15 790 besökare online
858 517 medlemmar • 45 881 472 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Medicin och hälsa
Svara på ämne
Ämnesverktyg
iron11
Medlem
Har sedan november till och från haft ont i ett öra. Vart på otaliga läkarbesök utan att de funnit någon egentlig orsak till det. Har i denna omgång haft ont i örat sedan i söndags och dessutom mer ont än på länge. Var på läkarbesök i onsdags och de kunde som vanligt inte se något fel med örat, fick besked om att fortsätta med alvedon och ipren då de inte kunde hjälpa mig mer nu mitt i sommaren, men fick lov att återkomma om det vart värre.
Torsdag eftermiddag var värken såpass mkt värre att jag fortsatt har ont efter att ha tagit smärtstillande, eller snarare att de hjälper en timme, sen har jag ont igen. Ringde läkarvakten (bor i Norge) fick komma dit och det enda han konstaterade var att örat ser helt normalt ut och då jag är såpass "utredd" så var det inget han kunde göra eller ge mig. Sen ville inte lyssna på att även om han inte ser något så har jag fortsatt har ont och bl a har problem att somna på grund av det.
Så är det någon som har tips på receptfria smärtstillande som hjälper bättre än alvedon+ipren?

Blackjackrune
Medlem
Tja, jag har har snarlika problem som du och haft det dem senaste 3åren pga av arbetsskada.
Mitt tidigare arbete utfördes genom öransnäckor eller hörlurar hela dagen lång vilken byggde upp en inflamation i mitt öra som läkarna bara sa byt jobb samt att dem tyckte det såg normalt och hittade ej något, Får ont i örat ifalll jag använder öronsnäckor eller dylikt alltid, och sitter i i minst 2dagar och ligger i fosterställning o bölar! Fick dock någon drop ja till örat men funka aldrig men polaren hade någon medecin brottare får mot sina kol öron det funkade lyckta till finns inget receptfritt förutom en fet!

Svara på ämne
Topp Dela »