löser det?

Tack på förhand!
/Davvda
Citera
2012-07-09, 16:54
  #2
Medlem
Är det så att musiken spelas enormt snabbt?
Jag har haft det problemet. Eller har.
Spelas de på en radio i spelet är det lugnt, men så fort musik på Pipboyen startar går det enormt fort.
Tror inte de finns nån riktig lösning på problemet.
Citera
2012-07-09, 18:32
  #3
Medlem
Davvdas avatar
Nej, mer som att det hackar till flera gånger varje sekund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback