Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-01, 21:32
  #1
Medlem
har hört av flera personer som tog sprutan att dom fått men för livet, kramper, huvudvärk, ansiktsslapphet m,m

Själv så tog jag aldrig skiten. Vilka åkommer har drabbat er som tog den nu såhär ett par år efteråt?
Citera
2012-07-01, 21:37
  #2
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag kan fortfarande bara gå baklänges de suger ganska hårt faktiskt.
Citera
2012-07-01, 21:37
  #3
Medlem
HarmonicAces avatar
Har varit förkyld några gånger. Ångrar verkligen vaccinet
Citera
2012-07-01, 21:37
  #4
Medlem
jannesvansloss avatar
Tog sprutan i typ december 2009.

Har inte märkt något speciellt.
Citera
2012-07-01, 21:47
  #5
Medlem
CristDaFists avatar
Mår som vanligt, dvs bra. Är inte mer eller mindre sjuk och inga men. Tur jag tog sprutan då
Citera
2012-07-01, 21:58
  #6
Medlem
okej ni verkar haft tur mina kära fb vänner,
Citera
2012-07-01, 23:05
  #7
Medlem
craschpangbooms avatar
Har faktiskt blivit sjuk oftare, var inte ordentligt sjuk en enda gång under hela min tid grundskolan, sen efter sprutan har jag väl varit sjuk kanske fyra-fem dagar om året, ingen kaos men värt att notera
Citera
2012-07-01, 23:13
  #8
Medlem
Flamsans avatar
Tog till och med två sprutor då jag räknades tillhör riskgrupper som bör vaccinera sig emot alla influensor. Förutom den allergiska reaktionen jag fick av andra sprutan har jag inte märkt några biverkningar alls och ingen jag känner som tog sprutan har fått några som helst problem som kan skyllas på sprutan.
Citera
2012-07-01, 23:27
  #9
Medlem
Tog sprutan när sjukdomen var som mest hypad. Jag fick inga biverkningar av den, men hade inte betalt de hundratals kronorna, som den trots allt kostade, idag. Skulle fan inte förvåna mig att det kommer fram att Aftonbladet tjänade en viss summa av vinsten för vaccinet så som de skrev om den -.-
Citera
2012-07-01, 23:28
  #10
Medlem
Jag tillhör en riskgrupp och tog sprutan pga att min läkare tjatade på mig..

Har inte märkt någon skillnad i mitt mående och influensa har jag inte haft på över 7 år.
Citera
2012-07-01, 23:39
  #11
Medlem
Shepard25s avatar
Tillhör riskgrupp och dessutom ville min arbetsplats att jag skulle vaccinera mig då jag vid tiden hade ett arbete där man bodde väldigt många väldigt tätt inpå varandra, arbetade även tätt inpå varandra och träffade dessutom väldigt många människor varje dag.

I vilket fall så mår jag idag likadant som innan sprutan, det vill säga bra. Så ångrar mig väl inte att jag tog den och kan förstå den hype som skapades med tanke på vilken typ av virus det var.
Citera
2012-07-01, 23:55
  #12
Medlem
Tillhör en riskgrupp och fick vaccinet bland "de prioriterade" som dom sa. Det kan jag nog skatta mig lycklig över. Min dåvarande sambo fick influensan (hann aldrig vaccinera sig), och sablar var sjuk han blev! Jag fick lite ont i armen ngr dagar av sprutorna, mer än att jag troligen slapp bli smittat av exet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback