Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-30, 10:56
  #1
Medlem
Dr.Brauns avatar
Hello boys n´girls!
Minns ni 2006 när denna låten spelades flitigt på radion?
"Galaxy - Fell in love with an alien"
http://open.spotify.com/track/0Ng1lsEaCYmcMbb1MRZZ4u
Av någon anledning satt jag och tänkte på den låten idag lite på bakfyllan och googlade fram den (extremt svår att hitta om man inte vet namnet på artisten)
Originalet som är gjord av The Kelly Family går hitta hur lät som helst med närmare en halv miljon träffar på google.
Men denna version gjord av "Galaxy" går näst intill inte hitta.
Det finns INGEN information alls om denna artist, hur hon ser ut, hur gammal hon är, vart hon är ifrån eller vad hon heter.
JAG UTMANAR ER FLASHBACK!
Jag vill veta vem denna tjejen är, och vad hon gör nuförtiden.
Let´s go!
__________________
Senast redigerad av Dr.Braun 2012-06-30 kl. 11:11. Anledning: tillägs info
Citera
2012-06-30, 11:14
  #2
Medlem
grithors avatar
Det gick ju och hitta efter 5 minuters googlande.

Han (Vad tycker du om det då TS? ) heter Nebojsa Andrejev och bor i Eskilstuna, 37 år och har förutom maxi-singeln du nu nämnde varit med och producerat singeln "Ingen Kan Älska Som Vi" utav Guide från 1999.

Han ( ) gjorde även två skivor under artistnamnet Sazzy. CD singeln "Get Your Love" från 98, och skivan "Here We Go", även den från 98.

Någon rapport om vad han gör nu kan jag inte hitta.
Endast en kulturartikel från 98 då han höll på med att släppa material under namnet Sazzy som beskriver hur han var på full rulle med turnéer och tv program och att han förhoppningsvis skulle klättra på listorna när hans nya singel och album Here We Go släpptes.

Med tanke på att det inte finns någon info om att han släppt något efter '98 i musikväg så kan man väl anta att det inte gick hela vägen.
__________________
Senast redigerad av grithor 2012-06-30 kl. 11:16.
Citera
2012-06-30, 11:15
  #3
Medlem
ModeKungens avatar
ta bort
__________________
Senast redigerad av ModeKungen 2012-06-30 kl. 11:21.
Citera
2012-06-30, 11:18
  #4
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Det gick ju och hitta efter 5 minuters googlande.

Han (Vad tycker du om det då TS? ) heter Nebojsa Andrejev och bor i Eskilstuna, 37 år och har förutom maxi-singeln du nu nämnde varit med och producerat singeln "Ingen Kan Älska Som Vi" utav Guide från 1999.

Han ( ) gjorde även två skivor under artistnamnet Sazzy. CD singeln "Get Your Love" från 98, och skivan "Here We Go", även den från 98.

Någon rapport om vad han gör nu kan jag inte hitta.
Endast en kulturartikel från 98 då han höll på med att släppa material under namnet Sazzy som beskriver hur han var på full rulle med turnéer och tv program och att han förhoppningsvis skulle klättra på listorna med hans nya singel och album Here We Go släpps.

Med tanke på att det inte finns någon info om att han släppt något efter '98 i musikväg så kan man väl anta att det inte gick hela vägen.

Hmm jag tror du tänker på killen som gör musiken -Deejay Jay.
Men jag vill veta vem hon som sjunger är. För låten heter ju "Fell in love with an alien feat Deejay Jay" Jag vill veta vem artisten "Galaxy" är. För det måste vara en tjej.
Tack för din googling btw=) Men jag är inte nöjd!
Citera
2012-06-30, 11:21
  #5
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Hmm jag tror du tänker på killen som gör musiken -Deejay Jay.
Men jag vill veta vem hon som sjunger är. För låten heter ju "Fell in love with an alien feat Deejay Jay" Jag vill veta vem artisten "Galaxy" är. För det måste vara en tjej.
Tack för din googling btw=) Men jag är inte nöjd!

Artisten Galaxy är Nebbe Andrejev, som är en kille, tyvärr.
http://www.discogs.com/artist/Galaxy+%2813%29
Citera
2012-06-30, 11:23
  #6
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Artisten Galaxy är Nebbe Andrejev, som är en kille, tyvärr.
http://www.discogs.com/artist/Galaxy+%2813%29

Nej. Jag vägrar tro på det. Det är en TJEJ som sjunger. Punkt slut.
Han må vara producent men det är inte han som sjunger i låten.
Vem är hon?
Citera
2012-06-30, 11:29
  #7
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Artisten Galaxy är Nebbe Andrejev, som är en kille, tyvärr.
http://www.discogs.com/artist/Galaxy+%2813%29

Bläddrar man ner lite på denna sidan http://www.deejayjay.com/hits.php så kan man se hur "Deejay Jay" har lagt upp som "news" 2006 att HAN gör ett samarbete med "Galaxy" med låten "Fell in love with an Alien"
Du menar att han gjorde ett samarbete med en KILLE som sjunger med en tjejröst?
Jag tror du har fel.
Citera
2012-06-30, 11:30
  #8
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Nej. Jag vägrar tro på det. Det är en TJEJ som sjunger. Punkt slut.
Vem är hon?

Ja att det är en tjej som sjunger i låten hör man ju rätt så klart och tydligt, men hon är väl någon som blivit inhyrd till studion för att sjunga till låten.

Vill du ha reda på vad hon heter så måste du nog få tag på skivan där alla som varit med i produktionen listas, eller kanske kontakta skivbolaget och fråga.
Citera
2012-06-30, 11:36
  #9
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Bläddrar man ner lite på denna sidan http://www.deejayjay.com/hits.php så kan man se hur "Deejay Jay" har lagt upp som "news" 2006 att HAN gör ett samarbete med "Galaxy" med låten "Fell in love with an Alien"
Du menar att han gjorde ett samarbete med en KILLE som sjunger med en tjejröst?
Jag tror du har fel.

Nej jag har inte fel. Galaxy, aka Nebbe Andrejev var producent utav hela CDn. Deejay Jay var med och gjorde en utav låtarna på skivan. Det står klart och tydligt på discogs, hitparad, var du nu än vill kolla någonstans.
Citera
2012-06-30, 11:39
  #10
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Ja att det är en tjej som sjunger i låten hör man ju rätt så klart och tydligt, men hon är väl någon som blivit inhyrd till studion för att sjunga till låten.

Vill du ha reda på vad hon heter så måste du nog få tag på skivan där alla som varit med i produktionen listas, eller kanske kontakta skivbolaget och fråga.

"Hyra in" bara för att sjunga? Brukar man göra så?
Jag vill gärna tro att "Galaxy" är Nebbe eller vad du kallar honom OCH den tjejen som sjunger.
Citera
2012-06-30, 11:42
  #11
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Nej jag har inte fel. Galaxy, aka Nebbe Andrejev var producent utav hela CDn. Deejay Jay var med och gjorde en utav låtarna på skivan. Det står klart och tydligt på discogs, hitparad, var du nu än vill kolla någonstans.

Okej. tack. Men då är nästa steg att ta reda på vem tjejen är, hur hon ser ut, vad hon gör idag
Kan inte släppa detta hehe. Man ska väl inte behöva köpa skivan i fysisk form för att få reda på de?
Citera
2012-06-30, 11:45
  #12
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
"Hyra in" bara för att sjunga? Brukar man göra så?
Jag vill gärna tro att "Galaxy" är Nebbe eller vad du kallar honom OCH den tjejen som sjunger.

Ja det är inte ovanligt och särskilt inte när det gäller musikproducenter som håller på med ljud och mixning.
Det är som att hyra in folk som kan spela vissa instrument för att det behövs ett par viollister i en särskild låt tex.

Ja det kan du väl tro om det funkar för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback