Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-02, 20:49
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Vad har detta med antirasism att göra? Det han skrev har inget med hurvida vissa invandrare är rasister eller inte. SÅKLART majoriteten av somalier etc är rasistisktlagda då de kommer från trasigare länder där även främlingsfientligheten ökas på av den vidriga religiösa indoktrineringen. Just därför måste de få växa upp i ett modernt samhälle. Och om de sedan inte sköter sig så ska de slängas ut direkt och sättas i fängelse i respektive land. Där har jag personligen ingen sympati för brottslingar. Därav kan jag hålla med de rasister som avskyr aftonhorans "vitpixling", även om det inte förekommer lika ofta som de påstår.

Man måste få med helheten. Har man som utgångspunkt (som det är i Sverige idag) att enbart svenskar kan vara rasister. Ja, då är man fel på att redan från start.
Du har olika grupper med olika intressen. Den stora uppgiften blir att hitta saker man kan vara överens om. En grupp får inte ha någon form av särbehandling. Då är vi tillbaka till DDR. Då kan vi nog även se att lusten att jobba minskar hos vissa grupper.

Du måste väga in allt kompis. Att diskutera en negerboll eller hur Svensson har det är petitesser.
Citera
2012-08-02, 23:05
  #302
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilka bevis? Var finns bevisen?

Jag tycker att begreppet antivit är klockrent. På något sätt måste man etikettera de antirasister som enbart kämpar mot vita rasister, och även nedvärderar vita i övrigt. Begreppet antivit är ju perfekt här.

SFC1977 har ofta problem med att skilja fantasi, önsketänkande och fakta åt. Ibland tror han sig plötsligt ha bevisat något utan att ha påvisat någonting. Han lider ofta av vanföreställningar och inbillar sig saker som aldrig hänt mm.
__________________
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2012-08-02 kl. 23:11.
Citera
2012-08-02, 23:23
  #303
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Någon mer än jag som nu bara säger anti-vit?

Blev automatiskt nästan, anti-rasist använder jag inte längre.

Tycker synd om dig. Dumma och lättpåverkade människor blir ju ofta tyvärr värnlösa offer
för propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Hur är "anti-rasism" "anti-vithet"?

Det är ju ett galet påstående som naturligtvis på sin egen orimlighet.

Det är väl någon dum rasist som har kommit på frasen i ren desperation. Tydligen finns det
många likasinnade fårskallar som tycker det är jävligt fyndigt.

Det är så otroligt urbota korkat att det knappt finns ord för det.
Citera
2012-08-03, 02:09
  #304
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är så otroligt urbota korkat att det knappt finns ord för det.

Håller med. Men ändå så finns det gott om antivita som påstår sig vara antirasister, när de i själva verket bara är antivita.

Människor kan vara bra konstiga ibland.
Citera
2012-08-03, 02:30
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Tycker synd om dig. Dumma och lättpåverkade människor blir ju ofta tyvärr värnlösa offer
för propaganda.



Det är ju ett galet påstående som naturligtvis på sin egen orimlighet.

Det är väl någon dum rasist som har kommit på frasen i ren desperation. Tydligen finns det
många likasinnade fårskallar som tycker det är jävligt fyndigt.

Det är så otroligt urbota korkat att det knappt finns ord för det.

Hittade du några fler smileysar istället för argument?
I Sverige är man anti-vit om man är anti-rasist så enkelt är det. Det handlar inte om avancerade saker precis. Men vill du leva kvar i din "sanning" så är det upp till dig, ditt uppvaknande kommer bli desto värre.
Citera
2012-08-03, 02:44
  #306
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hittade du några fler smileysar istället för argument?

Du kanske är van att läsa "böcker" med mycket bilder i?

Jag kan tipsa dig om att du även måste läsa texten(bokstäverna) och inte bara titta på dom små roliga smilisarna. Där finns argumenten.

Citat:
Ursprungligen postat av taags
I Sverige är man anti-vit om man är anti-rasist så enkelt är det. Det handlar inte om avancerade saker precis. Men vill du leva kvar i din "sanning" så är det upp till dig, ditt uppvaknande kommer bli desto värre.

Jag föstår att du vill göra saker och ting väldigt enkelt för dig så du slipper tänka. Fast i den
verkliga världen så klarar man sig inte med en fusklapp i fickan med en liten kod på.

Jag är vit. Jag älskar Sverige och svenskarna.

Men du menar alltså på fullt allvar att egentligen hatar jag både mig själv och alla andra vita?

Allt detta för att jag är antirasist?

Vad är då lösningen på problemet? Skall jag bli rasist istället?
Citera
2012-08-03, 04:13
  #307
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jag är vit. Jag älskar Sverige och svenskarna.

Nej det gör du inte, jag skulle nog tippa på att din lojalitet ligger hos andra serber, du vill säkerligen med andra ord rasera Sverige genom att stödja den förda invandringspolitiken pga bitterhet att du inte bor hemma i Serbien.
Om du återvänder till Serbien en dag så iklär du dig nationalist rollen.
Citera
2012-08-03, 18:43
  #308
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Nej det gör du inte

Jo, det gör jag. Däremot gillar jag inte idioter och rasister. Vilken hudfärg eller nationalitet dessa har är ointressant. Så orsaken att jag inte gillar dig har inget med antivita åsikter att göra.


Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
jag skulle nog tippa på att din lojalitet ligger hos andra serber

Du borde sluta tippa eftersom du alltid lyckas tippa fel.

Min lojalitet ligger hos människor med sunt förnuft och sunda värderingar. Det är bara nollor
som lägger sin lojalitet på basis av hudfärg eller religion.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
rasera Sverige genom att stödja den förda invandringspolitiken pga bitterhet att du inte bor hemma i Serbien.

Puuh..jag har massor av kritik mot invandringspolitiken. Det är din värdelösa slutledningsförmåga
som får dig att tro att jag vill rasera Sverige.

Jag kan dessutom bo vart vart vill eftersom jag är en ärans man medans du bara kan bo tillsammans med dina likasinnade byfånar av samma hudfärg.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Om du återvänder till Serbien en dag så iklär du dig nationalist rollen.

Absolut inte. Grattis....som vanligt lyckades du tippa och gissa fel på allt.
Citera
2012-08-03, 18:56
  #309
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Tycker synd om dig. Dumma och lättpåverkade människor blir ju ofta tyvärr värnlösa offer
för propaganda.



Det är ju ett galet påstående som naturligtvis på sin egen orimlighet.
Det är så otroligt urbota korkat att det knappt finns ord för det.

Om de flesta är offer, vilka är vi som har åsikter?
Citera
2012-08-04, 02:08
  #310
Medlem
Slaskets avatar
Hur många anti-rasister kämpar för att svenskar ska omfattas av lagen om hets mot folkgrupp?
Just det
Citera
2012-08-04, 02:53
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Hej!

Har stött på i olika sammanhang ekvationen: anti-rasist= anti-vit.

Jag har tagit del av personliga möten/samtal, kommentarer på nätet och tryckt media när det kommer till just "antirasism" men mera sällan uttrycket "anti-vit".

Frågan till alla:

Hur är "anti-rasism" "anti-vithet"?

Detta är ett påhitt av nazister för att hjärntvätta dom allra dummaste.
Citera
2012-08-04, 06:59
  #312
Medlem
Excultums avatar
"Anti-rasister" som brukar säga att de är emot rasism, verkar egentligen vara emot vita. När har de nånsin anklagat svarta eller asiater för att vara rasister t.ex.? Jag kommer inte på ett enda exempel iaf.
Går man in på expos hemsida, som påstås bekämpa "rasism", så ser man att de bara har skrivit om vita organisationer och symboler.
För mig verkar "anti-rasist" bara vara ett kodord för anti-vit. Eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback