Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-08-17, 07:12
  #25
Medlem
snelhestens avatar
Ok, har nu fått hem kabeln. Kompabilitetsmässigt är det inga problem - men själva bilden är blekt i ljusa nyanser. Introskärmen med "Sega"-loggan t ex är rosa istället för vit.
Citera
2013-08-17, 10:09
  #26
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Köpte du RGB eller AV? Låter som en RGB Med glapp i en av kablarna. Är båda dina enheter likadana?
Citera
2013-08-17, 10:32
  #27
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Köpte du RGB eller AV? Låter som en RGB Med glapp i en av kablarna. Är båda dina enheter likadana?

Köpte det första resultatet i din länk: http://www.ebay.com/itm/Sega-Megadri...item1c1c506b9d

Det finns bara en kabel. Vilka enheter?
Citera
2013-08-17, 10:56
  #28
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Köpte det första resultatet i din länk: http://www.ebay.com/itm/Sega-Megadri...item1c1c506b9d

Det finns bara en kabel. Vilka enheter?

Ah, nej.. Jag fick för mig att du hade två genesis liggande och tänkte då be dig testa båda för att se om felet kvarstår, men det går alltså inte. Har du möjlighet att ta isär den del som du stoppar i TVn och ta ett kort på innanmätet för att se om något är löst eller så?

Du skruvar då av "korken" närmast sladden och drar sedan isär hela kontakten. Sedan sätter du ihop den på samma sätt. Det låter som om någon av RGB-kablarna inte sitter där den ska eftersom du får rosa bild.
Citera
2013-08-17, 16:14
  #29
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Ah, nej.. Jag fick för mig att du hade två genesis liggande och tänkte då be dig testa båda för att se om felet kvarstår, men det går alltså inte. Har du möjlighet att ta isär den del som du stoppar i TVn och ta ett kort på innanmätet för att se om något är löst eller så?

Du skruvar då av "korken" närmast sladden och drar sedan isär hela kontakten. Sedan sätter du ihop den på samma sätt. Det låter som om någon av RGB-kablarna inte sitter där den ska eftersom du får rosa bild.

Aha det. Jo men det har jag ju. Glömde totalt att det var utgångspunkten i min ursprungliga bump och trodde därför att det var något du antagligen inte visste om och menade något annat

Testade den och försökte sedan igen med min förra; båda fungerar. Hade väl helt enkelt inte tryckt in kabeln tillräckligt i TV:n/konsollen och fick därför en halvhjärtad effekt.

Något båda dock har gemensamt (men inte mitt Amerikanska SNES) är att det, utöver TV:n's brus, även hörs ytterligare ett ljud som närmast skulle kunna liknas vid en båttuta. Inte så att det överröser spelets musik eller något men man kan ändå höra det när man spelar. Är det p g a RGB-kabeln eller någon lustighet med just Genesis?
Citera
2013-11-26, 13:32
  #30
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har en sån där rgb scart kabel som gör att man får bättre bild när man kopplar in sin megadrive i tvn.
nu skulle jag vilja flytta på min megadrive en bit, problemet är att kabeln är för kort för det.
jag testade att koppla in någon grej som har två scart uttag på sig i tvn och kopplade in megadrivens scart i det ena uttaget men det blev jättekosntig bild då. typ gröna ränder eller nått.
finns det någon annan kabel, typ förlängare eller nått som man kan köpa?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback