Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-30, 20:12
  #1201
Medlem
Jerka^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFX
Samarbeta... jo jo. Det tror jag inte ett jävla dugg på att dom ville göra iaf. Det är ingen slump att Bråvalla hålls exakt samma datum som P&L. Äcklet Folkert Koopmans skiter väl i festivaler överhuvudtaget, han ser bara att det finns pengar att tjäna. Och ännu mer om P&L inte finns med i bilden.
Man kan nog lugnt säga att FKP Scorpio sket i om Peace & Love gick under, men varför skulle de ta hänsyn till det? Här kommer ett stort, etablerat företag med ett välgenomtänkt och utarbetat koncept som de vill testa. Platsen utanför Norrköping är väl vald (finns utrymme, el och vatten, ligger nära Stockholm...) och de har använt Hultsfred som testballong för att etablera sig på den svenska marknaden och jobba bort eventuella barnsjukdomar. De jobbar lugnt, metodiskt och långsiktigt. Att sen datumen hamnade som de gjorde berodde på att det inte gick att få loss huvudbokningarna något annat datum. Vad skulle de ha gjort, nöjt sig med sämre artister av hänsyn till en konkurrent? Det faller på sin egen orimlighet. Jag förstår precis varför de lade festivalen där de gjorde och jag hade gjort precis samma sak om jag hade varit i deras kläder.

Självklart är de ute efter att tjäna pengar, och det kan man tycka är mindre sympatiskt än Peace & Loves kärleksbudskap, men i grund och botten är det inte fel med en festivalarrangör som vet vad de sysslar med och har lite marginaler. När man köper en biljett har man rätt att förvänta sig att arrangemanget faktiskt blir av, och det har man inte kunnat göra i Sverige de senaste åren pga att festivalerna har drivits av eldsjälar med dålig koll på ekonomin.
Citera
2013-05-30, 23:06
  #1202
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Jävlar, Rolling Stoned, vilken klockren förutsägelse! (Varför finns ingen lyfta-på-hatten-smiley?)

Hehe, tack så mkt ! Själva förutsägelsen att dom skulle gå i konkurs var ju inte speciellt svår, men är jävligt nöjd med hur träffsäkra mina siffror faktiskt var . Stämde rätt bra ju!

Citat:
Ursprungligen postat av opperkurt
Jag trodde verkligen inte på Rolling-Stoned när han visade sin uträkning, jag ifrågasatte den. Men det fick mig ändå att börja fundera, samt visa mina polare. Det slutade med att vi inte köpte någon biljett. Så jag måste nog säga att även fast jag tvivlade på dig först, så hade du förjävla rätt i det du skrev.

Det blev en Bråvalla biljett istället

Detta värmer ju verkligen att höra. Visst fick jag lite spott o spe från en del men kul att höra att jag ändå fick er att fundera lite. Jag anklagades flera ggr för att föra ngt personlig vendetta mot p&l men så var det inte alls. Ville bara informera och ge folk en nyanserad bild av läget. Det är verkligen inget kul att förlora 2000 kr av sommar-budgeten, spec inte om man är fattig student.

Men då kan man ju nästan säga att jag sparade 2000 kr åt dig, hehe !?? Nästan så du får bjuda mig på en öl på en eventuell flashback-träff på Brålis m.a.o !
Citera
2013-05-30, 23:54
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
P&L var bra 2008 när man kunde ha partytält, sin hemmagjorda bilbatteri-stereo, skönare vakter, lite skönare folk.

Sedan åkte man tillbaks (kommer inte ihåg om det var -09 eller -10) så var det ju fan som Auschwitz. Plus massa jävla luffare som inte fattar att på festival så åker man med en icakasse som packning på sin höjd och håller en viss standard i "dräggandet".

Behövs inte skrålas och brölas som det var sin första punkisbärs-fylla.

Nej stora svenska festivaler dog för mig när babyshambles gick av scenen på Hultsfred 2006. Nu får man antingen åka på bingsjö folkmusikfestival eller någon liten obskyr festival i någons trädgård för att få lite feeling.

Fast har lust att ge Hultsfred en chans i år faktiskt.
Ja hultsfred varför inte? :-) ja 2008 va ett toppen år :-)
Citera
2013-05-31, 01:47
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacerSledge
http://www.zedendahl.se/?page_id=27

"Beroende på värdet på konkursboets tillgångsmassa och vad försäljning av densamma inbringar kan Du komma att erhålla betalning av hela eller del av din fordran. Detta kommer att ske tidigast under hösten. "

Så du får maila in till dem, sen vänta på svar. Om du har tur kan processen endast ta 4-6 månader

En biljettköpare med en fordran på någon tusenlapp kommer med all sannolikhet inte se en enda krona ifrån företaget.

Tänk nu att bara själva arbetet med att sätta upp festivalområdet lär ha kostat åtminstone ett par hundra tusen, och då är det tamejfan billigt. Dessa nissar går före i kön med sin fordran.

https://lagen.nu/begrepp/F%C3%B6rm%C...3%A4ttsordning
Citera
2013-05-31, 08:03
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKungen
Varning för P&L 2013!!!

Det har sålts väldigt dåligt med biljetter så risken finns att det inte alls blir någon festival. Då blir alla som köpt biljett blåsta på vartenda öre! Man ska med årets biljettförsäljning även betala förra årets förlust som från början var 13 miljoner, men som har genom "tiggeri" krumpit till c:a hälften.

Inga scener i centrum vilket betyder mindre antal artister, man ska köra snålvariant i år för att eventuellt kunna tjäna nån enstaka krona, men vill man ha en snålfestival? NEJ! Räkna med höjda priser för allt inom områdena, nu ska det tydligen samlas pengar! Trots detta så är en konkurs närmare än vad som kan tyckas i media, det hänger på ett mycker skör tråd!

Vill bara att ni ska veta innan ni tar risken och köper biljett!

Detta inlägg skrev jag redan förra året, flera av er tyckte det var skitsnack och sågade mig vid fotknölarna, men jag hoppas jag räddade någon från att bli blåst på pengar!
Och nej, jag vill inte ha en massa ryggdunkningar, men visst sjutton är det lite kul att ha rätt......
Citera
2013-05-31, 10:15
  #1206
Medlem
opperkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned

Detta värmer ju verkligen att höra. Visst fick jag lite spott o spe från en del men kul att höra att jag ändå fick er att fundera lite. Jag anklagades flera ggr för att föra ngt personlig vendetta mot p&l men så var det inte alls. Ville bara informera och ge folk en nyanserad bild av läget. Det är verkligen inget kul att förlora 2000 kr av sommar-budgeten, spec inte om man är fattig student.

Men då kan man ju nästan säga att jag sparade 2000 kr åt dig, hehe !?? Nästan så du får bjuda mig på en öl på en eventuell flashback-träff på Brålis m.a.o !

Haha jag var en av dom som fick känslan av att du hade ett personligt vendetta. Men efter att se allt du skrev fick jag en avsmak av att köpa en biljett. Så du såg nästan till att 6 personen sparade sina goa pengar. Som dock slösades direkt på Bråvalla biljetter. Det blir lätt bjud på öl ev Gin och Juice.

OT: Jag förstår inte alla (på facebook mest) som sitter och skyddar P&L och tycker att dom är bäst i världen, när dom uppenbarligen inte kan det här med att boka band/ha hand om pengar. Utan istället skyller allt på Bråvalla, som gör precis det man ska. Boka band som drar folk. Hoppas dock att alla som köpte biljett får sina pengar tillbaka. Liten chans men man kan ju hoppas.
Citera
2013-05-31, 14:49
  #1207
Medlem
satur9s avatar
synd att festivalen läggs ner, kollade in Bråvallas lineup, och man skäms som människa att folk köper biljetter till en sån kass lineup, så otroligt kassa och kommersiella skitband!

Nä tacka vet ja fortfarande vissa konserter, festivaler dog på 70 talet..
Citera
2013-05-31, 15:17
  #1208
Medlem
Whombas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur9
synd att festivalen läggs ner, kollade in Bråvallas lineup, och man skäms som människa att folk köper biljetter till en sån kass lineup, så otroligt kassa och kommersiella skitband!

Nä tacka vet ja fortfarande vissa konserter, festivaler dog på 70 talet..

Good music is too mainstream... eller?
Bråvallas lineup totalt annihilerar alla andra festivaler, bevisligen. Den fria marknaden har raderat p&l från urvalet, i slutändan får vi den bästa produkten, Bråvalla
Citera
2013-05-31, 15:24
  #1209
Medlem
i morse i svts morgonsoffa så sa en av nöjespanelens deltagare att om man hade betalat sin biljett med typ visa-kort så kunde man få tillbaka pengarna. man skulle anmäla på nått sätt, jag kommer inte ihåg exakt hur. men et kan ju vara värt att kolla upp för dem som köpte biljetten med kort.
Citera
2013-05-31, 15:41
  #1210
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
i morse i svts morgonsoffa så sa en av nöjespanelens deltagare att om man hade betalat sin biljett med typ visa-kort så kunde man få tillbaka pengarna. man skulle anmäla på nått sätt, jag kommer inte ihåg exakt hur. men et kan ju vara värt att kolla upp för dem som köpte biljetten med kort.

Måste vara VISA-kort på kredit (eller annat kreditkort för den delen), konsumentkreditlagen 29 §.
Citera
2013-05-31, 15:57
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Måste vara VISA-kort på kredit (eller annat kreditkort för den delen), konsumentkreditlagen 29 §.
är inte det för att just företaget visa har en form av Konkurs försäkring eller är jag helt ute och cyklar
Citera
2013-05-31, 17:20
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swallat
är inte det för att just företaget visa har en form av Konkurs försäkring eller är jag helt ute och cyklar

Enskilda utomstående företag kan ha någon specialpolicy för konkurser.

Biljettpengar kommer ingen att se ifrån P&L iallafall, det kan jag till 99,9% garantera. Biljettköparna är sist i kön med sin fordran och lyckas P&L som företag mot alla odds att faktiskt beta sig igenom den fordranslistan som de sitter med så blir jag MYCKET förvånad.

Då sitter man på så mycket pengar att en konkurs aldrig ens hade varit aktuellt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback