Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-03-10, 22:23
  #1
Medlem
nxstys avatar
Antipiratbyran har på senaste tiden verkligen gått över gränsen och nu är det inte bara privatperssoner dom startat krig mot utan också internetleverantörer. Bahnhof hade nyligen en razzia bara för att APB ville komma åt nån filserver som en av deras kunder hade. Hade det inte varit bättre om dom kontaktat Bahnhof och bett dom ta bort grejerna istället? Ungefär som att göra razzia hos posten för att någon skickar något olagligt i ett brev.

Här kan du skriva under för att protestera mot APBs handlande.
http://visionweb.se/jo/

Sprid länken vidare också!

Lite annat kul:
http://web.telia.com/~u14500386/bilder/apb3.png
http://copyriot.blogspot.com/2005/03...t-jaga-en.html
http://isp.bahnhof.se/nyheter/Bahnho...meddelande.pdf
http://www.idg.se/ArticlePages/20050...531_CS.dbp.asp
Citera
2005-03-10, 23:15
  #2
Medlem
avdagatas avatar
Det var ingen kund, utan en anställd.

Dock fruktansvärt idiotiska metoder och tillvägagångssätt. Pontén gräver sin egen grav.
Citera
2005-03-11, 13:49
  #3
Medlem
nxstys avatar
Som jag förstod det av bahnhofs pressrelease så var det en kund, men det kanske var fel. Men vad som är ganska kul är att det sk. "superarkivet" som APB skröt så mycket om i aftonbladet aldrig hittades.
Citera
2005-03-11, 14:07
  #4
Medlem
MrOranges avatar
Det som är roligt är att Antipiratbyråns hemsida låg på just Bahnhof
Citera
2005-03-11, 14:08
  #5
Medlem
Renegades avatar
Allvarligt talat, hur många jävla idiot-trådar om samma ämne ska vi behöva stå ut med.

Dessa s.k. upprop är ju bullshit, man vet inte vad man protesterar mot.

Och tro mig, Bahnhofs VD säger inte hela sanningen.

Sen om polisen får fram något de kan använda som bevis, det är en helt annan historia, den som lever får se...

Kan ingen ordna med en sammanslagning av alla dessa trådar eller nåt?
Citera
2005-03-11, 15:38
  #6
Medlem
avdagatas avatar
Det var en anställd som hade en ftp i en av deras serverhallar. Killen som hade den satt i häkte igår, vet inte när han/om han släpptes. Garanterar att det stämmer då det är en kompis kompis (som alltid ).
Citera
2005-03-11, 16:53
  #7
Medlem
MrOranges avatar
Vad som än är sant så verkar ju inte Henrik Ponten ha alla hästar i stallet.

Citat:
- Vi hävdar att det är Bahnhofs personal som administrerar de här servrarna.


Ja, det är väl typ det som är själva poängen med hela deras verksamhet... Att administrera de servrar/serverplatser som de hyr ut.

Citat:
Vi tror att det är helt osannolikt att någon skulle brutit sig in på Bahnhof och ställt datorerna där, säger Henrik Pontén, jurist på Antipiratbyrån.

Han har uppenbarligen också missat att ett webhotells verksamhet är att HYRA UT servrar till kunder.

Vet inte vad man protesterar mot, jag vet varför jag anmälde mig på den där sidan. För att just "for the record" visa att jag tycker att det är fel att Antipiratbyrån ska få ha sån makt, och att det överhuvudtaget ska kunna genomföras en razzia på det här sättet. Om det stämmer, som det står, att de inte ens tog kontakt innan utan bara stormade in, ville dra ur sladdar hur som helst, välte omkull saker osv... Jävla dumheter.
Citera
2005-03-11, 19:07
  #8
Medlem
Carradines avatar
Suck...ännu en helt befängd "aktion", hade det varit någon annan organisation eller kanske tom. en myndighet som utfört denna intrångsundersökning än APB så skulle det aldrig ha blivit såhär mycket gnäll.

Lägg ner nu, så otroligt löjligt med en massa anmälningar och klagomål på riktigt lösa grunder, värdelöst.
Citera
2005-03-11, 19:29
  #9
Medlem
MrOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Suck...ännu en helt befängd "aktion", hade det varit någon annan organisation eller kanske tom. en myndighet som utfört denna intrångsundersökning än APB så skulle det aldrig ha blivit såhär mycket gnäll.

Nej, det är väl typ det som är grejen, för mig. Att det återigen är Antipiratbyrån som håller på. Börjar bli lite väl mycket kring dem nu.

Du har ju helt rätt, de första gångerna Antipiratbyrån höll på och larvade sig var det få som brydde sig. Andra gången var det fler, och nu ser du själv. Tusentals polisanmälningar för deras arbetsmetoder och tusentals anmälningar till JO för razzian.
Citera
2005-03-11, 19:30
  #10
Banned
Amsterdamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Suck...ännu en helt befängd "aktion", hade det varit någon annan organisation eller kanske tom. en myndighet som utfört denna intrångsundersökning än APB så skulle det aldrig ha blivit såhär mycket gnäll.

Lägg ner nu, så otroligt löjligt med en massa anmälningar och klagomål på riktigt lösa grunder, värdelöst.
istället för att gnälla på andra som pratar om aktioner osv kanske du ska ta och komma med något konstruktivt?
Citera
2005-03-11, 19:43
  #11
Medlem
Jag är så jävla lack på APB, va fan tycker dom att man ska göra med 10 mbit... surfa på nätet eller!! LÅT SPRIDANDET BÖRJA!! SPRID MINA FÅGLAR!! SPRID!!
Citera
2005-03-11, 20:02
  #12
Medlem
Arasalls avatar
Nånting som eventuellt skulle ha effekt är väl i så fall en anmälan hos JO, eftersom detta bör falla inom de områden som en justitieombudsman hanterar. Fast en sådan apropå kanske skulle formuleras på lämpligt sätt, det vet inte jag.

Kanske en tråd i kriminologi & juridik skulle vara bättre - det kanske finns en där redan, med tanke på husundersökningar och så. Och där finns bl.a. Pellefant och Wiseguy som verkar ha reda på sig.

För min del tror jag att enskild persons anmälan till JO - många sådana - skulle ha större effekt än olika namnlistor som inte ens kan samla sig till gemensamt angrepp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback