2012-07-08, 12:45
Medlem
Sigge gör i skrivande stund en podcast med Alex Schulman och har rätt mycket vettigt att komma med, han är också författare och jobbar som producent åt Filip och Fredrik. Hans bror är för övrigt mäklaren och ex-porrskådisen Fredrik Eklund.
Vad vet vi om denna mediadoldis?
Citera
2012-07-08, 15:58
Medlem
Läs på! Någon mediadoldis är han då rakt inte.......
Citera
2012-07-08, 16:19
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafina
Läs på! Någon mediadoldis är han då rakt inte.......

Fast det får man väl ändå lov att säga att han är? Han är ju ingen "kändis" bland den stora massan trots att han sedan länge hängt i mediabranschen och har alla förutsättningar för att bli känd. För oss som har bra koll på mediesverige är han väl ingen doldis men ute i stugorna är han det ju garanterat. Han har ju dessutom alltid jobbat bakom produktionerna och då är man väl att betrakta som en doldis. Jag tror dock att det är helt självvalt, han verkar inte vara den typen som vill synas i teve och tidningar.

Däremot tror jag att han blir ärad av att en skvallertråd om honom nu finns här på FB
Citera
2012-07-08, 19:25
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Fast det får man väl ändå lov att säga att han är? Han är ju ingen "kändis" bland den stora massan trots att han sedan länge hängt i mediabranschen och har alla förutsättningar för att bli känd. För oss som har bra koll på mediesverige är han väl ingen doldis men ute i stugorna är han det ju garanterat. Han har ju dessutom alltid jobbat bakom produktionerna och då är man väl att betrakta som en doldis. Jag tror dock att det är helt självvalt, han verkar inte vara den typen som vill synas i teve och tidningar.

Däremot tror jag att han blir ärad av att en skvallertråd om honom nu finns här på FB

Fast har man grundat både bloggportalen och vulkan.se anser inte jag att man kan kallas mediadoldis. Det är ju inte heller som att hans böcker är helt ouppmärksammade.
Citera
2012-07-08, 21:11
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Fast har man grundat både bloggportalen och vulkan.se anser inte jag att man kan kallas mediadoldis. Det är ju inte heller som att hans böcker är helt ouppmärksammade.

Att vara en doldis har ju ingenting med ens karriär att göra. Han är en fantastisk författare och ska ha all cred för Vulkan, men han är ju fortfarande en doldis. Jag står fast vid att han inte är känd för allmänheten, dvs. för människor som varken har intresse av hans författarskap eller andra framgångar men kanske äger en TV eller läser Aftonbladet då och då.

Jämför med hans polare Alex Schulman - de har en ganska likvärdig karriär bakom sig men skillnaden mellan dem är att Alex gillar att synas och Sigge verkar inte vilja göra det (med undantag för hans programledarroll i nå halvdant program på TV8). Definitionen av ordet "doldis" enligt wiktionary är: 1.(vardagligt) person som är viktig men föga känd för allmänheten och det tycker jag beskriver honom rättså bra.

Det här kan vi dock älta i evigheter. Jag är dock rädd att det inte finns något smaskigt skvaller om honom så den här tråden blir nog inte så lång. Blir den det, då får jag kanske ta tillbaka min teori kring doldis-epitetet.
Senast redigerad av Cherrykill 2012-07-08 kl. 21:16.
Citera
2012-07-09, 02:50
Medlem
dandifieds avatar
Han framstår väldigt intelligent och intellektuell om man lyssnar på podcasten.
Citera
2012-07-09, 03:52
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hur är relationen med hans far? I Det är 1988 och har precis börjat snöa verkar den problematisk. Pappan, karriärsossen Klas Eklund, är aldrig hemma och när han är det skälls det på ungarna och lillebrodern ("porrstjärnan" Tag Eriksson) gömmer sig i skräck över vad som ska hända. Någon som vet?

Sigge skrev ganska självutlämnande om sin flickväns systers tunga narkotikamissbruk i boken Varulvsvalsen. Hur gick det med henne senare?

Käkar han fortfarande Refreshers?
Citera
2012-07-09, 04:16
Medlem
Kewlspetspennas avatar
Hans far porträtteras som en narcissistiskt personlighetsstörd person i den boken. Helt klart. Idag tror jag deras relation är skaplig. Boken slutar ju med att de når något slags samförstånd.

http://www.klaseklund.se/wp-content/...er-300x224.jpg Den här bilden talar sitt tydliga språk, får man väl ändå säga.

Det är ju inte heller konstigt att han bondat med Schulman, eftersom han, likt Eklund, är uppvuxen under narcissistisk regim. Sånt sätter sina spår i psyket och man dras lätt till likasinnade.

Sigge klipper F&F:s podcast.

Vet inte så mkt mer.
Senast redigerad av Kewlspetspenna 2012-07-09 kl. 04:25.
Citera
2012-07-09, 11:27
Medlem
Vad jag menade med "mediadoldis" är att Sigge är framgångsrik inom media, men har fram till idag stått bakom kulisserna hos de stora mediahororna. Så, då var det uppklarat.

2010 flyttade Sigge med fru och barn till L.A för att jobba med några projekt med Filip Hammar. Någon som vet vad som hände med detta? http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article2489578.ece
Citera
2012-07-09, 11:59
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke
2010 flyttade Sigge med fru och barn till L.A för att jobba med några projekt med Filip Hammar. Någon som vet vad som hände med detta? http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article2489578.ece

Står lite om det på Wikipedia: "10-2012 arbetade han i Los Angeles som tv-formatutvecklare och skapade bl a bloggen Movies They Should Make som uppmärksammades stort i både svenska och amerikanska medier".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sigge_Eklund
Citera
2012-07-11, 13:23
Medlem
Angående anekdoten Sigge drog i förra avsnittet av hans och Schulmans podcast så kändes det som att han antydde att han är homosexuell. Men han har ju fru och barn, är han kanske bi? Någon som vet något om det?
Citera
2012-07-12, 03:40
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Longface
Angående anekdoten Sigge drog i förra avsnittet av hans och Schulmans podcast så kändes det som att han antydde att han är homosexuell. Men han har ju fru och barn, är han kanske bi? Någon som vet något om det?

Vilken anekdot var det? Jag tycker att jag lyssnat rättså aktivt på deras poddar men kan inte minnas vad det skulle vara som antyder att han är varken bi eller homo.

Jag tror han är fett skön bara, han känns accepterande och bara... lätt, fast sjukt svår. När han sa att han inte skulle vilja sommarprata för att han inte visste vad han isåfall skulle prata om, då ville jag bara köra homewrecker-grejen och tvångsgifta mig med honom. Det ville jag förvisso redan för flera år sedan när jag läste Den sista myten för första gången (obs har läst den fler gånger sen dess) som jag dessutom verkar vara ensam om att uppskatta. Alexander Schulman gillade den inte till exempel (eller, han sa att den var sämst av Sigges böcker) men det säger ju mer om honom än om Sigge kulle jag vilja påstå.

Deras relation verkar för övrigt lite skev till och från och jag tror att denna faktor gör att Alex- och siggepodden blir extra dynamisk. De har ju som nämnts ovan en liknande bakgrund (tänker då på deras relationer till sina fädrer) och jag skulle verkligen vilja veta om det var det som gjorde att de fann vänskapen. Jag upplever någon slags underliggande konkurrens emellan dem och i ett av deras samtal tar de faktiskt upp just det faktumet att det blir lite knas när de ses privat, som att de alltid måste tävla mot varandra. Jag undrar varför. Det känns ju lite lätt ovärdigt för dem båda men kanske också nödvändigt för att upprätthålla deras relation. De kanske helt enkelt är för lika varandra för att kunna lira på samma spelplan. Måste dock poängtera att jag inte på något sätt vill spela ut dem mot varandra för jag gillar båda två, jag finner bara deras relation till varandra synnerligen intressant.

Sigge finns för övrigt på instagram, där han heter siggeeklund rätt och slätt. Rekommenderas pga underhållande.
Senast redigerad av Cherrykill 2012-07-12 kl. 03:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in