Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-01, 14:04
  #1
Medlem
Tryck Esc när spelet är installerat och ni får upp alternativ för kontroll etc.

http://thepiratebay.se/torrent/68793...Kart_-_Classic
Citera
2012-07-01, 21:36
  #2
Medlem
Ingen som har tid att ladda ner ett 3mb stort prog?

Vill uppleva min tonårstid igen!
Citera
2012-07-01, 21:58
  #3
Medlem
SGustafsson91s avatar
Ladda ner en N64-emulator istället.
Citera
2012-07-01, 22:00
  #4
Medlem
Lundberghs avatar
Det funkar fint för mig på emulator med en trådlös xbox kontroll.
Citera
2012-07-01, 22:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbergh
Det funkar fint för mig på emulator med en trådlös xbox kontroll.

Men vänta nu. Du kör Snes Mario Kart med kontroll utan problem!!! Tror inte att ni förstår vad det skulle betyda för mig att spela så här 15 år senare med polarna som var med på den tiden. Hur gjorde du?

Kör du som SGustafsson91 med N64?
Citera
2012-07-01, 23:44
  #6
Medlem
Lundberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Men vänta nu. Du kör Snes Mario Kart med kontroll utan problem!!! Tror inte att ni förstår vad det skulle betyda för mig att spela så här 15 år senare med polarna som var med på den tiden. Hur gjorde du?

Kör du som SGustafsson91 med N64?

Köp kanske fyra xbox dosor till pc givetvis. Koppla in en mottagaren som medföljer i ett usb uttag till datorn. Koppla sedan i en hdmi sladd i teven. Ladda ner en snes emulator. Man kan få snygg grafik om man vill leka med lite med inställningarna. Obs! Glöm inte att alltid sätta igång xbox kontrollerna när man sätter igång ett spel.

Har varit med ett flertal gånger att jag glömt just detta och fått göra om kontrollinställningarna på handkontrollen. Har dock ej provat att ha fyra xbox dosor samtidigt till en emulator, men det bör fungera.
Citera
2012-07-05, 00:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbergh
Köp kanske fyra xbox dosor till pc givetvis. Koppla in en mottagaren som medföljer i ett usb uttag till datorn. Koppla sedan i en hdmi sladd i teven. Ladda ner en snes emulator. Man kan få snygg grafik om man vill leka med lite med inställningarna. Obs! Glöm inte att alltid sätta igång xbox kontrollerna när man sätter igång ett spel.

Har varit med ett flertal gånger att jag glömt just detta och fått göra om kontrollinställningarna på handkontrollen. Har dock ej provat att ha fyra xbox dosor samtidigt till en emulator, men det bör fungera.

Men behöver man emulator? Länken och spelet går att köra som det är på datorn så vad gör emulatorn?

Ändring: Fick rätt på kontrollerna så nu kan vi köra.
__________________
Senast redigerad av FuckingYee 2012-07-05 kl. 00:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback