8 120 besökare online
856 699 medlemmar • 45 807 687 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Mat, dryck & tobak > Barer och nattklubbar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Carvin
Medlem
Ett tag sedan man besökte "södra norrland" nu.
Hur ligger landet sommaren 2012?
Vart finns dom finaste donnorna? vilka ställen gäller?
enlighten me!

GL-terror
Medlem
GL-terrors avatar
Finns inte så mycket att hurra för, brudar tja heartbreak eller harrys.

Kultisten
Medlem
Kultistens avatar
Slick City/Heartbreak. Goya för småflickor och hipsters (vet inte hur det är nu dock). Jag sitter helst på Brända Bocken eller Harrys och bara tar en bira, men det är ju en annan sak

Carvin
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GL-terror
Finns inte så mycket att hurra för, brudar tja heartbreak eller harrys.

har för mig att det finns ngt stället som heter goya, är inte det schysst?
när stänger klubbarna i gävle förresten? 03?

Kultisten
Medlem
Kultistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carvin
har för mig att det finns ngt stället som heter goya, är inte det schysst?
när stänger klubbarna i gävle förresten? 03?

02

Carvin
Medlem
okej tack! Sist jag var i gävle på sommaren fanns det ett rätt schysst ställe som var som en enorm uteservering/terass. Kommer ihåg det som ganska stort, skönt loungehäng. Vet ni vad jag åsyftar? vad heter stället?

MystEqual
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carvin
okej tack! Sist jag var i gävle på sommaren fanns det ett rätt schysst ställe som var som en enorm uteservering/terass. Kommer ihåg det som ganska stort, skönt loungehäng. Vet ni vad jag åsyftar? vad heter stället?
Låter som att du menar Mingel&Bar, är rätt nice men tror det är många äldre där, men det behöver ju inte vara ett problem .

Men vill man dansa finns bara Goya och Slick City/Heartbreak såvitt jag vet. Någon ovan nämnde Harrys, gå för guds skull inte dit! Såvida du inte uppskattar 50-åriga kvinnor i tights och tunikor som fontänspyr .

Carvin
Medlem
så kanske det hette!
Kändes rent spontant som ett klockrent mingel/förfeststället

Lessel
Medlem
Lessels avatar
Finns väl inte så mycket att hänga i julgranen.

Heartbreak och Slick är väl det populäraste stället för 18-30. Heartbreak är övervåningen, lite mer barhäng där, dom "äldre" brukar väl mest hänga där. Nedre våningen är slick, är väl själva nattklubben så att säga. Definitivt det stället med mest folk en helg.

Sen finns det Goya, som var väldigt populärt förut. Men dom har inte lyckats dragit någon stor publik på senaste tiden förutom då det är specialkvällar, typ guest dj´s eller något sånt. Är väl runt 18-30 där med, alltid samma folk. Dom som tror att dom är någonting helt enkelt.

Allstar har också öppnat nattklubb på slutet, vet dock inte hur draget är där. Dansgolvet öppnades i källaren för någon vecka sedan om jag inte minns fel. Förövrigt att nytt och fräscht ställe.

Sen finns det Harrys, är väl överallt som i andra städer antar jag. Bara "vuxet" folk. Har dock aldrig varit där så kan inte berätta så mycket mer. Jobbar en del snygga tjejer i baren. Mer ska jag inte uttala mig om.

Bästa stället att ta en bärs på är ju självklart Söderhielmska gården, som ligger i söderbacken mitt emot Interpool. Sen finns Helt Enkelt, Cheers, Old Saints, Olearys, Gefle brygga, Fullriggaren, Terassen osv.

Fullriggaren är nyöppnat och ligger en bit utanför stan. Samma nonchalanta personal som funnits på Goya, Söderhielmska och Brända bocken tidigare. Står mer med ryggen än ansiktet mot gästerna i baren. Trevliga ägare på Fullriggaren dock, samma personer som har drivit Goya länge om jag inte har helt fel.

Alla uteserveringar stänger kl 01.00, övriga ställen har öppet till kl 02.00.
Senast redigerad av Lessel 2012-08-03 kl. 19:49.

Spajderman
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessel
Finns väl inte så mycket att hänga i julgranen.

Heartbreak och Slick är väl det populäraste stället för 18-30. Heartbreak är övervåningen, lite mer barhäng där, dom "äldre" brukar väl mest hänga där. Nedre våningen är slick, är väl själva nattklubben så att säga. Definitivt det stället med mest folk en helg.

Sen finns det Goya, som var väldigt populärt förut. Men dom har inte lyckats dragit någon stor publik på senaste tiden förutom då det är specialkvällar, typ guest dj´s eller något sånt. Är väl runt 18-30 där med, alltid samma folk. Dom som tror att dom är någonting helt enkelt.

Allstar har också öppnat nattklubb på slutet, vet dock inte hur draget är där. Dansgolvet öppnades i källaren för någon vecka sedan om jag inte minns fel. Förövrigt att nytt och fräscht ställe.

Sen finns det Harrys, är väl överallt som i andra städer antar jag. Bara "vuxet" folk. Har dock aldrig varit där så kan inte berätta så mycket mer. Jobbar en del snygga tjejer i baren. Mer ska jag inte uttala mig om.

Bästa stället att ta en bärs på är ju självklart Söderhielmska gården, som ligger i söderbacken mitt emot Interpool. Sen finns Helt Enkelt, Cheers, Old Saints, Olearys, Gefle brygga, Fullriggaren, Terassen osv.

Fullriggaren är nyöppnat och ligger en bit utanför stan. Samma nonchalanta personal som funnits på Goya, Söderhielmska och Brända bocken tidigare. Står mer med ryggen än ansiktet mot gästerna i baren. Trevliga ägare på Fullriggaren dock, samma personer som har drivit Goya länge om jag inte har helt fel.

Alla uteserveringar stänger kl 01.00, övriga ställen har öppet till kl 02.00.

Har prickat in de mesta, vill du äta, ta några öl och mingla runt vid okej väder så är söderhielmska ett ställe att besöka, är de fullt testa Brända Bocken eller Berggrenska Gården. Vill ni senare glida vidare så gå till heartbreak. ni lär knappast bli missnöjda men inte heller överdrivet bortskämda. Skippa Goya, om de är nå folk där så är de runt 18 eller överkonsumerar brun utan sol. (killar som tjejer)

Niggilicious
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spajderman 
Har prickat in de mesta, vill du äta, ta några öl och mingla runt vid okej väder så är söderhielmska ett ställe att besöka, är de fullt testa Brända Bocken eller Berggrenska Gården. Vill ni senare glida vidare så gå till heartbreak. ni lär knappast bli missnöjda men inte heller överdrivet bortskämda. Skippa Goya, om de är nå folk där så är de runt 18 eller överkonsumerar brun utan sol. (killar som tjejer)

Hej snor tråden lite, tänkte dra till gävle ikväll med ett par polare, frågan är vad priserna ligger på för bärs/inträde etc, för heartbreak alltså, åker en bra bit dit så är därför jag undrar.

Svara på ämne
Topp Dela »