Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-06, 11:48
  #1
Medlem
Jag var i ett förhållande i över ett år och hon gjorde slut med mig för att hon sa att hon inte älskade mig längre, hon blev även efter en månad tillsammans med sin klasskompis, en kille som behandlade sin förra flickvän som skit. Jag mår fortfarande dåligt över henne det har gått ca två månader nu.

Jag har en ny tjej, vi blev tillsammans för ca en vecka sen och så krångliga som tjejer ibland är så vill hon ha en paus helt plötsligt. Jag har ingen aning varför hon vill ha en paus, någonting med att hon vill ha tid för sig själv, jag har försökt få henne att prata med mig men hon vill inte. Nu har jag inte träffat henne på ett par dagar och vi har knappt haft någon kontakt med varandra. Jag mår piss och tänker inte förödmjuka mig mer genom att höra av mig till henne.

Jag vet inte vad jag ska göra för att rycka upp mig ur det här hålet.
Citera
2012-07-06, 11:52
  #2
Medlem
du måste rycka upp dig ur hålet för att sedan placera dig i ett nytt hål.
Citera
2012-07-06, 11:52
  #3
Medlem
beavertands avatar
Om ni bara har varit tillsammans i en vecka så borde det väl inte vara några större problem med att försöka rycka upp sig.
Träffa vänner, gå på krogen, träffa tjejer. Fan vet jag, gör saker du tycker är roligt
Citera
2012-07-06, 11:56
  #4
Medlem
Gurkjesuss avatar
Låter lite halvdant att du har ny tjej medan du fortfarande mår dåligt över den förra. Kanske dags att ta ett break från tjejer och fokusera på livets andra nöjen ett tag
Citera
2012-07-06, 11:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Om ni bara har varit tillsammans i en vecka så borde det väl inte vara några större problem med att försöka rycka upp sig.
Träffa vänner, gå på krogen, träffa tjejer. Fan vet jag, gör saker du tycker är roligt

Vi har vi har varit på gång i ca en månad och sedan bara tillsammans i en vecka men jag gillar henne otroligt mycket ändå, som att jag fört över mina känslor från mitt ex till henne, ska dra till korgen med några polare senare, ja.
Citera
2012-07-06, 12:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkjesus
Låter lite halvdant att du har ny tjej medan du fortfarande mår dåligt över den förra. Kanske dags att ta ett break från tjejer och fokusera på livets andra nöjen ett tag

+1. TS, Nej, du har inte "fört över" dina känslor från exet till denna nya. Du verkar förvirrad bara, som jag... Och du försöker finna tröst i denna nya brud.
Citera
2012-07-06, 12:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deroz
+1. TS, Nej, du har inte "fört över" dina känslor från exet till denna nya. Du verkar förvirrad bara, som jag... Och du försöker finna tröst i denna nya brud.
Could be.. Läste igenom ditt förhållande problem, lite större och jobbigare dock.. Facebook har även för mig förstört hela skiten, mår bara dåligt när jag loggar in nuförtiden, vad hände sen? (orkar inte läsa igenom hela tråden) vad gjorde du för att må bättre? (om du gör det)
Citera
2012-07-06, 12:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337Finland
Could be.. Läste igenom ditt förhållande problem, lite större och jobbigare dock.. Facebook har även för mig förstört hela skiten, mår bara dåligt när jag loggar in nuförtiden, vad hände sen? (orkar inte läsa igenom hela tråden) vad gjorde du för att må bättre? (om du gör det)

Ja alltså, jag tog ju aldrig avstånd från henne vilket jag borde gjort i början. Men nu vill hon ha ett förhållande igen men jag kan inte bestämma mig om jag är kär eller super-beroende av henne... Så det försöker jag ta reda på.

Dessutom har jag också träffat en ny tjej, och känner igen det där med att "flytta känslorna" från exet och rikta dem mot henne. Men det kan bli så jävla fel... Så sitter och försöker fundera på vad man ska göra nu. Satsa på ex, satsa på "nya tjejen" eller välja att vara ensam. Egentligen borde jag att välja alternativ C, att vara ensam och rensa skallen. Men det är jag för svag för...
Citera
2012-07-06, 12:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deroz
Ja alltså, jag tog ju aldrig avstånd från henne vilket jag borde gjort i början. Men nu vill hon ha ett förhållande igen men jag kan inte bestämma mig om jag är kär eller super-beroende av henne... Så det försöker jag ta reda på.

Dessutom har jag också träffat en ny tjej, och känner igen det där med att "flytta känslorna" från exet och rikta dem mot henne. Men det kan bli så jävla fel... Så sitter och försöker fundera på vad man ska göra nu. Satsa på ex, satsa på "nya tjejen" eller välja att vara ensam. Egentligen borde jag att välja alternativ C, att vara ensam och rensa skallen. Men det är jag för svag för...

Det är fan inte lätt med känslor. Jag har liknande problem, jag tror att jag är helt över mitt ex och det jag saknar är bara alla minnen som vi har tillsammans (det hjälper fan inte när man drömmer om henne på natten heller). Jag gillar verkligen den här nya tjejen men jag vet inte hur det kommer bli med henne för vi har någon slags paus, redan efter en vecka. Jag vill inte ha en krånglig tjej, hon var i ett långt förhållande också som tog slut samtidigt som mitt och jag vet inte om den här pausen egentligen är för att hon vill tänka om hon ska vara singel istället. Jag vet inte, jag är ingen expert men det är sant det du säger om att välja alternativ C, men jag tror att jag är för svag för att välja det.
Citera
2012-07-06, 12:42
  #10
Medlem
Det enda jag kan bidra med/tipsa om har redan nämnts också, verkar som du inte riiiktigt är ute ur det förra innan du hoppar in i ett nytt "på en gång". Va själv ett tag, finn dig själv. Vad har du för intressen, hobbys, vad gör du på dagarna som du värdesätter?

Jag höll på som fan fram och tillbaka med tjejer och hoppade in i nya förhållanden direkt efter ett gammalt. Sen va en tjej otrogen mot mig med en kille som jag förövrigt avskyr, så den sved rejält. Men efter det så har jag varit själv, och tro det eller ej, men det va det bästa som kunde hända mig. Man finner djupet igen i sina hobbys och grejer. Mina hobbys är musik och träning så jag började göra låtar igen, samt började styrketräna som jag var asslarvig med när jag hade brud.

Så va själv ett tag. Det kommer göra dig mkt gott!
Citera
2012-07-06, 12:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337Finland
Det är fan inte lätt med känslor. Jag har liknande problem, jag tror att jag är helt över mitt ex och det jag saknar är bara alla minnen som vi har tillsammans (det hjälper fan inte när man drömmer om henne på natten heller). Jag gillar verkligen den här nya tjejen men jag vet inte hur det kommer bli med henne för vi har någon slags paus, redan efter en vecka. Jag vill inte ha en krånglig tjej, hon var i ett långt förhållande också som tog slut samtidigt som mitt och jag vet inte om den här pausen egentligen är för att hon vill tänka om hon ska vara singel istället. Jag vet inte, jag är ingen expert men det är sant det du säger om att välja alternativ C, men jag tror att jag är för svag för att välja det.

Du får nog bara vänta ut det... Men vänta inte för länge, max några veckor sedan måste du ha ett svar. Om du verkligen vill ha den här tjejen så låt henne andas, föreslå sedan en träff och var gullig / romantisk mot henne. Vad som än händer, händer. Så att säga

Pausen kan kanske vara bra för dig också. Tänk lite på vad du verkligen behöver... Ibland är det bra att vara ensam.
Citera
2012-07-06, 12:56
  #12
Medlem
Det verkar som att ni har en poäng i det hela, jag ska. Ska ta kontakt med en polare som förövrigt försvann nästan helt när jag blev tillsammans med mitt nuvarande ex, kanske gå ut och springa igen, ta tag i löpningen. Tack för svaren! Uppskattas verkligen!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback