Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-01, 23:54
  #97
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous73
Alex har sänt sin talkshow i snart 15 år, om man inte hittat mer tokigheter att klippa ihop än så där är jag inte imponerad. Bra och snyggt försök i videon att misskreditera honom men det är för lite "dirt" för att lyckas anser jag.

Stämningen är högt uppskruvad, armé personal uppmanas att ringa in till programmet etc. etc. har man inte lyssnat på Infowars tidigare så är det bra tillfälle nu..

Mitt problem med alex jones är inte att han snackar skit, mitt problem med honom är att han lägger mer tid på att skruva upp massorna till emotionell rage (samt ger dem en känsla av hopplöshet) än han lägger på att faktiskt föreslå lösningar samt promota upplysning. Alex spelar "the blame game", och min inställning till personer som gör det är: De är barn.

Dessutom är det ett mysterium att han fortfarande lever och är online. Phil Schneider överlevde 13 mordförsök under sin tid men dog på det 14'e, och han föreläste om ungefär samma saker alex jones säger, fast hade INTE inslag av emotionella utbrott. Phil got whacked, alex didn't.
Something is fishy.

ALLA som hotat "the power" har råkat illa ut fram tills nu, och så vitt jag vet har alex inte ens råkat ut för en skatterevision ens.. That stinks.
Citera
2013-02-02, 01:40
  #98
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Mitt problem med alex jones är inte att han snackar skit, mitt problem med honom är att han lägger mer tid på att skruva upp massorna till emotionell rage (samt ger dem en känsla av hopplöshet) än han lägger på att faktiskt föreslå lösningar samt promota upplysning. Alex spelar "the blame game", och min inställning till personer som gör det är: De är barn.

Dessutom är det ett mysterium att han fortfarande lever och är online. Phil Schneider överlevde 13 mordförsök under sin tid men dog på det 14'e, och han föreläste om ungefär samma saker alex jones säger, fast hade INTE inslag av emotionella utbrott. Phil got whacked, alex didn't.
Something is fishy.

ALLA som hotat "the power" har råkat illa ut fram tills nu, och så vitt jag vet har alex inte ens råkat ut för en skatterevision ens.. That stinks.


Har också funderat ofta på om det är något "fishy" med allt runtomkring och inkl. honom, men en alternativ förklaring till att han fortfarande är vid liv skulle kunna vara att han -iaf inte som jag kan komma ihåg- inte brukar NAMNGE dessa s.k "banksters" och "elite" han pratar om.
(ja bortsett från de numera utslitna namnen Rothschild o Rockefeller)

Men vem vet?
Citera
2013-02-02, 02:01
  #99
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Men vem vet?

I know, för jag är ett av illuminaughtys primära mål och de har ägnat 14 år att försöka mosa mig med allt från terror-anklagelser till gud-vet-vad (it won't work, I have no fear of death so the only way they can stop me is by shooting me).. och .. Jag har aldrig namngett någon alls utan enbart pysslat med att avslöja agendan de för och upplyst folk om hur de kommer förbi "mental conditioning" samt använt nothing but matematisk logik för att påvisa många lagars kompletta idioti i vårt samhälle.

I korthet, det enda jag gjort är att presentera metoderna som används, hur man ser igenom dem samt hur man immuniserar sig mot dem, och för det så har jag blivit ett primärt mål. Jag får inte ens ha ett kreditkort i dagsläget. Ingen bank låter mig öppna konto och staten drog häxhammaren mot mig så illa att jag saknar laglig väg att ens försörja mig i dagläget..


Men det är samma sak för mig. Jag har promotat förståelse och personlig frigörelse från systemet FÖRE emotionell rage och revolution, varpå min agenda och "deras" agenda inte överensstämmer så .. well .. Jag är inte bitter, jag har valt min verklighet och kommer fortsätta förgöra illuminaughty fram tills dess att de slutar försöka förgöra mig.

Alex tjänar multum på sitt "jobb" och jag får hela mitt liv krossat... It smells fish from the alex-camp, and the smell sure as hell ain't coming from me..


Varje gång jag varit i färd med att vilja bestraffa svenska folket för sin 'stupidity' (dvs när de säger JA till lagförslag de INTE borde säga ja till) så har dock en säpo-agent alltid ringt upp mig och frågat hur det är med mig och sen spenderat ett par timmar med mig i telefon där vi pratar igenom allt, så uppenbarligen har de haft koll på mig (både online samt via telefonavlyssning) samt varit angelägna om att stoppa events de inte haft i sina planer från början..

Inget av detta har hänt alex heller, varpå jag är ÖVERTYGAD om att han faktiskt spelar i samma lag som "de".
Citera
2013-02-02, 07:16
  #100
Medlem
anonymous73s avatar
Min tanke är att Alex livlina är att det är så många kanaler som sänder hans talkshop (150 st nu senast) plus 10 Miljoner lyssnare, den killen försvinner inte så lätt. Jag antar att man kan försöka misskreditera honom och jag tror att Piers Morgan intervjun var ett försök, dock misslyckades det eftersom Alex Jones körde över alla i studion som en ångvält, man kan tycka att han var onödigt aggressiv men onekligen fick han uppmärksamhet.

Jag tror ni har en poäng i det ni säger och speciellt det här med att han piskar upp lyssnarna emotionellt (och han är bra på det) utan att leverera konkreta förslag på lösningar. Undrar vad det beror på, blir han alldeles för farlig om han gör det kanske? Vill han ha 20 miljoner lyssnare innan han förespråkar konkreta åtgärder?

Kul att fler följer Infowars och intressant diskussion!
Citera
2013-02-02, 11:13
  #101
Medlem
Repolainens avatar
Den tiden det tar för Alex Jones att komma fram till vad han vill säga är tid jag hellre använder till annat. Särskilt med tanke på att det bara är dumheter alltihop.

Shit vilken massa långdraget, poänglöst dravel från den mannen. Seriöst.
Citera
2013-02-02, 11:57
  #102
Medlem
anonymous73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repolainen

Shit vilken massa långdraget, poänglöst dravel från den mannen. Seriöst.

OT: Skulle jag sitta och snacka i radio tre timmar om dan fyra dar i veckan så hade jag nog dragit en och annan utläggning och lite omvägar för att få materialet att räcka till, innan man kan stämpla ut och gå hem till frun och ungarna..

OnT: Håller med, jag irriterar mig på två saker. Det ena är hans plötsliga konstpauser som är lite för långa så man tror att man tappat uppkopplingen och det andra är att han kan driva en lång utläggning om den korrumperade eliten i Ryssland och sen glida över till Kommunist partiet i Kina och vilken miljökatastrof de skapat - problemet är att han inte avslutar det han började prata om Ryssland. Så om man lyssnar uppmärksamt (typ jag som sitter fast i en bilkö varje dag till och från jobbet) så är det irriterande att inte komma till punkt med vad som ska sägas..

Eller en klassiker: En ringare hinner typ säga "Hej Alex kul att vara med!" varpå Alex genast hoppar igång och drar en lång monolog om nånting och innan det är reklam paus tackar för samtalet
Citera
2013-02-04, 07:35
  #103
Medlem
Repolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous73
OT: Skulle jag sitta och snacka i radio tre timmar om dan fyra dar i veckan så hade jag nog dragit en och annan utläggning och lite omvägar för att få materialet att räcka till, innan man kan stämpla ut och gå hem till frun och ungarna..

OnT: Håller med, jag irriterar mig på två saker. Det ena är hans plötsliga konstpauser som är lite för långa så man tror att man tappat uppkopplingen och det andra är att han kan driva en lång utläggning om den korrumperade eliten i Ryssland och sen glida över till Kommunist partiet i Kina och vilken miljökatastrof de skapat - problemet är att han inte avslutar det han började prata om Ryssland. Så om man lyssnar uppmärksamt (typ jag som sitter fast i en bilkö varje dag till och från jobbet) så är det irriterande att inte komma till punkt med vad som ska sägas..

Eller en klassiker: En ringare hinner typ säga "Hej Alex kul att vara med!" varpå Alex genast hoppar igång och drar en lång monolog om nånting och innan det är reklam paus tackar för samtalet

Känns som om han är en flitig brassrökare. Långa monologer som inte leder nånvart är väl lite av cannabisrökarnas signum.
Citera
2013-02-04, 14:30
  #104
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Alex Jones kan väl i princip ses som en retard by now...

http://www.youtube.com/watch?v=ZwURLwd8pEA

Grabben är gravt störd. Psykfall av den här typen är klart svåra att fånga upp normalt sett, men den här gubben vet ju alla vem det är. Fan, spärra in knäppgöken. Andra kokosbollar tar uppenbarligen honom på allvar och rätt som det är får vi en ny Breivik.
Citera
2013-02-04, 18:41
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Grabben är gravt störd. Psykfall av den här typen är klart svåra att fånga upp normalt sett, men den här gubben vet ju alla vem det är. Fan, spärra in knäppgöken. Andra kokosbollar tar uppenbarligen honom på allvar och rätt som det är får vi en ny Breivik.

Nu var nog iofs Breivik allt annat än en konspirationsteoretiker i den "vanliga" bemärkelsen, även om det såklart i dagens tider är ett ypperligt tillfälle att stämpla ifrågasättande människor som farliga knäppgökar.

Att dom tar befolkningens vapen har jag inte så mycket emot, även om jag inte tror att det kommer påverka dödsstatistiken i USA på ett positivt vis, men det handlar inte bara om vapen.
Det handlar om att registrera och hitta "kufarna" bland oss. "Konspirationsteoretikerna" står på tur att bli svartlistade och uthängda,

http://www.youtube.com/watch?v=Ko1GDoF0TJo

"...perhaps if there were more engagement within the community, people looking out for each other, supporting each other maybe the outcome would have gotten in another way..."

Det förvånar mig inte om skurkarna bakom hela skiten snart kastar i ansiktet på oss att adam lanza var "konspirationsteoretiker" och "doomsday-prepper", den s.k. skjutningen ägde ju trots allt rum en vecka innan 21e december 2012. Det kommer i så fall vara en i raden av döds-stötar mot fritänkande och oliktänkande.

Facebook-zombietänkande på rakt led, givakt!
(Det är helt okej att berätta varenda gång du går och bajsar, men heeeelt förbjudet att yppa tankar som strider mot strömmen. Då tar vi dig)

Alex Jones är för den som kan se, Uppenbart en del av det andra laget, och gör ett ypperligt jobb att driva fram kufarna.
__________________
Senast redigerad av eyecreate 2013-02-04 kl. 18:46.
Citera
2013-02-24, 21:49
  #106
Medlem
Snubbbens avatar
En lång men intressant intervju med Immortal Technique. Inte bara en av dom absolut bästa rapparna nånsin men också en riktigt smart och insiktsfull hjälte som uttrycker sig lika bra i intervjuer som på scenen. Otroligt påläst och välartikulerad man.

Synd bara att Alex ALLTID ska avbryta sina gäster och aldrig låta dom prata till punkt Medan tech alltid är lika respektfull. Seriöst tänker han inte på hur han framstår eller kan han helt enkelt inte låta bli? Jag beundrar och respekterar verkligen Alex för vad han gör men det här stör jag mig som fan på.

http://m.youtube.com/index?desktop_u...?v=9hUPdkxsOV8

Tänk om dom lät rappare som Immortal Technique få synas i mainstream och ge hiphopen en annan bild istället för den dom bitch ass dope dealin gangsta rapparna ger som glorifierar allt som är fel. (och som dom väldigt ofta bara ljuger om utan nån riktig erfarenhet från det hårda i livet.) Men det är precis det dom vill: så att dom unga svarta i staterna inte får några bra förebilder och stereotypen av den kriminella våldsamma negern lever vidare. Förstår inte varför inte tech inte tar upp det.
__________________
Senast redigerad av Snubbben 2013-02-24 kl. 22:13.
Citera
2014-06-10, 21:25
  #107
Medlem
Snubbbens avatar
Nu har jag knappt någon tvivel kvar om att han jobbar för republikanerna, kan inte minnas sist han sa något ont om dom.

Han får säkert även en del stöd från oljebolagen, och Koch bröderna.

Sen är det ju inte direkt någon hemlighet vilken otrolig narcissist han är. Går inte många min innan han börjar skryta om hur jävla känd och poppis han är.

Har länge haft mina misstankar mot denna man, (Därför jag skapade tråden.) men nu råder det ingen tvivel längre. Han är en sellout.
__________________
Senast redigerad av Snubbben 2014-06-10 kl. 21:38.
Citera
2014-06-11, 02:17
  #108
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbben

Tänk om dom lät rappare som Immortal Technique få synas i mainstream och ge hiphopen en annan bild istället för den dom bitch ass dope dealin gangsta rapparna ger som glorifierar allt som är fel. (och som dom väldigt ofta bara ljuger om utan nån riktig erfarenhet från det hårda i livet.) Men det är precis det dom vill: så att dom unga svarta i staterna inte får några bra förebilder och stereotypen av den kriminella våldsamma negern lever vidare. Förstår inte varför inte tech inte tar upp det.

Hiphopen är inte det som skapat gangstakulturen i USA. Fattigdomen skapade den. Problemet är att du överskattar negerns natur. Negern är en särart när det gäller våld men man kan inte klandra dem. Generationer av förtryck både från lejon och kolonisatörer har gjort negern jävligt våldsam och har svårt att kontrollera sina djuriska drifter.

Alex Jones är sedan länge avslöjad som en zionistagent. Men hans lilla charad fortsätter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback