15 088 besökare online
856 438 medlemmar • 45 796 799 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Musik > Festivaler och spelningar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
todayitsfriday.
Medlem
Lika bra att börja tagga till nästa års festival redan nu!

Vilka band vill ni se nästa år och vad tycker ni kan förbättras?

Festivalen är inställd. Rubriken modifierad.
/Mod.
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2013-05-28 kl. 21:21.

Kurtfan
Medlem
Kurtfans avatar
Tänkte faktiskt på om man skulle dra upp denna tråden, men tänkte vänta ett tag till det kommer några bokningar.

Men i vilket fall som helst så vill jag dit igen och hoppas jag kommer iväg

Vad som borde förbättras är hur allt är organiserat. Jag tycker det är lite småjobbigt med att köa 3-4h för att få armbandet, bli visiterad och få en tältplats i stekande värme. Annars tycker jag allt är riktigt bra.

Tråkigt dock med personer som klagar på att det är en skitfestival. Men nästa år är jag även taggad på Hultsfred och/eller Roskilde så jag hört mycket gott om de.

brybjörn
Medlem
brybjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan
Tråkigt dock med personer som klagar på att det är en skitfestival. Men nästa år är jag även taggad på Hultsfred och/eller Roskilde så jag hört mycket gott om de.

Men... men det ÄR ju en skitfestival.

Jag har varit på P&L två år, 2007 och 2009, och när jag förra året åkte på Roskilde så var det som att vakna upp ur Matrix. Man tänkte bara: Jaha, det är SÅHÄR en musikfestival ska vara.

De som har varit på Roskilde eller någon annan stor internationell festival förstår troligtvis vad jag menar. För er som bara varit på P&L kan jag tyvärr inte förklara vad jag menar, man måste helt enkelt uppleva det själv.

Jag tycker fan synd om alla man ser som skriver på facebook om hur P&L är den bästa veckan på året och bla bla. Det är lite som att tycka att bark är det godaste som finns att äta och man har bara smakat på det och kottar i hela sitt liv. Tänk dig då känslan när man tar första tuggan på en riktigt vällagad kycklingfilé eller stek eller nåt.

Men för att hålla mig till topic, efter årets fiasko med Rihanna så borde P&L boka ett riktigt band som faktiskt kan leverera live. Hade MUTEMATH spelat där så hade jag köpt dagsbiljett direkt.

jannesvanslos
Medlem
jannesvansloss avatar
Aldrig varit där, kommer aldrig åka dit.

todayitsfriday.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brybjörn
Men... men det ÄR ju en skitfestival.

Jag har varit på P&L två år, 2007 och 2009, och när jag förra året åkte på Roskilde så var det som att vakna upp ur Matrix. Man tänkte bara: Jaha, det är SÅHÄR en musikfestival ska vara.

De som har varit på Roskilde eller någon annan stor internationell festival förstår troligtvis vad jag menar. För er som bara varit på P&L kan jag tyvärr inte förklara vad jag menar, man måste helt enkelt uppleva det själv.

Jag tycker fan synd om alla man ser som skriver på facebook om hur P&L är den bästa veckan på året och bla bla. Det är lite som att tycka att bark är det godaste som finns att äta och man har bara smakat på det och kottar i hela sitt liv. Tänk dig då känslan när man tar första tuggan på en riktigt vällagad kycklingfilé eller stek eller nåt.

Men för att hålla mig till topic, efter årets fiasko med Rihanna så borde P&L boka ett riktigt band som faktiskt kan leverera live. Hade MUTEMATH spelat där så hade jag köpt dagsbiljett direkt.
Detta har jag hört från så pass många människor att det inte kan vara en slump. Därför kommer jag förmodligen även dra till Roskilde nästa sommar för att jämföra de två. Har varit på p&l två gånger och är den enda festivalen jag någonsin besökt så jag tänker försöka vakna upp ur matrix om detta är möjligt för mig.

GryningsMytomanen
Medlem
GryningsMytomanens avatar
ALLA säger att P&L är sämre än alla andra festivaler. Problemet för mig är då att P&L passar bäst till mig rent musikmässigt. Jag känner knappt till headlinesen till flera av festivalerna som anses vara bättre. Plus att skitmånga av mina kompisar nog åker till P&L nästa år, inte så kul att vara hemma då bara för att "jag har hört att P&L är asdålig". Typ.
Aja, jag åker nog på den plus en till nästa år så får jag ge ett eget betyg.

anlu
Medlem
När brukar "huvudartistern/huvudartisterna" presenteras?

SebbeStaxx
Medlem
SebbeStaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av todayitsfriday.
Lika bra att börja tagga till nästa års festival redan nu!

Vilka band vill ni se nästa år och vad tycker ni kan förbättras?
Erkänn att du sitter hemma på ditt fula rum och tycker du är asball för att du lyckades göra en tråd som förmodligen kommer få 1500+ sidor. Grattis.
OnT: Vill se JediMindTricks till P&L

cosmic_dancer
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
ALLA säger att P&L är sämre än alla andra festivaler. Problemet för mig är då att P&L passar bäst till mig rent musikmässigt. Jag känner knappt till headlinesen till flera av festivalerna som anses vara bättre. Plus att skitmånga av mina kompisar nog åker till P&L nästa år, inte så kul att vara hemma då bara för att "jag har hört att P&L är asdålig". Typ.
Aja, jag åker nog på den plus en till nästa år så får jag ge ett eget betyg.

Håller med peace and love passar oftast min musiksmak bäst och samtidigt vill jag inte ha det där skitiga festivallovet och väljer därför peace ans love då jag kan ta bussen hem. Visst jag ahde jättegärna velat åkt till Roskilde, men jag skulle ju aldrig åka dit bara för att. Det måste vara tillräckligt med bra artister och sen ett sällskap ska jag med mig för att jag ska kunna dra iväg och campa på någon skitig jävla campig där grannen sitter och röker på hela dagarna.

Sen kan mycket förbättras. Hade önskat lite friare tyglar kring alkoholen på festivalområdet. Ha det mer öppet, tror inte fyllorna och bråken hade blivit mer bara för att man skippar öltälten. Ska man köpa alkohol får man visa leg. Så är det väl på sweden rock om jag inte fattat fel.

Ska de ändå visitera kan de göra det ordentligt kan ju komma in med både det ena och det andra när de inte kolar plånböcker och så. De måste verkligen ransaka sig själva nu och erkänna att Rihanna var ett jävla fiasko och fortsätta hålla sig till artister som passar mer på en festival.

Jag vill se
Franz Ferdinand
The Killers
Artic Monkeys
Håkan Hellström
Morrissey
Regina Spector (missade pga jobb)
Lars Winnerbäck
Glasvegas
Coldplay

daggeulricH
Medlem
daggeulricHs avatar
Är ganska säker på att jag åker dit. Det blir tredje året i rad. Ge mig The Who så kan jag dö med ett leende på läpparna.

Kram.

G11.
Medlem
G11.s avatar
Känns väl lagom onödigt att göra en tråd redan nu? Är folk så kåta på att vara TS?

Blir nog ingen fjärde tur till P&L, skulle vara kul men det är nog dags att se sig runt efter bättre festivaler.

ImNoTree
Medlem
Lär åka dit igen om jag hittar lika sköna människor att åka med. Musiken måste väl vara bra också men så länge det finns en 6-7 artister/band jag vill se så är jag nöjd!

Skulle vilja ha dit:
Hopsin
T3ch N9ne
All Shall Perish
Sleeping with sirens
Foreign Beggars
Rings of Saturn

Kommer någon av dessa, vilket vore smått otroligt, så köper jag biljett direkt.

Svara på ämne
Topp Dela »