Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-06, 15:27
  #1
Medlem
Otems avatar
En motorcykel körde av vägen vid Fotö utanför Göteborg strax efter 08:00 på Fredagsmorgonen och skadades allvarligt, En uppdatering kl 12:30 visade sig att mc-föraren avled av de skador han fick av olyckan några timmar innan.

2012-07-06 08:11,Trafikolycka,personskada,Göteborg

En motorcykel har kört av vägen på Fotö.

Föraren skall enligt uppgifter från platsen vara allvarligt skadad och körs med ambulanshelikopter till Östra Sjukhuset.

Uppdatering klockan 12.30
Föraren av motorcykeln var vid ankomst till sjukhus avliden. Anhöriga är underrättade.

Någon som vet mer om Olyckan? t.e.x
Vilken väg/gata inträffade olyckan på?
Väjde föraren för något vilt djur/annat fordon?
Ålder på föraren? m.m
Någon som har länkar eller bilder?
Citera
2012-07-06, 16:05
  #2
Medlem
Lawlines avatar
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....olycka-pa-foto

Enligt polisen så var inga andra fordon inblandade. Någon som har en karta så man får en uppfattning om platsen? Kurvig väg, mitträcken?
Citera
2012-07-06, 16:34
  #3
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Han körde in i en stolpe. Runt 40år, gift och två småbarn.
Körde en suzuki(tror jag) av äldre modell, minst 13år vet jag med säkerhet..
Citera
2012-07-06, 16:34
  #4
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....olycka-pa-foto

Enligt polisen så var inga andra fordon inblandade. Någon som har en karta så man får en uppfattning om platsen? Kurvig väg, mitträcken?

Här är Fotöbron:

http://maps.google.se/maps?hl=sv&q=F...-8&sa=N&tab=il

Det är dock svårt att säga exakt var olyckan har inträffat, ingen tidning verkar ha kommit med mer information just nu,får avvakta och se
Citera
2012-07-06, 16:35
  #5
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Han körde in i en stolpe. Runt 40år, gift och två småbarn.
Körde en suzuki(tror jag) av äldre modell, minst 13år vet jag med säkerhet..

Okej tack för din information, var det innan eller efter bron ?
__________________
Senast redigerad av Otem 2012-07-06 kl. 16:38.
Citera
2012-07-06, 17:09
  #6
Medlem
Var och kollade på plats, han verkar ha kommit från fotö och över till hönö. Där vägen svänger svagt vänster har olyckan skett. Otroligt tragiskt.
Citera
2012-07-06, 18:22
  #7
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westcoastgbg
Var och kollade på plats, han verkar ha kommit från fotö och över till hönö. Där vägen svänger svagt vänster har olyckan skett. Otroligt tragiskt.

Menar du här?
Citera
2012-07-06, 18:33
  #8
Medlem
Otems avatar
Min pappa berättade just att personen som omkom var en som jobbade i samma lokal som min pappa fast ej på samma företag, personen hyrde ett rum i lokalen och min pappa har träffat honom massor med gånger och vet vem han är, min pappa är ganska ledsen nu och det är självklart att man förstår det, Jag vet vad han heter men jag tänker inte nämna något namn, Han var som sagt hemmahörande i Fotö utanför Göteborg och var 40 år gammal, Min pappas företag ligger i kungsbacka där personen också jobbade. Dom hade tydligen slutat jobba tidigare och åkt hem pga beskedet efter den tragiska olyckan, efter lämnar han sig en fru och två barn.

Jag hade ingen aning om detta när jag startade tråden.

V.I.F
Citera
2012-07-06, 20:47
  #9
Medlem
R.I.P. R...rt.
Roligare kille får man leta efter..
Citera
2012-07-06, 22:58
  #10
Medlem
toK | swes avatar
Vila i frid vännen, kan fortfarande inte tro att det är sant

Du är av mången saknad...
Citera
2012-07-06, 23:26
  #11
Medlem
Hastiiiifans avatar
Så tragiskt, nästan så att det är värt att förbjuda motorcyklar på vanlig väg. Det är knappast ett fordon man måste ha.
Citera
2012-07-07, 09:06
  #12
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastiiiifan
Så tragiskt, nästan så att det är värt att förbjuda motorcyklar på vanlig väg. Det är knappast ett fordon man måste ha.

Omoget inlägg.
Hur tänker du nu? Ska allt som kan vara farligt förbjudas menar du. Då får du sluta dricka vatten då exempelvis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback