2012-07-02, 18:19
Medlem
Bruce_Lees avatar
Jag har blivit remitterad till en psykiatriker av min psykolog där hon skickade remisser till två olika ställen. En till Wemind som var snabba nog och nu en vecka efter att hon skickat remissen får jag en tid om "nybesöksutredning".

Man ska alltså först och främst göra en utredning om man blir erbjuden vård av dem eller ej. Brukar psykiatriker göra så?
Dessutom står det också att man ska mejla dem för att man ska få ett formulär som ska fyllas i, och det gör mig nyfiken på vad för typ av formulär det är.

I alla fall, är det någon som har någon erfarenhet av dem, hur själva processen går till och om de är bra?
Citera
2021-03-02, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag har blivit remitterad till en psykiatriker av min psykolog där hon skickade remisser till två olika ställen. En till Wemind som var snabba nog och nu en vecka efter att hon skickat remissen får jag en tid om "nybesöksutredning".

Man ska alltså först och främst göra en utredning om man blir erbjuden vård av dem eller ej. Brukar psykiatriker göra så?
Dessutom står det också att man ska mejla dem för att man ska få ett formulär som ska fyllas i, och det gör mig nyfiken på vad för typ av formulär det är.

I alla fall, är det någon som har någon erfarenhet av dem, hur själva processen går till och om de är bra?

Se recensionerna på Google. Såg inte bra ut!
Citera
2021-03-02, 20:22
Medlem
Vet inte vilken We Mind du tänker på, men We Mind Vasa exempelvis är mixad, fick en super 10 av 10 terapeut, dock fick jag en doktor från helvetet som var helt djävla dum i huvudet på ren svenska. Jag slutade gå där pga läkaren.
Citera
2022-09-27, 16:53
Medlem
Spring.
Förstår ej hur dessa kan vara Sveriges största privata vårdgivare. Be om en remiss någon annanstans direkt.
Fruktansvärt inkompetent personal, i alla yrkeskategorier.
Citera
2026-02-06, 20:49
Medlem
Två handelskillar som startat. Den ene drar nån snyfthistoria om en anhörig med psykisk ohälsa som skäl att starta.
De nedmonterar psykiatrin , lägger sig skamligt lågt i upphandlingar som de därför vinner och sedan startar nedmonteringar med uppsägningar åtstramningar och såklart större vinst i toppen. Googla och läs vad som sker i psykiatrin norr om Stockholm nu.
Fruktansvärt bolag !!
Man kan säkert ha tur att träffa enskilda bra personer men anställda vittnar om fruktansvärd arbetsmiljö, facket och politiker är dem på spåren.
Jag hade valt något annat.
Citera
2026-02-06, 21:51
Moderator
evilhoneys avatar
Psykologi --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2026-02-07, 10:44
Medlem
Inte gått där själv men grabben har och det verkar vara en riktig skitmottagning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in