2012-07-05, 00:32
Medlem
woots avatar
Tjahej, nu är det så att syrran går på John Bauer och har då alltså en skoldator av modellen HP ProBook 6450b.

Hon har sommarlov och inte tillgång till administratör och bad mig om hjälp, jag tänkte se om det går att låsa upp lokaladministratören genom att boota detta från en cd/usb men datorn fortsätter att boota Windows normalt från hdd'n hur jag än mixtrar med skiten.

Det finns inte några val för varken "usb flash drive" eller "Cd/dvd" i boot menyn, bara "Notebook upgrade bay", "Notebook Harddrive" och "Notebook Network" om jag inte minns helt fel.

Väl inne i bios och inne i sektionen där man sköter boot-ordningen så står där heller inget som rent ut säger "Cd/dvd" eller "Usb flash drive".

Hur i hela friden får man den skiten att boota från något annat än hdd'n över huvud taget?

Tacksam för svar.
Citera
2012-07-05, 00:55
Medlem
Narkotikovs avatar
Testa Kon-Boot istället.

Edit:

Läste inte inlägget ordentligt. Det finns moderkort som inte stödjer bootning av USB eller CD/DVD, tyvärr.
Citera
2012-07-05, 04:37
Medlem
woots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narkotikov
Testa Kon-Boot istället.

Edit:

Läste inte inlägget ordentligt. Det finns moderkort som inte stödjer bootning av USB eller CD/DVD, tyvärr.

Då borde det väll finnas något annat alternativ?
Citera
2012-07-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woot

du slösar nog bort din tid de är skyddade,troligen med HP ProtectTools security manager

•BIOS configuration for HP ProtectTools
◦BIOS configuration and security settings from within the HP ProtectTools Security Manager console

mvh
t
Citera
2012-07-06, 12:16
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woot
Du kan sätta in hårddisken i en annan dator som tillåter boot från CD/USB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in