4 632 besökare online
858 162 medlemmar • 45 867 748 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Medicin och hälsa > Psykiatri och psykofarmaka
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Mulla Krekar
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag har i 10-tals år ätit all möjlig psyk-medicin. Men nästa vecka har jag semester. Då hade jag tänkt att ta min sista dos av allt på söndag. Jag vill bara veta vilka mediciner jag behöver. De jag har nu, o hur länge jag har tagit dem är;

-Venlafaxin 375 mg (10 år)
-Iktorivil 4 mg (10 år)
-Haldol 4 mg (8 år)
-Theralen 120 mg (12 år)
-Seroquel 25 mg (1 månad)

Vad kan man vänta sig för avtändningar? Jag gör bara det som ett experiment, hur snabbt kan man återställa balansen om det går åt helvete?
__________________
Mullor kommer o Mullor går, men bara Mulla Krekar består!
Bättre en Mulla i skogen, än 10 i Norge!

The Mulla Krekar song En till sång Mulla Krekar Techno Song Mulla Krekar i Radiofrokost Cameraman vs. Mulla Krekar Benny Borg - Mullah Krekar Mullah krekar when he is sad
...och alla mullor sa Allah Ackbahr!
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2012-07-02 kl. 20:48.
 
neonbodystyle
Medlem
skulle kunna tänka mig att venlafaxinet och iktorivilen är värst att sluta med.

bensoavtändning är INTE roligt. speciellt om man går CT. att göra det med venlafaxin gör nog också att du mår jävligt dåligt, jag menar först och främst fysiskt nu. med tanke på hur dåligt jag mådde när jag bara missade en dagsdos av 300mg vill jag inte ens föreställa mig hur det är att gå CT på 375mg. haldol kan nog vara jävligt jobbigt psykiskt att gå av abrupt.
 
Mulla Krekar
Medlem
Mulla Krekars avatar
Haldol har jag försökt sluta med 3 ggr (hållt upp i ca 10 dygn), men jag har alltid blivit ganska märklig i huvudet, samt väldigt paranoid, så det räknar jag med att bli.
__________________
Mullor kommer o Mullor går, men bara Mulla Krekar består!
Bättre en Mulla i skogen, än 10 i Norge!

The Mulla Krekar song En till sång Mulla Krekar Techno Song Mulla Krekar i Radiofrokost Cameraman vs. Mulla Krekar Benny Borg - Mullah Krekar Mullah krekar when he is sad
...och alla mullor sa Allah Ackbahr!
 
neonbodystyle
Medlem
ja, det var precis det jag tänkte på.
 
Stalkning
Medlem
Skulle inte rekommendera att sluta med antipsykotikan. Vet inte hur du blir utan men det finns väl risk att det slutar med tvångsinjektion av invega i bältesrummet.
__________________
Life (n): A sexually transmitted disease to which there is no cure.
 
lithionit
Medlem
lithionits avatar
inte för att vara taskig men att sluta tvärt med alla dina mediciner låter helt idiotiskt.

Dels utsättningssymptom från alla de olika medicinerna samtidigt, du kommer förmodligen känna dig konstig i flera månader. Och risken är att din symptom som du tar medicinerna mot kommer att komma tillbaka kraftigt.

Du har så många mediciner så förstår att du vill sluta, men för att göra det smidigast och säkrast så sätt ut ett läkemedel åt gången i samråd med din läkare för ditt eget måendes skull.
 
christery
Medlem
christerys avatar
Är haldol nåt att testa, eller bara en återvändsgränd?

Mirtan funkar ju inte, stess biter inte (men jag känner mig flummig, intr det jag vill)

Vill vara normal, men har pillat med detta av och till i 10år+ så jag har glömt vad normal är.
__________________
Nil Satis Nisi Optimum
Senast redigerad av christery år 2498 kl. -07:62 .
 
Sticks
Medlem
Stickss avatar
Du kommer att å skitdåligt, och är paranoia, myrkrypningar, inte kunna fästa blicken på något ectect något du känner att du vill göra på semestern?
__________________
Om du måste fråga om det är normalt så är det antagligen inte det.
 
neonbodystyle
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Är haldol nåt att testa, eller bara en återvändsgränd?

Mirtan funkar ju inte, stess biter inte (men jag känner mig flummig, intr det jag vill)

Vill vara normal, men har pillat med detta av och till i 10år+ så jag har glömt vad normal är.

tror inte det. haldol är en antipsykotisk medicin, inte en antidepressiv.
 
VTOD
Medlem
Du måste ha något för sömnen, annars kommer du liga sömnlös och må sjukt dåligt efter som du är så trött dagen efter. Okej, du kommer nog må sjukt dåligt ändå.



Venlafaxin var ett HE att bli av med, jag åt i 6 månader upp till 375mg innan jag tröttnade av ingen effekt. Det tog 2 månader i nertrappning.
Du känner säkert till blixtarna i skallen som inte är att leka med, speciellt om man kör bil.

Det andra kan jag inte uttala mig om.
 
ambigue
Medlem
ambigues avatar
Seriöst, det kan nog vara i princip farligt att bara sluta helt tvärt med alla dom där medicinerna i dom doserna. Det kan bli så påfrestande för kroppen att du kan bli riktigt sjuk.
Det finns ju en anledning till att man trappar ner meds innan man kan sluta med dom. Satan vad onödigt att utsätta dig för det, dessutom tycker jag att du ska försöka ta en medicin i taget, att inte försöka sluta med alla samtidigt...
__________________
There is a crack in everything
That's how the light gets in


Projekt FB-märkning av sedlar!
 
Stormorfar
Medlem
Stormorfars avatar
Du vill inte sluta med venlafaxinet och ikton samtidigt kan jag lova dig. Speciellt inte med dom doserna. Finns ingen anledning till att inte trappa ut SNRIn enligt mig.. Ikton bör ju också trappas ut, fyfan vill inte ens tänka på hur man skulle må CT på båda
__________________
They tell you to stop, but you just sit there ignoring.
Even though you wake up feeling like shit every morning.
 
Svara på ämne
Topp Dela »