Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-30, 19:43
  #1
Medlem
TheCandymans avatar
Okej nu tror ni säkert att jag snackar om någon ensam tjej sittandes längst bak i bussen som ligger på skalan 4-5/10, men nej. Detta handlar om en tvär snygg 10'a sittandes med hela släkten på en relativt tom buss. Kan påpeka att där sitter runt 6-10 pers mellan åldern 30-60. Men i alla fall, jag kommer in på bussen (har solbrillor på mig fortfarande) betalar och beger mig bakåt. Vid mitten av bussen så ser jag denna tjejen sittandes i mitten av alla släktingarna. Jag kollar på henne medan jag går förbi och hon kollar tillbaka. Senare när dem ska gå av bussen, så går hon sist av och jag kollar på henne och ser att hon vill ha ögonkontakt, så visst gör jag det och ler. Hon ler tillbaka och går av bussen, kvar sitter jag där och undrar om det hade varit okej om man hade kommit in i deras samtal tidigare och avbrutit det för att få snacka med bruden? Hur hade ni reagerat på det? Blev väldigt mycket längre än vad jag trodde, men ni ska ju förstå helheten.
Citera
2012-06-30, 19:57
  #2
Medlem
bratemos avatar
Eftersom du inte berättar hur snygg du är, så räknar jag med att du är en 3 av 10, bara för att.

Jag tror du hade blivit uttittad och hånad om du avbrutit hennes släkt för att få ragga på henne.

Du berättar inte heller hur gammal du och hon är, så man vet inte.

men kort och gott. Nej.

gå nu och runka till henne på toan.
Citera
2012-06-30, 19:57
  #3
Medlem
goelens avatar
Om jag suttit med en eller flera släktingar på bussen och snackat så hade jag inte tyckt det vore okej om någon random bara kommer in och försöker ragga. Jag hade nog bett dig att dra.
Citera
2012-06-30, 20:05
  #4
Medlem
TheCandymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Eftersom du inte berättar hur snygg du är, så räknar jag med att du är en 3 av 10, bara för att.

Jag tror du hade blivit uttittad och hånad om du avbrutit hennes släkt för att få ragga på henne.

Du berättar inte heller hur gammal du och hon är, så man vet inte.

men kort och gott. Nej.

gå nu och runka till henne på toan.

Jag är 18 ser ut som en gris och ja jag ska gå och runka nu. Edit: Jag är inte en person som bölar för att jag inte får en tjejs nummer. Du verkar dock.
__________________
Senast redigerad av TheCandyman 2012-06-30 kl. 20:16.
Citera
2012-06-30, 20:06
  #5
Medlem
TheCandymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Om jag suttit med en eller flera släktingar på bussen och snackat så hade jag inte tyckt det vore okej om någon random bara kommer in och försöker ragga. Jag hade nog bett dig att dra.

Jo precis så jag tänkte med.
Citera
2012-06-30, 20:16
  #6
Medlem
15minFames avatar
Beror på vad det pratas om.
Jag har suttit och snackat med en/ett par släktingar på t-banan och personen som suttit brevid inte kunnat undgå att höra vad vi säger lägger in en kommentar och kommer med i konversationen. Dock var detta inte i syfte att ragga, utan bara prata - tror jag iallafall då det inte blev mer än så.
Citera
2012-06-30, 20:26
  #7
Medlem
TheCandymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Beror på vad det pratas om.
Jag har suttit och snackat med en/ett par släktingar på t-banan och personen som suttit brevid inte kunnat undgå att höra vad vi säger lägger in en kommentar och kommer med i konversationen. Dock var detta inte i syfte att ragga, utan bara prata - tror jag iallafall då det inte blev mer än så.

Men om du hör att dem snackar om något som du gillar/kan väldigt mycket om. Dem fastnar kanske någonstans och ingen har ett svar, du tar din chans och förklarar?
__________________
Senast redigerad av TheCandyman 2012-06-30 kl. 20:29.
Citera
2012-06-30, 20:33
  #8
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCandyman
Men om du hör att dem snackar om något som du gillar/kan väldigt mycket om. Dem fastnar kanske någonstans och ingen har ett svar, du tar din chans och förklarar?
Vaddå men? Citerar du inte fel inlägg nu?
Citera
2012-06-30, 20:42
  #9
Medlem
TheCandymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vaddå men? Citerar du inte fel inlägg nu?

Nej jag tänkte på om du var den personen som tänkte komma in i samtalet.
Citera
2012-06-30, 20:45
  #10
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCandyman
Nej jag tänkte på om du var den personen som tänkte komma in i samtalet.
Ja, det har hänt men inte för att ragga (jag är tjej).
Citera
2012-06-30, 20:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCandyman
Okej nu tror ni säkert att jag snackar om någon ensam tjej sittandes längst bak i bussen som ligger på skalan 4-5/10, men nej. Detta handlar om en tvär snygg 10'a sittandes med hela släkten på en relativt tom buss. Kan påpeka att där sitter runt 6-10 pers mellan åldern 30-60. Men i alla fall, jag kommer in på bussen (har solbrillor på mig fortfarande) betalar och beger mig bakåt. Vid mitten av bussen så ser jag denna tjejen sittandes i mitten av alla släktingarna. Jag kollar på henne medan jag går förbi och hon kollar tillbaka. Senare när dem ska gå av bussen, så går hon sist av och jag kollar på henne och ser att hon vill ha ögonkontakt, så visst gör jag det och ler. Hon ler tillbaka och går av bussen, kvar sitter jag där och undrar om det hade varit okej om man hade kommit in i deras samtal tidigare och avbrutit det för att få snacka med bruden? Hur hade ni reagerat på det? Blev väldigt mycket längre än vad jag trodde, men ni ska ju förstå helheten.

Taskigt läge att hon hade släktingarna där. Var resan någonstans i närheten av var du bor? Brukar du åka den linjen annars? Har du sett henne förut?
Citera
2012-06-30, 20:56
  #12
Medlem
TheCandymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenslangen
Taskigt läge att hon hade släktingarna där. Var resan någonstans i närheten av var du bor? Brukar du åka den linjen annars? Har du sett henne förut?

Bor runt 10-15 min därifrån dem hoppade av och ja, jag brukar ta den bussen dagligen. Tror inte jag har sett henne innan, kan ju vara här på semester. Jag hade ju kunnat gått av bussen, men just den bussen går bara varannan
timme. Kändes inte direkt värt det...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback