5 804 besökare online
856 128 medlemmar • 45 783 163 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Drogakuten
Svara på ämne
Ämnesverktyg
gd900
Medlem
gd900s avatar
Visar blodtester/urintester spår efter etylfenidat?
Tog idag och ska på drogtest med både blod och urin- tester.

gd900
Medlem
gd900s avatar
ska alltså lämna urinprov och blodprov om ca 10 timmar. ingen som vet?

Kevarn
Medlem
Min oprofessionella åsikt är: ja

gd900
Medlem
gd900s avatar
Till saken hör (vilket jag glömde nämna) att jag har concerta på recept, och som jag har förstått det ifrån wikipedia och ett par andra källor omvandlas metylfenidat (det verksamma ämnet i concerta) till etylfenidat när man dricker alkohol.

Så borde inte blodprovet ha visat positivt på etylfenidat (om det nu upptäcks) även om jag inte tagit pulvret, men druckit på concerta?

Tee!!
Medlem
Tee!!s avatar
Om du har concerta på recept, så ska du inte behöva vara rädd för att dricka alkohol, och sen bli haffad.

Buck up gd900, BUCK UP!

gd900
Medlem
gd900s avatar
Det jag var rädd för var att jag hade konsumerat etylfenidat i pulverform.

Var osäker på om jag skulle kunna skylla på att jag druckit då och då om de skulle ha funnit något.

Nu löste sig biffen dock ändå. Jag pissade rent och blodprovet togs tydligen inte för analys efter droger, utan mina litium-värden.

Med andra ord, det gick bra

Twopair
Medlem
Twopairs avatar
Jag har fått så kallat falskt utslag på UP teststicka för MDMA(!) av etylfenidat. Några andra substanser fanns inte med i bilden så det måste vara etylen som gav detta utslag. Labanalys visade dock ingenting och jag fick inga problem för detta. Att den möjligtvis skulle kunna markera på affe eller kokain, men MDMA blev jag faktiskt örvånad över.
Tilläggas skall att jag lämnar UP 2/ggr per vecka och detta har hänt EN gång på etylet som jag brukat under långa perioder och höga doser under tiden jaf testats.

200kg
Medlem
200kgs avatar
Ifall det skickas på analys visar det etylfenidat men det behöver du inte oroa dig med tanke på att etylfenidat är fortfarande fullkomligt lagligt att bruka under alla omständigheter.
På stickorna kan det dock ge utslag på amfetaminer.

Såg att du t.om hade metylfenidat på recept, absolut inga problem då.

affemelike
Medlem
affemelikes avatar
Tog up samma dag som etylfenidat, det visade inget

hojjar
Medlem
Kissa positivt på metyl hade tagit etylfenidat lämna blod och up till labb. Ej visat på vanliga stickor.

rhymenoceros
Medlem
rhymenoceross avatar
Hur ser det ut nu - 2013? Har multistickorna "uppgraderats"?

Själv ska jag lämna imorgon och har intagit cirka 500mg etylfenidat (ingen alkohol). Kommer det visa positivt på något, typ amfetamin?

Och om det inte syns på multistickor, hur är det då med urinanalys? Syns det där?

Svara på ämne
Topp Dela »