Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-06, 23:03
  #61
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Och då har man ju uppvisat sin personlighet. Någon typ av integritet får man väl ha, även i tider som dessa? Om man dessutom bara svarar för svarandets skull, då kan man väl också bara hitta på svar och säga det man tror att utfrågaren förväntar sig?

Nja det är ju en tanke som förmodligen ingen får veta om och då säger det ju inget om personligheten. Och ja det är väldigt lätt att ljuga på sådana tester, vissa psykologer är till och med väldigt duktiga och kan se när personer svarat vad dom förväntas svara och då baserar analysen på det. Sen kan ju vissa känna att det kanske är fult att ljuga eller att det är dumt att det första man gör är att medvetet fylla i arbetsgivarens psyktest fel. (jag är iofs generellt skeptiskt till skriftliga psyktester)
Citera
2012-07-06, 23:38
  #62
Medlem
99% av alla tattare som tycker detta är för djävligt skulle förmodligen aldrig klara ett sånt här test.

Men det är ok. Vi behöver folk som städar, sitter i kassan och krattar rabatter också.

Jag tror helt enkelt att de misslyckades med att informera innan om testet och att det kan komma frågor som upplevs som underliga eller så är det helt enkelt så att vi har att göra med ett lättstött adhd-offer och nyhetstorka på tidningarna för tillfället.
Citera
2012-07-07, 04:49
  #63
Medlem
mrpostmans avatar
Alltid lika underbart när sveriges medelsvensson skall komma med sina otroligt rationella iaktaganden, och försöka göra narr av allt som inte går dit deras näsa pekar.
Jag skrev Zionist, inte jude. Att ni inte vet skillnaden bevisar bara hur otroligt hjärntvättade och patetiska ni är.. Era lamm, gå nu och jobba lite.
Citera
2012-07-07, 06:03
  #64
Medlem
hajkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
99% av alla tattare som tycker detta är för djävligt skulle förmodligen aldrig klara ett sånt här test.

Men det är ok. Vi behöver folk som städar, sitter i kassan och krattar rabatter också.

Sant. 99% här inne skulle inte vilja jobba med "högriskyrken" som kundtjänst t.ex.

Japp, det gör vi.
Citera
2012-07-07, 08:53
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajkillen
Sant. 99% här inne skulle inte vilja jobba med "högriskyrken" som kundtjänst t.ex.

Japp, det gör vi.

Har du läst nått av tråden?

Det är ingen vanlig kundtjänst hon ska jobba på.
Citera
2012-07-07, 10:54
  #66
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Nja det är ju en tanke som förmodligen ingen får veta om och då säger det ju inget om personligheten. Och ja det är väldigt lätt att ljuga på sådana tester, vissa psykologer är till och med väldigt duktiga och kan se när personer svarat vad dom förväntas svara och då baserar analysen på det. Sen kan ju vissa känna att det kanske är fult att ljuga eller att det är dumt att det första man gör är att medvetet fylla i arbetsgivarens psyktest fel. (jag är iofs generellt skeptiskt till skriftliga psyktester)

Det är inte lätt att ljuga sig till ett godkänt resultat. Grejen är att det man tror är "rätt" svar inte är rätt svar. Alla är sjuka i huvudet. Testet ska skilja på dem som är normalsjuka i huvudet och mer än normalsjuka i huvudet. Det är svårt att väga var den på 500 frågor kombinerade gräsen går, inte minst om man är tokig. Om man svarar rätt ljuger man och blir underkänd. Om man är normalsjuk och helt enkelt bara svarar ärligt så blir man godkänd.
Citera
2012-07-07, 11:42
  #67
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpostman
Alltid lika underbart när sveriges medelsvensson skall komma med sina otroligt rationella iaktaganden, och försöka göra narr av allt som inte går dit deras näsa pekar.
Jag skrev Zionist, inte jude. Att ni inte vet skillnaden bevisar bara hur otroligt hjärntvättade och patetiska ni är.. Era lamm, gå nu och jobba lite.

Försök inte leka smart Zionism är en from av judisk nationalism och "so what"?
Orka dela upp människor i fack.

Typ den vänstervridna "riksmongon" skara du verkar tillhöra delar jag inte upp i marxister, trotskijster. stalinister och maoister.
Utan jag har ett namn som passar.

Och jag jobbar hellre och lever ett gott kapitalistiskt liv än att leva på bidrag och lipa i forum att alla är lamm
Citera
2012-07-07, 11:47
  #68
Medlem
hajkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Har du läst nått av tråden?

Det är ingen vanlig kundtjänst hon ska jobba på.
Jag vet mycket väl vad det är hon ska göra, Men att dom säger att det är ett högriskjobb känns ju måttligt Skitnödigt.

Ja, jag har också gjort testet.
Citera
2012-07-07, 11:52
  #69
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkillen
Jag vet mycket väl vad det är hon ska göra, Men att dom säger att det är ett högriskjobb känns ju måttligt Skitnödigt.

Ja, jag har också gjort testet.

Position har ingen betydelse.
Vad tror du de personer som tex ska städa på landets olika "säkerhetsklassade" områden får gå igenom.

Eftersom hon söker jobb på ett företag som kräver detta test så får man gilla läget eller dra vidare.
Så enkelt är det och det heter fri vilja
Citera
2012-07-07, 11:58
  #70
Medlem
hajkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonidas72
Position har ingen betydelse.
Vad tror du de personer som tex ska städa på landets olika "säkerhetsklassade" områden får gå igenom.

Eftersom hon söker jobb på ett företag som kräver detta test så får man gilla läget eller dra vidare.
Så enkelt är det och det heter fri vilja
Jadu, det undrar jag också ibland. På "vissa" ställen verkar kraven vara rätt så låga.

Det jag reagerar på är att dom klassar det som ett "högriskyrke", alltså inte själva testet.
Citera
2012-07-07, 12:04
  #71
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkillen
Jadu, det undrar jag också ibland. På "vissa" ställen verkar kraven vara rätt så låga.

Det jag reagerar på är att dom klassar det som ett "högriskyrke", alltså inte själva testet.

Det är nog mest företaget som valt att klassa det så, anledningen kan ha sina fördelar vid tex rekrytering.
Citera
2012-07-07, 12:43
  #72
Medlem
Foveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Ja fast jag vet inte om jag skulle säga att det var testet i sig, personen hade säkert kunnat springa till pressen av vilken skitanledning som helst. Vad jag menar är att hon inte blir automatiskt olämplig bara för att hon tycker det är obehagligt att svara på frågor om sitt sexliv och ifrågasätter dessa frågor.


Jag personligen anser att personer som blir "kränkta" av att en sexfråga ställs saknar personlig självinsikt och antagligen även självmedvetande och självförtroende. Skälen bakom det är lite väl breda för att avhandlas inom detta ämne. Det är dock denna typen av människor som har tendens att springa till pressen, och dessa kvaliteter är sällan särskilt uppskattade av arbetsgivare.

Notera dock att det här är min åsikt, då jag misstänker att det kommer att börja storma lite inom dig nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback