Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 17:35
  #37
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

Podcasten med Schulman/Eklund har tråd i annat delforum: (FB) Radio och Podcast

Reklam i allmänhet har eget delforum: (FB) Reklam och marknadsföring

Posta i lämpligast tråd.


/ Moderator
Citera
2014-04-17, 20:17
  #38
Medlem
snillet_1s avatar
Sigge intervjuades imorse i Godmorgon Sverige om sin nya bok:

http://www.svtplay.se/klipp/1979619/...b=klipp&sida=2

Han verkar inte direkt ha nära till leendet, om man säger så. Ser mer ut som att han talar om 20-årsminnet av folkmordet i Rwanda än sin kommande bok.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2014-04-17 kl. 20:28.
Citera
2014-04-20, 11:45
  #39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sigge intervjuades imorse i Godmorgon Sverige om sin nya bok:

http://www.svtplay.se/klipp/1979619/...b=klipp&sida=2

Han verkar inte direkt ha nära till leendet, om man säger så. Ser mer ut som att han talar om 20-årsminnet av folkmordet i Rwanda än sin kommande bok.
Såg ett klipp med honom från Babel där han var lika allvarlig. Han beskrev sitt förrförra projekt som "en amitiös bok om min barndom". Haha, självdistans kanske? Fick osympatiska vibbar.
__________________
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2014-04-20 kl. 12:18.
Citera
2015-01-15, 22:00
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
För mig var Sigge iallafall en "doldis" innan Fredrik och Filip började prata om honom i deras podcast....

Sen när han började med sin egna podcast tillsammans med Alexander Schulman så har jag börjat gilla Sigge ordentligt. Mycket som kommer ur hans mun är riktigt vettigt och intressant.
Många säger ju att han är ett geni och det kan jag väl hålla med om, (han sa det ju själv tom i värvetintervjun)

Det är lustigt för jag tyckte Shulman verkade vara hyffsat intelligent förut, men sen när man lyssnar på deras podcast så inser man att Alex inte alls är på samma nivå!

Men det verkar alltså inte finnas så mycket smaskigt svaller om denna man?

I den obildade världen så ger du en bra beskrivning. Sigge är känd för sina böcker, han är ett geni.
Citera
2015-01-16, 00:13
  #41
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
I den obildade världen så ger du en bra beskrivning. Sigge är känd för sina böcker, han är ett geni.

Nej, det är han inte. Jag läste både "Det är 1988.." och "Varulsvalsen" lågt innan han började podda, men SJÄLVKLART är han mest känd som poddare. Tror inte ens 1% av Sveriges befolkning kände igen honom på krogen innan han började podda. Lite som att påstå att Fredrik Eklund är mest känd för "Bananflugornas herre".


Att Sigge är ett geni är något bara människor från den "obildade världen" tycker.
Citera
2015-01-16, 10:01
  #42
Medlem
Jag håller med dig Arturo!
Efter att ha lyssnat på poddarna framkommer ett mönster att han börjar få mkt luft i lungorna och verkar ta sig själv på mkt stort allvar och verkar ej ha självinsikt.
Citera
2015-01-16, 13:08
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmalmstorg
Jag håller med dig Arturo!
Efter att ha lyssnat på poddarna framkommer ett mönster att han börjar få mkt luft i lungorna och verkar ta sig själv på mkt stort allvar och verkar ej ha självinsikt.

Har man sett han glida förbi kön på ICA Roslagstull utan
att ens tycka att han som alla andra skal ställa sig längst
bak så tror jag att du har rätt om hans syn på sig själv.
Citera
2015-01-16, 16:06
  #44
Medlem
swimp78s avatar
Nu är jag inget fan av Sigges intellekt, men jag har svårt att tro att han skulle tro sig kunna gå förbi kön i en mataffär. Mataffärer har inga vip-kassor. Kan det handla om självscanning?
Citera
2015-01-16, 18:25
  #45
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Nu är jag inget fan av Sigges intellekt, men jag har svårt att tro att han skulle tro sig kunna gå förbi kön i en mataffär. Mataffärer har inga vip-kassor. Kan det handla om självscanning?

Jag är (som synes) inte heller något större fan av Sigges syn på sitt intellekt men även jag tycker att det låter osannolikt. Tror faktiskt han är rätt trevlig privat.
Citera
2015-01-16, 19:51
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Jag är (som synes) inte heller något större fan av Sigges syn på sitt intellekt men även jag tycker att det låter osannolikt. Tror faktiskt han är rätt trevlig privat.

Du tror.
Jag vet.
Citera
2015-01-16, 21:32
  #47
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Du tror.
Jag vet.

Berätta mer då!
Citera
2015-01-16, 22:22
  #48
Medlem
swimp78s avatar
Vad hände i kassan när han gick förbi kön?
Någon borde ju sagt något om han trängde sig mellan? Det låter lite konstigt rent praktiskt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback