Stats: Man 20år, Längd 187-189cm, vikt ca86kg, hp 1.4, naturvetenskaplig utbildning (gymnasie)
Den turkiska millitären har kallat mig till tjänstgöring (för ca två veckor sedan). (Jag är inte 100%svensk, Pappa är född i Turkiet och är turkisk medborgare vilket medför att jag också är turkisk medborgare). Jag vill inte tjänstgöra i Turkiet, jag vill tjänstgöra här i Sverige. Tjänstgör jag i turkiet (1,5år) så kommer jag garanterat att skickas ut i krig (Syrien-Turkiet konflikten) alternativt till de krigsdrabbade områdena vid de kurdiska provinserna. Utländska medborgare har lägst prioritet. Jag är ickemuslim och ej omskärd...
Jag kommer ihåg att jag fick avbryta mönstringen pga "frekvensfel", jag frågade sköterskan varför jag inte fick göra lumpen och hon svarade att "lumpen" kunde "förstöra" min hörsel, jag hör jättebra, tom godkänd hörsel för pilotyrket.
Är det samma antagningstester på GMU som det var på mönstringen för ett par år sedan?, tror ni GMU visar nåd och låter mig kringgå. Om jag inte får göra lumpen/Gmu här i Sverige så är mitt liv över för gott. Jag har fått ångest och kan inte tänka på något annat.
1. Har inte råd att betala för att slippa
2. Pappa äger väldigt mycket mark samt en fastighet som han ej vill sälja, ska man ärva måste man vara medborgare.
3. Säga upp medborgarskapet, vettefan om jag vågar, min farbror avrådde mig starkt ifrån att göra det.
1. Har inte råd att betala för att slippa
2. Pappa äger väldigt mycket mark samt en fastighet som han ej vill sälja, ska man ärva måste man vara medborgare.
3. Säga upp medborgarskapet, vettefan om jag vågar, min farbror avrådde mig starkt ifrån att göra det.
Du får välja mellan att säga upp det eller bli utskickad i krig och riskera livet. Skulle ta det första om jag var du.
Ta reda på vilka skador/handikapp/fysiska nedsättningar som kan ge fripass från tjänstgöring och se sedan till att anmäla detta, antingen genom att hitta på skitet för läkaren (om det inte går att kontrollera) eller genom att muta honom till att skriva ut falska läkarintyg åt dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!