10 020 besökare online
856 108 medlemmar • 45 782 777 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Bjelkholm
Medlem
Bjelkholms avatar
Precis upptäckt en bil/gyrokopter-hybrid som Holländska staten hoppas kunna använda i Holland. Den ska alltså göra det möjligt att sömnslöst kunna skifta mellan en bil och mellan en gyrokopter och på så sätt kunna förkorta ner restiden.

Bilder och videos på PAL-V finns här: http://emente.nu/pal-v-den-flygande-bilen/

Ska man bygga små landningsbanor vid gatorna?
Hur trafikerade kan dessa landningsbanor vara?
Hur många har licens att flyga gyrokopter?
Skulle detta kunna bli en del av kollektivtrafiken, såsom Stockholm City Bikes är?
PAL-V | Ultimate Freedom, haha, “Ultimate Freedom”?
Jag har aldrig fel. Aldrig.

Bjelkholm
Medlem
Bjelkholms avatar
Är det ingen som har någon åsikt eller spekulation om saken? Känns konstigt med Flashback utan åsikter...
Jag har aldrig fel. Aldrig.

percee
Medlem
percees avatar
Kul idé, tror dock inte att den kommer "slå" i någon större utsträckning.

Dels så tror jag inte att det är en bra bil, för liten och krocksäker som en flak-moppe
Sen blir det nog till att ta sig till en flygplats för att kunna flyga i alla fall, det går knappast att starta den där i ett vanligt villakvarter. Men ett steg på vägen kanske. Hoppas att det kommer en quadrocopter till ett vettigt pris eller en riktigt "tillbaka till framtiden-bil"!

Cubicle
Medlem
Cubicles avatar
Tror knappast att den kommer användas speciellt mycket men däremot är det ett steg framåt precis som de tidiga bilarna och flygplanen

Svara på ämne
Topp Dela »