Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-03, 22:57
  #97
Medlem
oskruvads avatar
http://i46.tinypic.com/r7oyro.jpg
Citera
2012-07-03, 23:07
  #98
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto
Vad är det med Flashback och det fina uttrycket moralkärring som används flitigt här? Vad är det fel med moral och etik. Skulle ett samhälle fungera om moral inte existerade? Skulle vi som en homogent grupp hålla oss samman utan moral och etik? Nej jag säger inte att moral och etik fungerar alltid men i det här fallet tycker jag att det är inte fel.
du får ju självklart tycka vad du vill, men uttrycket har används två gånger i tråden. det är inte så överdrivet mycket i en sån här tråd enligt mitt tycke.
det visar däremot på att du gör ogrundade och överdrivna påståenden.

vad är det som säger att moral och etik upplöses för att tjejer med bar överkropp kramar varandra?
vad är det i den bilden som pekar på ett samhälle i förfall?
Citera
2012-07-03, 23:10
  #99
Medlem
Slampig tjej...

http://oi45.tinypic.com/dvt4xk.jpg
Citera
2012-07-03, 23:36
  #100
Medlem
Instagram är ännu värre. Inte för att låta som en moralkärring men jag hatar det
Citera
2012-07-03, 23:42
  #101
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten142
Ohhjäävlar! Tack!

Ont: Kan uppfattas som aningen slampigt, inget jag bryr mig särskilt mycket om dock. Det är trots allt deras val.

Fin bild ju. Men med de formerna är det knappast små-tjejer vi snackar om här.
Citera
2012-07-03, 23:46
  #102
Medlem
Benedictuss avatar
Tycker hela Facebook känns som ett bekräftelsenäste för den yngre publiken...
Citera
2012-07-04, 00:23
  #103
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mewseek
Backup på bilden (fast bättre kvalite osv )

https://cdn.anonfiles.com/1341342285693.jpg

Den där va väl inte så farlig? Riktigt bra komposition, tar hellre den är den miljonte bilden på en fjortis som gör peace-tecknet, duck face och böjer sig fram så man ser urringningen ordentligt...

Personligen har jag inga 15-åringar på min FB.
Citera
2012-07-04, 01:40
  #104
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
du får ju självklart tycka vad du vill, men uttrycket har används två gånger i tråden. det är inte så överdrivet mycket i en sån här tråd enligt mitt tycke.
det visar däremot på att du gör ogrundade och överdrivna påståenden.

vad är det som säger att moral och etik upplöses för att tjejer med bar överkropp kramar varandra?
vad är det i den bilden som pekar på ett samhälle i förfall?
Nej, men jag menar generellt i forumet. Nej jag är inte hyperboliskt av mig.

Nej men det går emot vad barn får göra och icke göra. Bara det är en moraliskt fråga i sig. Nej jag menade såklart inte att sådana saker som att samhället kommer rasa samman. Det jag menar är att människan utan moral och etik inte skulle kunna skapa ett fungerande samhälle.
När någonting bryter mot en moralisk fråga så skapas det en klyfta mellan två parter eller synpunkter, som i det här fallet.
Citera
2012-07-04, 01:40
  #105
Medlem
Man undrar ju hur det ska gå för dessa människor sen...Dom flesta verkar ju vara beroende av uppmärksamhet.
Citera
2012-07-04, 01:50
  #106
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto
Nej men det går emot vad barn får göra och icke göra.
så om vi kokar ner vår lilla meningsskiljaktighet här.. du tycker inte att ungdomar ska kramas med nakna överkroppar. det är moraliskt fel och bör stävjas av vuxna.

jag tycker att det är rent förjävligt att någon vuxen ser det som moraliskt fel att barn och ungdomar visar kärlek till varandra.

jag förstår inte riktigt vad du baserar din moral på, men det är ju knappast någon av dom religioner eller filosofier som vanligtvis styr samhällens val av moral. så varför anser du att jag inte är en moralens väktare? vad är det som gör din förtryckarmoral rätt?
Citera
2012-07-04, 03:11
  #107
Medlem
mr beefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Varför har du kontakt med så unga flickor?

för att han/hon vill sätta dom som alla andra könsmogna personer i detta land
Citera
2012-07-04, 03:13
  #108
Medlem
T5Racings avatar
Jag har inte märkt av nåt sånt . fast sen är man 27 och har ingen under 18 på fb
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback