Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-09, 01:04
  #1
Medlem
trordujas avatar
hejhej, återigen en nybörjartråd om vatten och himmel av trorduja.

Testosteron, om jag skulle börja äta det som ett tillskott till min träning. räknas detta som doping?
blir resultatet bättre?

och vad gör testosteron med kroppen?

några biverkningar? ( finns det nått som heter testosteron överskott? tillexempel)
Citera
2012-07-09, 01:07
  #2
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Tja, du kan ju alltid googla.
Citera
2012-07-09, 01:09
  #3
Medlem
Det är det som gör att man får stor kuk, breda axlar, skägg växt osv
Citera
2012-07-09, 01:15
  #4
Medlem
trordujas avatar
wow u guys are smart ones, ty alot!
Citera
2012-07-09, 01:15
  #5
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Tycker du ska börja knapra östrogen istället...
Citera
2012-07-09, 01:18
  #6
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trorduja
wow u guys are smart ones, ty alot!


Ställer du en fråga natten till en arbetsdag så får du sällan intelligenta svar.
Men de seriösa svaren lär väl dimpa ned runt 19 tiden imorgon och fram till 21
Citera
2012-07-09, 01:18
  #7
Medlem
trordujas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Tycker du ska börja knapra östrogen istället...
har hört att det bara hjälper fettförbränningen? true/false?

men utveckla gärna varför
Citera
2012-07-09, 01:23
  #8
Medlem
Bigorexias avatar
Testosteron är det viktigaste manliga könshormonet och man producerar naturligt mindre mängder av det, ännu mindre som kvinna. Testosteron har en rad effekter i kroppen, bl.a. uppreglerar det proteinsyntesen, vilket är skälet till att exogent testosteron används i muskelbyggande syfte. Testosteron och derivat av det faller in under dopinglagen, ja. Testosteron har indirekt en rad bieffekter, bl.a. skrumpnar testiklarna och man riskerar att utveckla bröstvävnad som man.

Ett snabbt svar på dina frågor då jag ska sova, men det finns enormt mycket att skriva om testosteron och jag rekommenderar verkligen att du googlar alt. kollar in wikipedia-sidan om du är intresserad av ämnet.
__________________
Senast redigerad av Bigorexia 2012-07-09 kl. 11:15.
Citera
2012-07-09, 01:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trorduja
hejhej, återigen en nybörjartråd om vatten och himmel av trorduja.

Testosteron, om jag skulle börja äta det som ett tillskott till min träning. räknas detta som doping?
blir resultatet bättre?

och vad gör testosteron med kroppen?

några biverkningar? ( finns det nått som heter testosteron överskott? tillexempel)

Testosteron är det manliga könshormonet.

Testosteron som man kan äta som tillskott. är syntetiskt testosteron.
Och klassas som anabola androgena steroider. och detta är doping klassat.

Men jag antar att du menar Testosteron boster såsom exempel DAA
dessa sägs kunna öka testosteronnivåerna upp till 49%.
detta kan diskuteras.

vilket fall som helst gör detta inte något märkvärdigt i praktiken
Citera
2012-07-09, 01:34
  #10
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trorduja
har hört att det bara hjälper fettförbränningen? true/false?

men utveckla gärna varför


Nej alltså du ska inte äta det, det var bara ett dåligt skämt. Det är nämligen det kvinnliga könshormonet. Killar som genomgått könsbyte får börja äta det (samt äldre kvinnor med klimakteriebesvär)

Det ger mjukare hud, mindre kroppsbehåring, visst skydd mot benskörhet och hjärt- och kärlsjukdomar. (Det är därför kvinnor i fertil ålder mer sällan drabbas av detta)
Visst, killar har såklart också östrogen men i mycket mindre doser, det är därför man säger att det är det kvinnliga könshormonet medans testosteron är det manliga.

Ärligt talat tycker jag du ska vara försiktig med hormoner. Våga stå emot, var den där hälsosamma typen som tränar för att det är kul och för att du vill ha en sund och frisk kropp, det är sånt som även ger hälsa på insidan! Och lycka till med allt, sorry om jag lät lite stöddig tidigare, ska nog gå och lägga mig nu, det brukar hjälpa
Citera
2012-07-09, 22:39
  #11
Medlem
Kanske kolla en sväng på doping delen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback