Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-02, 19:51
  #13
Medlem
Maowdigs avatar
Dra på 18 års gräns på vanliga campingen, skippa öltälten och skaffa MÅÅÅNGA fler ölstånd! Som någon sa, varför inte bara visa legitimation istället. Varenda unge super ju där ändå ifall nu någon skulle langa och som sagt så med en 18 års gräns så spelar ju det ändå ingen roll! Då är det bara att supa på! Göra allt i deras makt för att inte det ska bli 4 h kö tills man äntligen får slå upp tältet!
Citera
2012-07-02, 21:03
  #14
Medlem
aaphs avatar
Drömbokningarna är ju Pendulum eller Swedish House Mafia - tyvärr är båda döda när p&l 2013 inträffar .
Deadmau5 igen hade inte varit fel!


Citat:
Ursprungligen postat av brybjörn
De som har varit på Roskilde eller någon annan stor internationell festival förstår troligtvis vad jag menar. För er som bara varit på P&L kan jag tyvärr inte förklara vad jag menar, man måste helt enkelt uppleva det själv.

Jag tycker fan synd om alla man ser som skriver på facebook om hur P&L är den bästa veckan på året och bla bla. Det är lite som att tycka att bark är det godaste som finns att äta och man har bara smakat på det och kottar i hela sitt liv. Tänk dig då känslan när man tar första tuggan på en riktigt vällagad kycklingfilé eller stek eller nåt.


Fast det är ju olika festivaler av en anledning?
Jag kommer åka till peace and love för 3e året i rad nästa år, även om jag kommer till Tomorrowland för samma peng och har varit där förr, så jag vet att det är hög kvalité där.
Smaken är som röven.
Citera
2012-07-02, 21:14
  #15
Avstängd
blev inge p&l för mig i år, saker gick inte som planerat! och jag har aldrig liksom varit på en "stor" festival

men jag hoppas på nästa år, och det blir det förmodligen
Citera
2012-07-02, 21:21
  #16
Medlem
ericors avatar
Härligt!!!

Om P&L är så dåligt jämfört med andra festivaler borde jag väl egentligen inte uttala mig om. Eftersom jag bor i Borlänge, och endast har besökt Hultsfred en gång som jämförelse. Men när det börjar dra ihop sig till P&L är det en magisk känsla som jag defenetivt inte upplevde på Hultsfred. Men som sagt, jag är väl lite partisk. Hursomhelst håller jag med om att det finns brister i organisationen, men tycker även till viss del att många ser det ur en lite väl negativ synvinkel. Det är trotts allt du & jag som gör P&L till vad det är, Sveriges bästa och underbaraste event.

För min egen del så hoppas jag på att vi får en riktigt FET headline till varje kväll. Har ingenting emot avdankade hårdrocksgubbar. Ska inte Rolling Stones ut på avskedsturné? Ser gärna att man försöker få in en större artist/band inom de flesta större genre.

Däremot önskar jag att P&L vågade chansa med lite mer spännande och modiga subline bokningar. Önskar gärna se Sixx:AM., Ett enligt mig mycket bra och spännande band, och enligt de youtube-clip som finns även verkar vara ganska bra live.

Tack för ordet, och hoppas verkligen vi ses
Citera
2012-07-02, 21:53
  #17
Medlem
Milamis avatar
ta bort såna band som Winnerbäck, Håkan Hellström, Veronica Maggio, Timbuktu osv.

Visst, de är alla grymma live, men de har varit där flera år och dem kan man åka och se när som.

Satsa på större band, eller mer udda eller i alla fall NYA.

My mornig jacket var grymt i år.
Citera
2012-07-02, 21:56
  #18
Medlem
ericors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milami
ta bort såna band som Winnerbäck, Håkan Hellström, Veronica Maggio, Timbuktu osv.

Visst, de är alla grymma live, men de har varit där flera år och dem kan man åka och se när som.

Satsa på större band, eller mer udda eller i alla fall NYA.

My mornig jacket var grymt i år.

Håller med dig. Tycker dock det var grymt med Eldkvarn och Uggla. Det behövs svenska uppträdanden, men om de fortsätter denna tradition med Håkan Hellström som headline vartannat år blir jag lite ledsen...

Gärna bra svenskt, men man behöver ju inte boka de bekvämaste
Citera
2012-07-02, 21:59
  #19
Medlem
Since88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milami
ta bort såna band som Winnerbäck, Håkan Hellström, Veronica Maggio, Timbuktu osv.

Visst, de är alla grymma live, men de har varit där flera år och dem kan man åka och se när som.

Satsa på större band, eller mer udda eller i alla fall NYA.

My mornig jacket var grymt i år.

Tyvärr så är det ju dom som drar folket!, så det går ju inte.. Och en svensk festival utan svensk musik vore väl rätt så urusel??
Citera
2012-07-02, 22:13
  #20
Medlem
Milamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Since88
Tyvärr så är det ju dom som drar folket!, så det går ju inte.. Och en svensk festival utan svensk musik vore väl rätt så urusel??


Jo så klart, men det finns ju så många mer svenska band som är bra. Menar att de bokar samma om och om igen.
Citera
2012-07-02, 22:24
  #21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milami
ta bort såna band som Winnerbäck, Håkan Hellström, Veronica Maggio, Timbuktu osv.

Visst, de är alla grymma live, men de har varit där flera år och dem kan man åka och se när som.

Satsa på större band, eller mer udda eller i alla fall NYA.

My mornig jacket var grymt i år.

Vill jättegärna se Håkan och Winnerbäck nästa år, dock behöver de inte vara headlines utan gå upp som näst sista akterna under kvällerna. Peace and love får gärna satsa på interntaionella headlines som verkligen lockar mycket folk. Om vi säger att de fyra headlinesen skulle vara

Metallica
Franz Ferdinand
Eminem
The Killers

Då har de ju fått in tre genrer och lockar garanterat mycket folk och om det då skulle tvinga dem att höja biljettpriset så skulle iaf jag nog vara villig att betala med tanke på kvaliten på aristerna och en bred genren.
Citera
2012-07-02, 22:30
  #22
Medlem
Organisationen på P&L är dålig. Det där med "fred, kärlek o vara vänner" mottot är tröttsamt. Inte mer kärlek eller gemenskap än på någon annan festival. Vad jag själv märkt är iaf mer stölder, idioter och annat dylikt.

Kommer aldrig vara funktionär på Peace and Love, känner själv att man blivit behandlad på fel sätt.

Men som sagt alltid kul att vara på festival oavsett vart man än är. Men ett arbetspass på 14 timmar och bara 45 minuter rast är för jävligt.
Citera
2012-07-02, 22:55
  #23
Medlem
brybjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaph



Fast det är ju olika festivaler av en anledning?

Jag kommer åka till peace and love för 3e året i rad nästa år, även om jag kommer till Tomorrowland för samma peng och har varit där förr, så jag vet att det är hög kvalité där.
Smaken är som röven.





Hur menar du? Båda två är musikfestivaler som satsar på en bred publik med många olika genrer. Skillnaden är att Roskilde är hundra gånger bättre organiserat, både från organisationens och besökarnas sida. Roskilde har också en historia och mångåriga traditioner, något som P&L såklart inte har kunnat få än eftersom det inte har funnits så länge.

Campingen på P&L är en enda stor tävling i vem som kan bli fullast och grisa mest. Aldrig att någon där skulle göra något för att någon annan skulle få en bättre festivalupplevelse. Campingen på Roskilde är en upplevelse i sig. Folk anstränger sig faktiskt för att göra saker för andra besökare med olika tävlingar, temafester och andra events. Det finns alltid någonstans att gå och göra något förutom att bara supa. Man skulle faktiskt kunna ha kul där även om man var nykter. Det tvivlar jag på att det går på P&L.

Sen har vi ju det här med att man måste knata en kvart för att komma mellan campingen och festivalområdet på P&L, det behöver man inte på Roskilde. Allting på Roskilde känns också så mycket proffsigare och som att någon faktiskt har lagt ner lite energi på att göra det bra. Det är mervärde helt enkelt!
Citera
2012-07-02, 23:14
  #24
Medlem
DerplockHolmess avatar
Är ganska så säker på att jag åker dit nästa år igen. I år var mitt första år och det var helt galet grymt.

Artister jag vill se nästa sommar:
Knife Party
Movits!
Arctic Monkeys
Red Hot Chili Peppers (man kan alltid drömma )
Maskinen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback