Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-04, 10:26
  #1
Medlem
Ny konsol ska alltså konkurrera med Nintendo, Sony och Microsoft.
Priset ryktas bli 99 dollar och man verkar ha med en hel del tungt folk på tåget enligt artikelförfattarna.


http://www.theverge.com/2012/7/2/313...-by-yves-behar

http://kotaku.com/5923135/a-new-99-c...tation-and-wii

Intressant grepp med ett medföljande devkit och gratis spel med "in-game purchases".

Vad tror flashback, hit eller shit?
Citera
2012-07-04, 10:38
  #2
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstopparn
Vad tror flashback, hit eller shit?

99 dollar är ruskigt billigt, kan knappast ha någon kompetent hårdvara. Vad ska man ha den till? Streaming? Vill man spela bra konsolspel får man köpa PS3 eller Xbox. Är man inte ute efter bra grafik- eller spelkänsla utan är mer casual finns Wii. Är det ett billigt alternativ för att spela puzzelspel, frågesportspel och liknande? Indieutvecklare har en jättebra möjlighet med den här konsolen, men ser inte fördelen med den framför PC.

På vad jag har läst om den är jag inte intresserad alls.
Citera
2012-07-04, 11:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
99 dollar är ruskigt billigt, kan knappast ha någon kompetent hårdvara. Vad ska man ha den till? Streaming? Vill man spela bra konsolspel får man köpa PS3 eller Xbox. Är man inte ute efter bra grafik- eller spelkänsla utan är mer casual finns Wii. Är det ett billigt alternativ för att spela puzzelspel, frågesportspel och liknande? Indieutvecklare har en jättebra möjlighet med den här konsolen, men ser inte fördelen med den framför PC.

På vad jag har läst om den är jag inte intresserad alls.

Riktar sig kanske mot familjer utan jättekrav på grafik fast grafiken på telefoner och tablets går ju fram med stormsteg nu. Vet inte hur stor hackingscenen är men wii har tydligen en stor skara människor som trixat fram grejer genom åren. Man integrerar väl även med android market (google play) som har ett alltmer växande kundunderlag. Jag hade nog uppskattat mobilspel mer om det funnits fysiska knappar så man slapp kladda på skärmen hela tiden och med en androidkonsol med handkontroller känns detta för mig som en potentell hit nu när grafikmotorerna blir mer och mer skalbara för att passa så många plattformar som möjligt.
Citera
2012-07-04, 12:14
  #4
Medlem
robamadeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstopparn
Riktar sig kanske mot familjer utan jättekrav på grafik fast grafiken på telefoner och tablets går ju fram med stormsteg nu. Vet inte hur stor hackingscenen är men wii har tydligen en stor skara människor som trixat fram grejer genom åren. Man integrerar väl även med android market (google play) som har ett alltmer växande kundunderlag. Jag hade nog uppskattat mobilspel mer om det funnits fysiska knappar så man slapp kladda på skärmen hela tiden och med en androidkonsol med handkontroller känns detta för mig som en potentell hit nu när grafikmotorerna blir mer och mer skalbara för att passa så många plattformar som möjligt.
Man kommer nog med stor sannolikhet att använda telefon/pad som handkontroll.
Citera
2012-07-04, 12:16
  #5
Medlem
Bakaxels avatar
Hoppas den kan emulera NES, SNES, PS1 och så vidare. Då hade jag köpt den bara för att kunna spela äldre spel smidigt.
Citera
2012-07-04, 12:32
  #6
Medlem
Chillfires avatar
Om det som står i artikeln stämmer så dröjer det inte länge innan det går att spela NES, SNES osv på den..

Låter fantastiskt, men för att jag ska vilja ha den krävs det att kontrollen är skön.
Citera
2012-07-04, 14:27
  #7
Medlem
MammasBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Hoppas den kan emulera NES, SNES, PS1 och så vidare. Då hade jag köpt den bara för att kunna spela äldre spel smidigt.

Jag skulle våga satsa pengar på att den kommer kunna köra massor av emulatorer eftersom det redan finns till Android.
Citera
2012-07-04, 16:24
  #8
Medlem
Jag har en dator att köra emulatorer på.
Varför skulle jag då skaffa mig en sådan där?

Om spelen skall vara gratis så lär ju ingen större utvecklare vilja skapa spel till den.
Känns inte som någon stor hit direkt.
Citera
2012-07-05, 00:54
  #9
Medlem
Fina Gubbens avatar
Naturligtvis shit. En sådan produkt kan bara inte lyckas på spelmarknaden. Antingen spelar man efter spelets regler eller så försvinner man.
Citera
2012-07-10, 18:00
  #10
Medlem
lorebfs avatar
Hårdvaran i den kan ändå bli riktigt bra... Det är ju ofta storleken på mobilen som sätter priset pga att det är svårare att klämma in riktigt bra komponenter..

Citat:
Ursprungligen postat av MammasBarn
Jag skulle våga satsa pengar på att den kommer kunna köra massor av emulatorer eftersom det redan finns till Android.
Garanterat
Jag gillar tanken på att ha den som emulator... Det är värt de 700kr den kommer kosta

Jag hoppas det kommer nån handkontroll till den som tillbehör, så att man kan få riktigt bra känsla..
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Naturligtvis shit. En sådan produkt kan bara inte lyckas på spelmarknaden. Antingen spelar man efter spelets regler eller så försvinner man.
Du får gärna förklara spelets regler

Det kanske inte kommer några "storspel" som tex Zelda eller liknande, men det kommer att komma spel som mättar de flesta spelarna där ute tror jag
Citera
2012-07-10, 19:39
  #11
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Den verkar ju rätt så eftertraktad om man kollar deras kickstarter nu, tror dom fått in runt $400.000 dom senaste 3-4 timmarna.

Personligen ser jag inte riktigt vitsen med att skaffa en, då spel som Angry Birds inte intresserar mig. Sedan så har jag redan gott om alternativ till att emulera äldre spel.

Förhoppningsvis höjs kvalitén på android-spelen i och med släppet av en sån här konsol.
Citera
2012-07-11, 03:13
  #12
Medlem
stels avatar
Detta kommer bli så grymt bra, tror jag. Jag hoppas verkligen det.

Konsolen är ju lite mer tillägnad indie-scenen, och det är bra. Tror nog inte målet med den är att locka till sig en massa stortitlar och bolag. Är väl bara ett plus i kanten om något skulle dyka upp.

Jag är positivt inställd i alla fall $1.6m på ca 24timmar säger mig att det finns rätt många andra som också är det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback