35 479 besökare online
857 924 medlemmar • 45 859 232 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Musik > Festivaler och spelningar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
GodiGh1
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=OYa1aZuyCIs

Personligen tycker jag att Shaazam krossar Ostkaka , inte för att jag tycker om någon utav dem , men man måste ju ha lite flow inte inte vara helt , keff på rappen.
Vad tyckte ni?

Linuswest91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodiGh1
http://www.youtube.com/watch?v=OYa1aZuyCIs

Personligen tycker jag att Shaazam krossar Ostkaka , inte för att jag tycker om någon utav dem , men man måste ju ha lite flow inte inte vara helt , keff på rappen.
Vad tyckte ni?
håller med, men med tanke på att det är ostkakans första battle så var det inte fy skam. Tkr shazaam är kung i överlag dock.

Mumin2000
Medlem
Mumin2000s avatar
shazam är helt klart kungen! Ostkaka leder dock med 4548 röster över shazams 4518st

krakkel
Medlem
krakkels avatar
Kul att dom härmar chrome och allyawan i slutet Men vad säger shazaam i början av battlen?

GodiGh1
Medlem
jag har också försökt klura ut det , men hör inte riktigt ..inte bara jag som har problem med den i guess

noidea2k8
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin2000
shazam är helt klart kungen! Ostkaka leder dock med 4548 röster över shazams 4518st

Henry är konungen Måste endå hålla med om att Ostkaka snubben har stil, har gillat honom ända sedan karusellen drog igång med parodierna.

Sillstryparen
Medlem
Sillstryparens avatar
Klarade inte av att kolla klart klippet. Nu är jag inte intresserad av hiphop, men jag kan fortfarande uppskatta en vass tunga och finess. Det här var ju bara så pinsamt, påminner om när jag och mina kompisar hade rap-battles på skoj på förfester i 15-årsåldern... Dem kunde ju inte ens spela ett beat i bakgrunden eftersom de var så trögtänkta och utan flow och rimmen var inte finurliga för fem öre. En babbe som bara drar en massa rim som egentligen inte ens rimmar, och nån annan svensk tjockis som pratar som en femåring. Lägg till 300 hiphop-turkar i publiken (hur FAN kan en så stor publik komma och se det där???) och man sitter och vrider sig obekvämt i stolen för att det är så pinsamt.

Är alla så här dåliga eller är det bättre i t.ex. USA? Det enda jag har att jämföra med är väl de scenerna i 8 Mile, men det är ju manusskrivet förstås. Trodde ändå att verkligheten låg hyfsat nära, för detta var bara skämmigt. Jämför med skickliga instrumentalister som improviserar, där låter det imponerande.

vator
Medlem
vators avatar
Visste inte att man fick stanna upp och tänka en halvminut för nästa rim.

Tycker det var jävligt kasst jämfört med typ Henry Bowers

GodiGh1
Medlem
men Kung Henry är vår bästa battle rappare i landet inga tvivel!

4BD1
Medlem
4BD1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodiGh1
men Kung Henry är vår bästa battle rappare i landet inga tvivel!

Instämmer till fullo, han krossar ALLA

patris
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillstryparen
Klarade inte av att kolla klart klippet. Nu är jag inte intresserad av hiphop, men jag kan fortfarande uppskatta en vass tunga och finess. Det här var ju bara så pinsamt, påminner om när jag och mina kompisar hade rap-battles på skoj på förfester i 15-årsåldern... Dem kunde ju inte ens spela ett beat i bakgrunden eftersom de var så trögtänkta och utan flow och rimmen var inte finurliga för fem öre. En babbe som bara drar en massa rim som egentligen inte ens rimmar, och nån annan svensk tjockis som pratar som en femåring. Lägg till 300 hiphop-turkar i publiken (hur FAN kan en så stor publik komma och se det där???) och man sitter och vrider sig obekvämt i stolen för att det är så pinsamt.

Är alla så här dåliga eller är det bättre i t.ex. USA? Det enda jag har att jämföra med är väl de scenerna i 8 Mile, men det är ju manusskrivet förstås. Trodde ändå att verkligheten låg hyfsat nära, för detta var bara skämmigt. Jämför med skickliga instrumentalister som improviserar, där låter det imponerande.

Finns bra snubbar, det där är i "Beta stadiet" tycker jag, folk är väl inte vana med battles i Sverige, finns en bra kanadensare: Pat stay.

Här är en bra Battle: http://www.youtube.com/watch?v=AnoW6GsGxIM

WaldemarKa
Medlem
WaldemarKas avatar
Jag tycker också att Shaazam vann ganska klart, även om han inte kan säga R.

Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Kul att dom härmar chrome och allyawan i slutet Men vad säger shazaam i början av battlen?

Finns det något klipp där Crome och Allyawan börjar slåss?

Citat:
Ursprungligen postat av patris
Finns bra snubbar, det där är i "Beta stadiet" tycker jag, folk är väl inte vana med battles i Sverige, finns en bra kanadensare: Pat stay.

Här är en bra Battle: http://www.youtube.com/watch?v=AnoW6GsGxIM

Tycker det finns bra battle's och bra battlare.
Crome mot PJ tycker jag var riktigt bra. Jag gillar PJ, tycker han har ett bra flow.
O-Hund mot Henry Bowers, oväntat bra.
Third Eye får alltid med något fyndigt, skulle vilja se Third Eye mot Henry Bowers.

Men som du säger är den svenska scenen fortfarande i sin vagga.
Henry Bowers gjorde väl ganska bra ifrån sig mot kanadensaren när det möttes, på kan det ha varit, Fashing.
Senast redigerad av WaldemarKa 2012-07-06 kl. 14:08.

Svara på ämne
Topp Dela »