Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Longface
Angående anekdoten Sigge drog i förra avsnittet av hans och Schulmans podcast så kändes det som att han antydde att han är homosexuell. Men han har ju fru och barn, är han kanske bi? Någon som vet något om det?
Vilken anekdot var det? Jag tycker att jag lyssnat rättså aktivt på deras poddar men kan inte minnas vad det skulle vara som antyder att han är varken bi eller homo.
Jag tror han är fett skön bara, han känns accepterande och bara... lätt, fast sjukt svår. När han sa att han inte skulle vilja sommarprata för att han inte visste vad han isåfall skulle prata om, då ville jag bara köra homewrecker-grejen och tvångsgifta mig med honom. Det ville jag förvisso redan för flera år sedan när jag läste
Den sista myten för första gången (obs har läst den fler gånger sen dess) som jag dessutom verkar vara ensam om att uppskatta. Alexander Schulman gillade den inte till exempel (eller, han sa att den var sämst av Sigges böcker) men det säger ju mer om honom än om Sigge kulle jag vilja påstå.
Deras relation verkar för övrigt lite skev till och från och jag tror att denna faktor gör att Alex- och siggepodden blir extra dynamisk. De har ju som nämnts ovan en liknande bakgrund (tänker då på deras relationer till sina fädrer) och jag skulle verkligen vilja veta om det var det som gjorde att de fann vänskapen. Jag upplever någon slags underliggande konkurrens emellan dem och i ett av deras samtal tar de faktiskt upp just det faktumet att det blir lite knas när de ses privat, som att de alltid måste tävla mot varandra. Jag undrar varför. Det känns ju lite lätt ovärdigt för dem båda men kanske också nödvändigt för att upprätthålla deras relation. De kanske helt enkelt är för lika varandra för att kunna lira på samma spelplan. Måste dock poängtera att jag inte på något sätt vill spela ut dem mot varandra för jag gillar båda två, jag finner bara deras relation till varandra synnerligen intressant.
Sigge finns för övrigt på instagram, där han heter
siggeeklund rätt och slätt. Rekommenderas pga underhållande.