Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-07, 15:47
  #1
Medlem
Tjena grabbar. BLivit lite smått intresserad av och testa och lira Pokémon Emerald (med Randomizer).
Here's the thing: Laddade ner VisualBoyAdvance, samt Emerald ROM, men när jag går in på 'open...' och väljer emerald, kommer det upp: 'Unsupported File Type C:\Users\Ny Anv\Downloads\ - också filens namn.
Hur ska jag göra för och få det att funka? Läste runt lite och såg att man skulle extrahera filen(filerna), men hur gör man det och var ska dom?
Om nån vore jättebussig och gick igenom steg för steg eller liknande så hade jag blivit själaglad!
Tack på förhand!
Citera
2012-07-07, 16:36
  #2
Medlem
DelGriffiths avatar
Vad är det för något du har laddat ner, .zip eller .rar eller något annat? Extrahera dem i sådana fall. Filändelsen för själva spelfilen skall vara .gba
Citera
2012-07-07, 17:22
  #3
Medlem
Thains avatar
Håll dig till de första! De är mycket bättre. Mvh Sören
Citera
2012-07-07, 17:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Vad är det för något du har laddat ner, .zip eller .rar eller något annat? Extrahera dem i sådana fall. Filändelsen för själva spelfilen skall vara .gba
Det är .rar - ja men hur gör man själva extraheringen och får det till .gba? De är det jag inte hajar, fattar inte ett skit av de haha. Ska man ha nåt program för och göra de eller hur gör man?
Förklara gärna så detaljrikt du kan med så lätta ord som möjligt haha, tack på förhand!
Citera
2012-07-07, 17:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Håll dig till de första! De är mycket bättre. Mvh Sören
Jo de vet jag, men vill testa just 'Randomizer' där varje vild Pokémon är slumpartad, dvs du kan möta en level 4 Mewtwo elelr liknande, de blir lite mer spännande och du kan ha ett mer variabelt lag som inte är så strikt.
Mvh Hasse
Citera
2012-07-07, 18:07
  #6
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshpr0
Det är .rar - ja men hur gör man själva extraheringen och får det till .gba? De är det jag inte hajar, fattar inte ett skit av de haha. Ska man ha nåt program för och göra de eller hur gör man?
Förklara gärna så detaljrikt du kan med så lätta ord som möjligt haha, tack på förhand!

Ladda ner Winrar (rarlab.com) och använd det programmet för att extrahera .gba filen som finns packad i .rar filen.
Citera
2012-07-07, 18:09
  #7
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshpr0
Det är .rar - ja men hur gör man själva extraheringen och får det till .gba? De är det jag inte hajar, fattar inte ett skit av de haha. Ska man ha nåt program för och göra de eller hur gör man?
Förklara gärna så detaljrikt du kan med så lätta ord som möjligt haha, tack på förhand!

Du behöver installera t ex WinRAR för att packa upp, möjligen har du redan något program för att packa upp .rar
Högerklicka på den .rar som innehåller spelet och du bör få upp olika alternativ som Öppna eller Extrahera.
Öppna/extrahera och lägg filen/filerna i en valfri mapp där du har alla spel/roms.
Själva spelet har filändelsen .gba
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback