Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-01, 11:54
  #1
Medlem
rash200s avatar
Hej,

Är lite osäker om detta är rätt kategori att föra detta, men i alla fall..

Ja, som rubriken lyder, när jag tar syntetisk koffein (köpt från apoteket) så tappar jag sexlusten, jag har tagit koffein (100mg-150mg/dag) i ca 3 veckor. Jag får naturligtvis vakenhets känslan men samtidigt känner jag mig aggressiv...

Är det någon mer än jag som får denna känsla???
Vet någon varför detta sker??
Citera
2012-07-01, 12:03
  #2
Medlem
Jaurs avatar
Något som kanske har med saken att göra är att vid intag av koffein går kroppen in i ett mer aktivt stadie där blodfördelningen till penis inte är prioriterad?
Citera
2012-07-01, 12:07
  #3
Medlem
rash200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaur
Något som kanske har med saken att göra är att vid intag av koffein går kroppen in i ett mer aktivt stadie där blodfördelningen till penis inte är prioriterad?

Skulle vara tacksam om du hade källa på det :P

men hur menar du med "blodfördelningen till penis inte är prioriterad" ?
Citera
2012-07-01, 12:11
  #4
Medlem
Jag hade samma problem när jag gick på diet och intog stora mängder koffein varje dag, sexlusten försvann totalt. Vet dock inte den exakta anledningen men det var rätt segt när det var dags att prestera
Citera
2012-07-01, 12:34
  #5
Medlem
rash200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahaddadd
Jag hade samma problem när jag gick på diet och intog stora mängder koffein varje dag, sexlusten försvann totalt. Vet dock inte den exakta anledningen men det var rätt segt när det var dags att prestera

intressant, har nästan samma känsla dock
Citera
2012-07-01, 12:37
  #6
Medlem
kqrs avatar
Det verkar som att koffein, genom att stressa kroppen, ökar produktionen av kortisol. Kortisol produceras av binjurarna, som blir utmattade med tiden. Binjurarna är även ansvariga för produktionen av hormon som ger dig din sexlust. Utmattade binjurar producerar inte lika mycket hormoner.


Citat:
Ursprungligen postat av rash200
koffein (100mg-150mg/dag) i ca 3 veckor.
Det som slår mig är att det där är absolut ingenting. Du borde ha utvecklat tillräckligt mycket tolerans för att inte ens känna av det längre. Skippa det helt istället.
Citera
2012-07-01, 12:46
  #7
Medlem
rash200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kqr
Det verkar som att koffein, genom att stressa kroppen, ökar produktionen av kortisol. Kortisol produceras av binjurarna, som blir utmattade med tiden. Binjurarna är även ansvariga för produktionen av hormon som ger dig din sexlust. Utmattade binjurar producerar inte lika mycket hormoner.



Det som slår mig är att det där är absolut ingenting. Du borde ha utvecklat tillräckligt mycket tolerans för att inte ens känna av det längre. Skippa det helt istället.

Jaha... Jag tränar kondition varje dag (ca30-40 min), frågan är om det kan ha något med det att göra också.

OK, jag ska skippa koffein i en vecka för att återhämta mig. Tack för ditt tipps.
Citera
2012-07-01, 13:02
  #8
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Medicin och hälsa /mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback