Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-15, 10:42
  #13
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Blåskärm får man som regel bara om man sagt åt windows att inte starta om automatiskt, annars gör den just precis det; startar om, och det kan vara av tusentals olika anledningar.

Prova ta ur ena eller andra 8gb-stickan också. Om den strular med ena, testa med den andra, och om det fortsatt strular, ta ur båda 8'orna och prova med enbart 2gb-stickorna.

Är nätagget fabriksnytt? Om inte, testa med annat nätagg. Det -kan- vara så att nätagget börjar svikta.

Tack för återkopplingen. Allt är nytt i datorn förutom just chassitet och hårddisken. Jag har också testat byta ramstickorna mot några andra och det blev ändå en omstart.
Citera
2012-07-15, 19:03
  #14
Medlem
x12s avatar
Dubbelkolla att windows verkligen är ställt på att -inte- starta om automatiskt vid fel.

Ta också en titt i "eventvwr" (start, run), kan finnas ledtrådar där.
Citera
2012-07-15, 19:13
  #15
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Dubbelkolla att windows verkligen är ställt på att -inte- starta om automatiskt vid fel.

Ta också en titt i "eventvwr" (start, run), kan finnas ledtrådar där.

Det är ordnat. Men jag får ändå ingen blåskärm.

Måste också påpeka att jag inte är någon mästerkock i datasammanhang. Vilka ledtrådar ska jag leta efter? Under vilken flik?

Har börjat ana att det kan handla om fabrikatsfel gällande grafikkortet. Anledningen är att när jag har spelat CS 1.6 ganska frekvent i helgen så har det (ytterst sällan dock) ploppat upp ett tjockt och linjärt grönt sträck över skärmen som försvinner på ett ögonblink. Det låter inte särskilt normalt, jag vet. Och datorn har känt sig allmänt seg från och till utan någon anledning. Har därför beslutat mig för att lämna in den för felsökning i veckan när jag får tid.

Tacksam för hjälpen och om det är någon som har en eller två invändningar så be my guest.
Citera
2012-07-22, 17:45
  #16
Medlem
Pinkmans avatar
Hello. Tänkte inbringa en liten update! Det var en bios-update som krävdes. Men det händer i vissa spel att jag får fryslagg och flash verkar inte fungera som det ska. Njae. Det funkar nu, men ändå inte 100%. Men orkar inte bry mig längre. Datortillverkare verkar ha glömt bort att det är 2012 och inte 1994.
Citera
2013-11-09, 16:36
  #17
Medlem
Hade samma problem. Gick in och ändrade inställningar så den inte skulle startas om. Nu, när jag skulle livestreama Viasats fotbollssändningar från Superettan-kvalet återkom problemet. Kan det vara livestreamningens fel? Vanlig streamning funkar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback