Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-08, 21:05
  #1
Medlem
Meckarbultens avatar
Så fort jag startar upp mitt league of legends börjar internet krångla, kan varken prata skype eller knappt gå in på internet. Antar att det blir någon form av störning. Det gäller bara när jag är hemma, inte hos kompisar. Finns det någon som har upplevt samma problem eller vet hur man åtgärdar detta?

P.S Har trådlös anslutning och kör på laptop.
Citera
2012-07-08, 21:08
  #2
Medlem
Testa köra en direktanslutnig via ditt modem, alltså använda kabeln och skita i routern och se om det fungerar. Om inte så är det väl ditt internetleverantör som spelar dig ett spratt
Citera
2012-07-08, 21:39
  #3
Medlem
Aldoes avatar
Fixa nytt internet!

Det händer varken mig eller någon jag känner, alla sitter på bra internet. När vi lanar är det dock annorlunda, då brukar internet spela oss ett spratt.
Citera
2012-07-08, 22:28
  #4
Medlem
ubergriss avatar
1. Gamea inte på tådlöst, kör kabel
2. Kör inte skype skaffa teamspeak eller vents
Citera
2012-07-08, 22:35
  #5
Medlem
Superslaskens avatar
Testa att avinstallera det där skräpet som följer med när man installerar LoL, Panda media booster eller nått sånt heter det. Det skapar säkerligen ett stort antal connections, tänk som bittorent, som gör att din router inte klarar av att routa de riktiga paketen som du skickar. Ganska säker på att det är det som är felet, annars är det som de andra säger att du får dra sladd från routern, eller kanske byta router om det inte är ett alternativ med sladd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback